Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Diverse

Meny Diverse  |  Skriv ut  Besvara inlägget
 Inlägg från: Mr Ego Måndag 01 november 1999 kl 07:47 
SB-SERVERN

Är det någon annan än jag som ofta får mailer-demons när man skickar till SB-adresserna. Jag tycker att det händer mig för jämt. Speciellt mails till Final Insult och Peo kommer tillbaka för jämnan men sist var det ett mail till hela clanen som kom tillbaka med mailer-demon. Kanske Netman har svar på frågan.

Uppföljare:

Svar från: Don Hakon Onsdag 17 september 2025 kl 22:26 

Titte, alldeles lysande!
Då kan länken från .eu till .org ligga kvar ända till juni nästa år så att alla hittar hem i lugn å ro. Snilledrag!

Svar från: Joensson Onsdag 17 september 2025 kl 21:15 

Yes!

Svar från: Titte Onsdag 17 september 2025 kl 14:01 

Don, ett förslag som dessutom inte kräver någon insats från din sida:

1. Jag sätter upp Sickhouse (på min hosting-provider) med domänen Sickhouse.org som Running så snällt har överlåtit nu. Bonus är att det är automagisk https så ingen mer "Not secure" i browsern.

2. Jag lägger upp en sida på Sickhouse.eu som informerar om att Sickhouse numera är tillbaka på gamla jaktmarker och att man får uppdatera sitt "bokmärke" innan denna stängs "yyyy-mm-dd"... och med en länk till Sickhouse.org.

Låter det ok?`

...isåfall skriker jag till några dagar innan jag gör ovan så folk är medvetna om det.

Modifierat 17 sep-25 kl 21:53

Svar från: Titte Onsdag 17 september 2025 kl 12:56 

Kanoners Running, jag har fyllt i och skickat tillbaka

Svar från: Running Riot Tisdag 16 september 2025 kl 20:28 

Titte: Eftersom auktoriseringskod inte fungerade så slängde jag iväg ett mail till dig med information om fält för överlåtelse av domän från Loopia. Så skickar du det till mig så skapar jag en överlåtelse av sickhouse.org.

Svar från: Don Hakon Lördag 13 september 2025 kl 16:55 

Får i så fall maila supporten hur att få "transfer auth code". Hittar inte nå't om det på konto-sidorna. Titte, du har ju tillgång. Kan du se nå't?

När domänen flyttas till Loopia kommer ju sickhouse.eu att peka till Loopia å din kopia. Eventuell mail/dylikt kan justeras efter hand. Har du förresten testat om mailfunktionen funkar? I befintlig kod används Jmail.

Om du använder domänen "sickhouse.org" ska konstanten "SiteName" ändras från "sickhouse.eu" till "sickhouse.org" i filen "\public_html\admin\_sitename.asp". Tror det räcker där, men är inte helt hundra. Det lär vi märka. Förmodligen också en hel del som stilla undrar varför man inte kommer in på eu-adressen

Tror det blir smidigast om jag betalar domänavgiften nu i oktober så att vi inte behöver forcera manövern.

Svar från: Titte Fredag 12 september 2025 kl 14:24 

Har inte tagit över någon annans domän tidigare men kan tydligen bara flytta över domänen om jag står som ägare på den.

Misstänker att du även behöver initiera ett ägarbyte från din sida innan jag kan flytta över den till min leverantör.

Svar från: Hanseman Fredag 12 september 2025 kl 13:43 

Vänta.. vad hände här egentligen?

Svar från: Running Riot Fredag 12 september 2025 kl 13:37 

Jag har domänen sickhouse.org.Jag slängde iväg ett mail med auktoriseringskod för transfer av domänen till Tittes mail som stod på membersidan

Svar från: Cleansweep Fredag 12 september 2025 kl 10:40 

Tror Runningriot köpte sickhouse.org när den blev ledig. Kollar med honom.

Modifierat 12 sep-25 kl 10:44

Svar från: Titte Torsdag 11 september 2025 kl 13:14 

Först får det göras en överlåtelse av domänen, för .eu verkar det vara här: https://eurid.eu/en/manage-your-eu/w ... ansfer-your-domain-names

Där du har domänen registrerad kan då gå in och skapa en "transfer auth code" som jag sen kan använda.

Det kan vara så att om det är för nära inpå förnyelse så vill de först att man betalar ändå.

Sen tror jag att du slippper pröjsa om vi gör det i tid, jag får enligt prislistan punga ut med 249:- + förlängning.

Jag flyttade en domän för ett tag sedan till ny "registrar" (från Wordpress till Loopia), i det fallet så ägde jag redan domänen men principen skall enligt uppgift vara densamma. Det tar alltid någon dag innan allt trillar på plats.

Jag har redan testat att ladda upp en kopia av Sickhouse på loopia och det lirar fint (på ett annat domännamn)

Modifierat 11 sep-25 kl 13:51

Svar från: Don Hakon Onsdag 10 september 2025 kl 22:40 

Har domänen för betalning i början av oktober.

Vet du om det numera går att flytta över domänen/namnet till Loopia efter den är betald?

Sickhouse.org släppte vi i tron att vi dagen efter kunna köpa tillbaka inför byte till annat webhotell. Men nå'n annan köpte namnet direkt. Det var därför vi fick byta till .eu

Svar från: Joensson Onsdag 10 september 2025 kl 17:34 

Titte, räddare i nöden! Servermasterboss Don - tack för lång o trogen tjänstgöring

Svar från: Titte Onsdag 10 september 2025 kl 08:39 

Don, gällande webbhotell för Sickhouse så har jag ett företagskonto hos Loopia som supportar "klassisk ASP"(privatkonto gör inte det längre). Det enklaste är nog om jag tar över domänen "sickhouse.eu" och flyttar den till Loopia tillsammans med siten. Därefter kan jag kika lite på att förnya lite.

När skall domänen förnyas, är det panik eller kan vi vänta ett litet tag (är mycket annat just nu)?

Svar från: Don Hakon Fredag 14 juni 2024 kl 09:45 

Senaste åren har prisökningen på vårt webhotel dragit iväg. I veckan drog de 2000 kr för hotellet och i höst blir det ca 200 till för domänen.

Har därför bytt ner oss till en billigare variant som efter dialog med supporten ska räcka för vårt behov och innebär att det nästa år blir 720 pix lägre kostnad.

Vis av erfarenhet - saker går ibland snett trots avstämning. Så skulle nå't ovanligt klydd på sidan inträffa kan det bero på detta

Svar från: Titte Tisdag 08 december 2020 kl 21:48 

Har lagt upp verktyget "Sick Tool 2020" under links.
Kan användas med fördel för att:
1. Ladda+kontrollera banor för aktuell session automatiskt
2. Kontrollera aktuella konfig-inställningar
3. Sätta de viktigaste inställningarna till korrekta värden
4. Uppdatera skärmupplösning till huvudsskärmens upplösning.

Obs, filen är lösenordskyddad så ni får bege er till Protected->Verktygsinfo för att hitta pw.

... har även skapat en linux-container med en minimal SB-server som kan deployas till valfri miljö. Skall testa den i Azure så kan vi spinna upp den vid behov sen.

Svar från: Cleansweep Söndag 06 december 2020 kl 17:42 

Låter som en kanon ide . Mer lika för alla då.

Svar från: Titte Söndag 06 december 2020 kl 12:13 

Tänkte testa ett alternativ för att hosta session.

- Sätter upp en "moln-instans" av SB-servern i form av en container. Har lite extra creds över på ett av mina Azure-konton (förutsatt att jag kan få igång det på linux eftersom det kostar en hel del mer(kräver mer minne mm) om man måste köra Windows).

- I och med det kan man även lägga banorna där (som man säkrar access till) och så skall ni få ett minimalt program som automatiskt kontrollera och laddar ner banorna till era maskiner. Lägger även in funktionalitet för att sätta korrekt upplösning + uppdatera inställningar så ingen kör modem mm.

Om det funkar att köra en minimal Linux-vm och kostnaden är rimlig så kan denna maskinen vara uppe i stort sett alltid.

Svar från: Titte Onsdag 26 februari 2020 kl 22:33 

Eftersom vi haft lite issues med överbelastning då folk från Kina, USA mm.. vill ladda ner maps mm. vilket tar ner webben har jag lagt på en del ip-filter. Det innebär i praktiken att om ni försöker surfa till sickhouse.eu från vissa platser utanför Sverige så kommer ni inte att komma fram. Skrik till om det blir ett problem!

Svar från: Agent Fredag 25 oktober 2019 kl 22:18 

Tycker att antalet hits upp i vänstra hörnet ser lite lågt ut. Kan det möjligen vara så att variabeln "slagit runt" börjat om från början igen?

Svar från: Butcher Onsdag 04 juli 2018 kl 11:33 

Är SB GDPR säkrat?

Svar från: Don Hakon Måndag 19 mars 2018 kl 20:57 

Gott Titte

Just det Joensson - Titte fixar å Don tänker

Btw, har fixat inställningarna till email-funktionen. Hanseman borde slippa massutskicken nu

Svar från: Joensson Måndag 19 mars 2018 kl 20:13 

Så "Don you fix" leder numera till = Titte fixar
Nå, bra jubbat!

Svar från: Hanseman Måndag 19 mars 2018 kl 17:26 

Titte da man!

Svar från: Titte Måndag 19 mars 2018 kl 17:23 

Ok, har gått genom databasen och bytt datatyp på relevanta ställen.. testat lite snabbt att skapa news mm. på testsajten o det verkar lira. Skrik till här om det händer något liknande så felsöker vi...

Svar från: Titte Måndag 19 mars 2018 kl 06:55 

Jaja, får ta det sen... såg det minuterna före jag skulle hämta mat så det blev ingen djuplodande kontroll.

Svar från: Don Hakon Söndag 18 mars 2018 kl 18:54 

Naj, Titte: "t.ex. "forumId" m.fl.".

Det sista betyder "MED FLERA"!

Det finns referenser i databasen till svars id:n också.

Du måste kolla alla numeriska fält som ser ut att ha ID-referenser. I synnerhet om talet i nå't fält är 32767 eller större.

Just forumId tror jag inte överstiger 4.

Po det igen!

Svar från: Hanseman Söndag 18 mars 2018 kl 13:01 

Harrlitt Don!

Svar från: Don Hakon Lördag 17 mars 2018 kl 19:45 

Titte!

Kolla i forum.db om några av id-kolumnerna (t.ex. "forumId" m.fl.) har datatypen INTEGER. Ändra i så fall till LONG och maila den till mig.

Kolla också om max id-nummer är 32767 eller mer.

Har inte MS Access på någon dator, så jag kan inte kolla själv. Börjar tro att det kan vara så enkelt. Härrör ju från 90-talet när jag skrev mina första rader och icke var bevandrad i datatyper och dess begränsningar

Svar från: Hanseman Fredag 16 mars 2018 kl 10:43 

Det är inte okej (citerar statsministern).
Don, you fix!

...ovan visas de senaste 30 svaren.

« Visa alla svar »