Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Sessioner
Här visas status för annonserat sessionstillfälle. Kommentarer som lämnas här skall inte avse sessionsanmälan. Sessionsanmälan (sign up) sker alltid via den skyddade sidan.

Meny Sessioner  |  Skriv ut  Kommentera
 Inlägg från: Joensson Onsdag 24 september 2025 kl 19:18 
Hybridjubel 2025 -Associations house

Välkomna till en form av kombo mellan vanlig endagssession i halvsunkig miljö och lite mer grandiost jubel. Sessionsdelen tar plats i Föreningarnas hus i Kristianstad https://foreningarnashuskristianstad.se/ , lokal Loftet.

Vi spelar fram till ca 23.00, därefter städning och ute ur lokalen kl 24. För dem som då är nöjda slutar kvällen här. Vid 10 deltagare blir kostnaden för lokalen ca120 kr/pers, sedan tillkommer en peng för något cateringkäk på kvällen, detaljer TBD.

De som törstar efter en nattfösare och inte bör köra bil bokar själva,(OBS bokar själva!) rum på Quality Grand Hotel Kristianstad som ligger alldeles i närheten

Kl 13 Ankomst o uppkoppling
Kl 14 Första banan startar
Kl 15 Kaffe o en kaga
Kl 19 Käk
Kl 23 Senaste tidpunkt för start av sista banan
Kl 24 Lokalen städad o utrymd
Kl 24 Eftersläckning?

Välkomna!

Modifierat/omsparat 24 sep-25 kl 20:31
SESSION INFO
Speltyp:Q3 [banverk]
Datum:lördag 15 november 2025 kl 13:00
Plats:Associations house
Max pers:--
Arrangör:Joensson
House Chef:Herton?
På menyn:?
Deltar (9): Joensson, Cleansweep, Agent, Shooter, Titte, Don Hakon, Herton, Mega, Maran
Kan ej (5): Atomic, Netman, Final Insult, Mr Ego, Hanseman 
Noteringar på Oddset

40 kr insats på "Flag Fumbler"
 Oddset är stängt för denna session

Bets KuseGamblers
JoenssonHanseman (160kr), Mega (135kr), Maran (105kr)
CleansweepDon Hakon (220kr), Herton (180kr)
Don HakonAgent (220kr), Shooter (180kr)
AgentJoensson (400kr)
ShooterTitte (400kr)
TitteCleansweep (400kr)

Kommentarer (ej anmälningar):

Svar från: Cleansweep Lördag 22 november 2025 kl 20:32 

Tyvärr inga inspelade demos. Någon annan kanske?

Svar från: Joensson Onsdag 19 november 2025 kl 18:49 

Tack för bilderna Cleansweep! Du spelade inte in demos? Hade velat se hur det gick till på Atlantis när du fick ctf-rank på 295

Svar från: Agent Onsdag 19 november 2025 kl 18:15 

Hellre Major Corpse än Express elevator society

Svar från: Mega Onsdag 19 november 2025 kl 16:39 

Tack alla för en trevlig och spännande session och särskilt tack Joensson för utmärkt arrangemang Ser fram mot nästa gång som kanske kan bli en tidig vårsession i en scoutstuga i Malmö.

Svar från: Cleansweep Tisdag 18 november 2025 kl 00:01 

Min första majorcorpse award. Strålande.
Gallery är uppdaterat.

Svar från: Agent Måndag 17 november 2025 kl 16:32 

Stort tack Joensson o Maran för en förstklassig session i Kristianstad.

Svar från: Titte Måndag 17 november 2025 kl 13:33 

Stort tack till Joensson & Maran för superb hosting.

Även om det alltid är nice med lite spa/bastu så var detta en riktig bra kompromiss. Får man sen vinna på oddset så blev det ännu billigare, tack Shooter!

Trevligt och träffa er, ser fram emot nästa session!

Svar från: Cleansweep Söndag 16 november 2025 kl 23:08 

Tack alla för en rolig session igår Vi försökte men röda muren var för svår och bräcka. Stort tack till Joensson som fixade med lokal och planering. Grymt bra! ++++

Svar från: Agent Lördag 15 november 2025 kl 11:19 

Ses snart. Skall bli riktigt kul. Hur var det m bilarna Joensson. Vet du var vi kan ha dem?

Svar från: Titte Lördag 15 november 2025 kl 10:57 

Ses om en stund!

Joensson är där från 11:30, tänkte själv sikta på vara på plats 12:30 och färdiguppkopplad o klar till 13:00.

Svar från: Cleansweep Lördag 15 november 2025 kl 09:07 

Han fick inte ihop det, så Sarge får köra idag. Tyvärr

Svar från: Joensson Fredag 14 november 2025 kl 22:31 

Verkar som förhandlingarna för Freddy är svåra Men om vi har turen att han dyker upp imorrn går han in o ersätter Sarge rakt av. Nu loggar jag ut för kvällen. Väl mött imorgon allihop!

Svar från: Joensson Fredag 14 november 2025 kl 22:15 

Maran har valt att betta på Joensson i oddset

Svar från: Titte Fredag 14 november 2025 kl 19:43 

Håller tummarna för FreddyBoy

Svar från: Joensson Fredag 14 november 2025 kl 17:30 

Jättebra Cleansweep! Men i sann byråkratisk anda känner jag behov av något slags deadline här så vi inte måste börja första timmen imorgon med att flytta omkring personer för att lagen inte var klara. Kan vi säga kl 22? Sen börjar Joensson bli nannig...

Svar från: Cleansweep Fredag 14 november 2025 kl 16:16 

Finns en liten chans att FreddyKrueger kanske kan hoppa in. Han skall kolla på hemmaplan först. Några av er känner igen honom från spelmåndagarna. Han återkommer ikväll efter hårda förhandlingar. Vi säger lycka till och håller tummarna

Svar från: Joensson Fredag 14 november 2025 kl 13:37 

En sak som inte verkar finnas är förlängningskablar till eluttagen i väggen, så det kan ni packa med några extra

Svar från: Herton Fredag 14 november 2025 kl 10:51 

För att göra technopallandet litta mer spännande så har jag köpt ny daotor... Håller på att tweaka allt till perfektion nu... Tänkte köra totaloptimering så vi får hoppas att min laptop fortfarande går att koppla ihop med era imorgon

Svar från: Titte Fredag 14 november 2025 kl 10:30 

hahaha... ont i magen av skrattattacker, ser det framför mig. AA gänget som hållt sig nyktra i flera år, sen kommer Sickhouse och halar fram fin Whisky & öl av alla typer. Uppfattat, blir brunpåse fram till AA-gänget lämnat.

Svar från: Joensson Fredag 14 november 2025 kl 10:21 

Heh...jag hämtade nyckeln till lokalen nu och fick då veta att föreningen AA har sammankomst i mötesrummet intill oss imorgon. De borde bli klara till 13-tiden. Men vi kanske ska vänta med att langa fram medhavda drycker tills de har lämnat. Bara en tanke liksom...

Svar från: Joensson Fredag 14 november 2025 kl 10:19 

Jepp det finns vanliga dricksglas o kaffemuggar. Diskmaskinen är av industriell typ o tar bara ett par minuter att bli klar så det bör funka

Svar från: Titte Fredag 14 november 2025 kl 10:10 

Synd annars hade det varit kul o ha med Linus.

Joensson, en praktisk fråga... hur ser det ut med glas mm. finns det glas och vill vi använda dem med tanke tight sluttid?

Svar från: Herton Fredag 14 november 2025 kl 09:49 

Tanken har slagit mig att fråga Linus, men han är upptagen denna helgen...

Svar från: Titte Fredag 14 november 2025 kl 07:44 

Herton, kan du inte fråga om Linus är sugen på att hänga på?
Han kan låna dator av mig.

Finemang Joensson.. nä är för gammal för att gå på sånt o ledas in till slakt.

Vill Maran vara med på Oddset?

Modifierat 14 nov-25 kl 08:11

Svar från: Joensson Torsdag 13 november 2025 kl 21:21 

Automessage - oddset
Joensson har omplacerat insatsen. Ny kuse är Agent.

Svar från: Joensson Torsdag 13 november 2025 kl 21:01 

Ok Titte, jag försökte tillämpa en lärdom från jobbet; När någon har synpunkter på dina förslag - tag dem som gisslan genom att bjuda in dem i projektet Men du gick inte på den lätte så då spikar jag lagen : Eftersom Sarge är betydligt bättre än Hanseman (sorry Hanse ) blir det

Team Red: Titte, Shooter, Maran, Mega, Agent. Tot ctf-rank=547,9
Team Blue: Cleansweep, Don Hakon, Sarge, Herton, Joensson. Tot ctf-rank=549,1

Om detta blir ojämnt i verkligheten får vi förlita oss på att teams underdog fixar spänningen. Hoppas detta blir bra o ser fram emot lördag. Ska bli kul att träffas pöjkar!

Svar från: Titte Torsdag 13 november 2025 kl 20:15 

Vadå bollen är min?

Jag har lagt ner rörande lagen eftersom alla andra sa att de var ok.
Som du/jag skrev vi slänger in en bot och pillar inte på lagen. Det bäst hade ju varit om någon kunde skrapa fram en fysisk person till men det lär ju inte hända.

Svar från: Joensson Torsdag 13 november 2025 kl 19:26 

Ok, men tack för försöket Clean.

Titte, bollen är din. Vilka lag blir det

Svar från: Cleansweep Torsdag 13 november 2025 kl 13:50 

Tyvärr var han upptagen fram till minst kl 15, så vi får nog slänga in en bot om ingen annan hittar fram någon

Svar från: Mega Torsdag 13 november 2025 kl 13:02 

Automessage - oddset
Mega har bettat på Joensson.

...ovan visas de senaste 30 svaren.

« Visa alla svar »