Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Diverse

 Meny Diverse  |  Skriv ut  Besvara inlägget
 Inlägg från: Mr Ego Måndag 01 november 1999 kl 07:47 
SB-SERVERN

Är det någon annan än jag som ofta får mailer-demons när man skickar till SB-adresserna. Jag tycker att det händer mig för jämt. Speciellt mails till Final Insult och Peo kommer tillbaka för jämnan men sist var det ett mail till hela clanen som kom tillbaka med mailer-demon. Kanske Netman har svar på frågan.

 
Uppföljare:
 
 Svar från: Titte Tisdag 08 december 2020 kl 21:48 

Har lagt upp verktyget "Sick Tool 2020" under links.
Kan användas med fördel för att:
1. Ladda+kontrollera banor för aktuell session automatiskt
2. Kontrollera aktuella konfig-inställningar
3. Sätta de viktigaste inställningarna till korrekta värden
4. Uppdatera skärmupplösning till huvudsskärmens upplösning.

Obs, filen är lösenordskyddad så ni får bege er till Protected->Verktygsinfo för att hitta pw.

... har även skapat en linux-container med en minimal SB-server som kan deployas till valfri miljö. Skall testa den i Azure så kan vi spinna upp den vid behov sen.

 Svar från: Cleansweep Söndag 06 december 2020 kl 17:42 

Låter som en kanon ide . Mer lika för alla då.

 Svar från: Titte Söndag 06 december 2020 kl 12:13 

Tänkte testa ett alternativ för att hosta session.

- Sätter upp en "moln-instans" av SB-servern i form av en container. Har lite extra creds över på ett av mina Azure-konton (förutsatt att jag kan få igång det på linux eftersom det kostar en hel del mer(kräver mer minne mm) om man måste köra Windows).

- I och med det kan man även lägga banorna där (som man säkrar access till) och så skall ni få ett minimalt program som automatiskt kontrollera och laddar ner banorna till era maskiner. Lägger även in funktionalitet för att sätta korrekt upplösning + uppdatera inställningar så ingen kör modem mm.

Om det funkar att köra en minimal Linux-vm och kostnaden är rimlig så kan denna maskinen vara uppe i stort sett alltid.

 Svar från: Titte Onsdag 26 februari 2020 kl 22:33 

Eftersom vi haft lite issues med överbelastning då folk från Kina, USA mm.. vill ladda ner maps mm. vilket tar ner webben har jag lagt på en del ip-filter. Det innebär i praktiken att om ni försöker surfa till sickhouse.eu från vissa platser utanför Sverige så kommer ni inte att komma fram. Skrik till om det blir ett problem!

 Svar från: Agent Fredag 25 oktober 2019 kl 22:18 

Tycker att antalet hits upp i vänstra hörnet ser lite lågt ut. Kan det möjligen vara så att variabeln "slagit runt" börjat om från början igen?

 Svar från: Butcher Onsdag 04 juli 2018 kl 11:33 

Är SB GDPR säkrat?

 Svar från: Don Hakon Måndag 19 mars 2018 kl 20:57 

Gott Titte

Just det Joensson - Titte fixar å Don tänker

Btw, har fixat inställningarna till email-funktionen. Hanseman borde slippa massutskicken nu

 Svar från: Joensson Måndag 19 mars 2018 kl 20:13 

Så "Don you fix" leder numera till = Titte fixar
Nå, bra jubbat!

 Svar från: Hanseman Måndag 19 mars 2018 kl 17:26 

Titte da man!

 Svar från: Titte Måndag 19 mars 2018 kl 17:23 

Ok, har gått genom databasen och bytt datatyp på relevanta ställen.. testat lite snabbt att skapa news mm. på testsajten o det verkar lira. Skrik till här om det händer något liknande så felsöker vi...

 Svar från: Titte Måndag 19 mars 2018 kl 06:55 

Jaja, får ta det sen... såg det minuterna före jag skulle hämta mat så det blev ingen djuplodande kontroll.

 Svar från: Don Hakon Söndag 18 mars 2018 kl 18:54 

Naj, Titte: "t.ex. "forumId" m.fl.".

Det sista betyder "MED FLERA"!

Det finns referenser i databasen till svars id:n också.

Du måste kolla alla numeriska fält som ser ut att ha ID-referenser. I synnerhet om talet i nå't fält är 32767 eller större.

Just forumId tror jag inte överstiger 4.

Po det igen!

 Svar från: Hanseman Söndag 18 mars 2018 kl 13:01 

Harrlitt Don!

 Svar från: Don Hakon Lördag 17 mars 2018 kl 19:45 

Titte!

Kolla i forum.db om några av id-kolumnerna (t.ex. "forumId" m.fl.) har datatypen INTEGER. Ändra i så fall till LONG och maila den till mig.

Kolla också om max id-nummer är 32767 eller mer.

Har inte MS Access på någon dator, så jag kan inte kolla själv. Börjar tro att det kan vara så enkelt. Härrör ju från 90-talet när jag skrev mina första rader och icke var bevandrad i datatyper och dess begränsningar

 Svar från: Hanseman Fredag 16 mars 2018 kl 10:43 

Det är inte okej (citerar statsministern).
Don, you fix!

 Svar från: Cleansweep Lördag 24 februari 2018 kl 02:25 

Test att skriva meddelande

 Svar från: Joensson Tisdag 13 februari 2018 kl 17:23 

Hoppas på Butchers alternativ. Karlaby vill jag helst inte tillbaka till . Maten där har varit kass de två senaste gångerna.

 Svar från: Hanseman Måndag 12 februari 2018 kl 09:39 

Karlaby krog har inte ledigt denna helg.

 Svar från: Mr Ego Måndag 12 februari 2018 kl 08:08 

Kunde inte heller svara på länken. Återkommer dock med besked då det är lite mycket annat just nu som måste lösas.

 Svar från: Hanseman Måndag 12 februari 2018 kl 08:03 

Amenvaf? Servermaster - shape up!

För er info har jag gjort en offertförfrågan hos Karlaby kro i avvaktan på Butchers funderingar kring plats.

 Svar från: Agent Söndag 11 februari 2018 kl 13:10 

Noterade det också när jag skulle svara Hansemann. Det verkar som om att man kan posta medd. på redan upplagda trådar, men inte på nya trådar som tex... Jubelsession 2018

 Svar från: Don Hakon Söndag 11 februari 2018 kl 11:28 

Ser att det strular när man gör inlägg i debatten.

Har förmodligen att göra med att Web10 har gått ihop/uppköpta av annat företag och har flyttat sidan. Inläggen verkar dock komma med.

Tar eventuellt tag i det nästa höst

 Svar från: Cleansweep Onsdag 22 mars 2017 kl 13:17 

Det var redan uppdagat

 Svar från: Titte Måndag 20 mars 2017 kl 19:40 

Klart, ser dock att grafen inte är korrekt utan är en gammal bild... fixa senare

 Svar från: Don Hakon Söndag 19 mars 2017 kl 17:55 

Titte, det som behöver göras för att uppdatera statsen är
punkt 9 och punkt 10B enligt länken:

http://www.sickhouse.eu/tech/q3server.html

Därefter:
1) Ladda upp "sickhouse.mdb" i katalog "db" på servern.
2) Döp om "StdLog.txt" (som skapas i punkt 9) till "2017-03-18_StdLog.txt" och ladda upp i katalog "db/Sickstats-Logs".

Ursprungsloggen ligger zippad i min File Area.

 Svar från: Don Hakon Söndag 19 mars 2017 kl 17:54 

Lysande Titte! Rena Pentagonfasoner. Nu är det väl bara Wiki-leaks vi behöver oroa oss för

 Svar från: Titte Söndag 19 mars 2017 kl 15:24 

Don, har lagt upp ett skript nu som gör backup av Sickhouse.eu/db katalogen varje natt 02:00 till min Synology-NAS.

Från denna så görs det sedan backup ut i molnet via Crashplan (ifall vårt hus skulle brinna upp)

Det borde vara tillräckligt för att se till så att vi kan hantera eventuella strul hos leverantören.

 Svar från: Mr Ego Måndag 20 oktober 2014 kl 17:55 

Rolig läsning för de som vunnit (inte jag).

 Svar från: Cleansweep Måndag 20 oktober 2014 kl 12:09 

Det slog mig att det hade varit roligt med toplista på vem som vunnit mest pengar på Oddset samt toplista på kuseligan. Vem har betalat in mest pengar men aldrig vunnit? Listan kan bli oändligt stor och rolig läsning. Don. En tråkig höstdag kanske

 Svar från: Cleansweep Måndag 06 oktober 2014 kl 23:39 

Nu funkar det. Har uppdaterat gallery med de 2 senaste sessionerna.

...ovan visas de senaste 30 svaren.


« Visa alla svar »