Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Diverse

 Meny Diverse  |  Skriv ut  Besvara inlägget
 Inlägg från: Hanseman Onsdag 03 november 1999 kl 15:52 
Kingpin

Har ni provat spelet Kingpin? Jag har gjort det, och blev mäkta imponerad. Så nu vigs kvällarna efter dottern gått och lagt sig till detta spel. Det finns tydligen en multiplayer funktion, som kallas 'Gangbang' (trevligt namn), skulle vara kul att prova. Och med tanke på kvalitén av Unreal tournament, kan man allt undra om SB kommer att vara Quake trogen? Eller?

 
Uppföljare:
 
 Svar från: Hanseman Måndag 05 maj 2003 kl 23:44 

Fore!

 Svar från: Cleansweep Fredag 21 juli 2000 kl 00:55 

Jag skall skrika "Fore" när jag drattar in i basen och snor flaggan

 Svar från: Don Hakon Torsdag 20 juli 2000 kl 13:42 

Har testat trä-trea på så'n däringa driving range - pinsamt. Må det bli bättre fjutt med rocket launchern.

 Svar från: Cleansweep Torsdag 20 juli 2000 kl 11:30 

Jag tror vi alla vet hur det står till egentligen.

 Svar från: Agent Onsdag 19 juli 2000 kl 23:22 

Svårt att hålla reda på lagen??? Tids nog när rallen sver i ryggen lär man sig.

 Svar från: Hanseman Onsdag 19 juli 2000 kl 23:15 

Hehe! Agent menade jag så klart! Atomic är ju i mitt lag!!!!

 Svar från: Hanseman Onsdag 19 juli 2000 kl 23:14 

Titte, om inte det fåniga motståndarlaget kan elda upp de röda ädlingarna, så får vi fixa det i laget - ni blåa är så menlösa att det ryker. Se bara i forumet - Don Hakon syns inte till, Atomic ligger väl hemma och gnyr av rädsla.....

 Svar från: Hanseman Onsdag 19 juli 2000 kl 23:11 

Jag lider med dig Cleansweep, men fakta är fakta... Bröder! Det är faktiskt så, att lille Cleansweep fick STRYK av den vackre Hanseman i railgun! Hehe!

 Svar från: Cleansweep Onsdag 19 juli 2000 kl 17:51 

Don!, kan inte du sätta att man får extra bonus frags om man klämmer sin egen lagkamrat i en teleporter..hehe Typ 100frags eller n
ått

 Svar från: Titte Tisdag 18 juli 2000 kl 23:25 

Inbördes stridigheter
Gillar vi

 Svar från: Cleansweep Tisdag 18 juli 2000 kl 23:14 

Kan ju omöjligt vara du Hanse. heh

 Svar från: Hanseman Tisdag 18 juli 2000 kl 11:08 

Hade helst sett virrhjärnan Cleansweep i motståndarlaget - minns du vem som slog vem i våra raildueller?

 Svar från: Cleansweep Tisdag 18 juli 2000 kl 00:12 

Så är det alltid, När man själv suger så suger liret? Inga antydningar, bara faktum, levrerat kanske aningen lite "obvious" Fast åandra sidan är du med i mitt lag, så en "Psyckout" är ej att föredra. Tänkte att min oddsning på agent skulle göra honom lite svag i lederna. Själv ligger jag risigt till, fast stenras brukar inte innehålla en sten jävel.

 Svar från: Titte Måndag 17 juli 2000 kl 17:50 

Kingpin; hehe, hehe, hehe !!!
tillåt mig asgarva (hmm, var e smiley för asgarv ???)!

 Svar från: Hanseman Måndag 17 juli 2000 kl 17:10 

Ja, min tro har alltid vacklat avseende Q3. Enda anledningen att jag spelar detta möglir, är att jag kanske får möjligheten att bonka Don Hakon.

 Svar från: Cleansweep Måndag 17 juli 2000 kl 01:02 

Deus-ex, Någon som vill utala sig om detta excellenta blaffa_ner_rollspel_typ ?
Oj, är jag återigen på mörka dystra stigar när det gäller min q3 tro. (väntar som sagt på given kommentar från joensson )

 Svar från: Hanseman Söndag 16 juli 2000 kl 23:59 

Agent - jag borde säga upp bekantskapet!

 Svar från: Agent Måndag 10 juli 2000 kl 22:34 

Kingpin - VAD ÄR DET?

 Svar från: Mr Ego Torsdag 18 november 1999 kl 07:40 

Hanseman - testa Age of Empire II vet ja, det är kul och har lite nya kul funktioner att lattja med.

 Svar från: Hanseman Onsdag 17 november 1999 kl 14:28 

Depp. Jag har spelat igenom Kingpin. Det är slut. Vad ska jag nu göra?

 Svar från: Hanseman Fredag 05 november 1999 kl 10:10 

Som ett enmanspel är Kingpin något jag varmt vill rekommendera. Håller inte med om att det är en taskig quake-klon, snarare är det så att Xatrix har förmågan att få ut mesta möjliga av Quake2-motorn. I höstmörkret är det ett höjdarspel som jag smyger iväg och spelar efter familjen lagt sig.

 Svar från: Mr Ego Fredag 05 november 1999 kl 07:32 

För dem som undrar har jag nu haft möjlighet att testa UT och tyckte det var rätt häftigt. Okej det tar ett tag innan man lär sig banor och vapen och jag saknar hooken men det var kul och en grej som vi absolut bör testa inledningsvis på sessionen.

 Svar från: Mr Ego Torsdag 04 november 1999 kl 12:07 

Som jag sagt vid flertalet tillfällen innan är jag helt med på att prova lite nya spel för att Quake inte skall bli för "insuttet" och att man skall känna att man gör samma sak från gång till gång. Man måste känna att man utvecklas lite och att man får hitta på och testa lite nya saker. Problemet som kommer att uppkomma är att se till att alla SB-medlemmar har samma spel och samma förutsättningar inför varje session för annars kan vi aldrig få ihop det. Vad händer om hälften kommer dit och sitter och spelar UT medan andra hälften sitter och övar Quake i väntan på att UT-spelarna skall ha spelat färdigt. Låt vara att vi snabbt kan kopiera mellan maskinerna och på så sätt kan ge alla samma förutsättningar rent mjukvarumässigt men vissa har haft spelen länge och kan banor och annat. Dessutom tror jag att det föreligger en stor risk att vi helt kommer att glömma av Quake och bara spelar UT under hela sessionen. Dessutom tycker jag att spel som Tiberian Sun OCH Age of Empires II är helkul. Varför inte erövra världen på detta sätt istället.

 Svar från: Hanseman Torsdag 04 november 1999 kl 10:30 

Det är sant att Kingpin bara är ett i raden av häftiga 'Quake'-spel som finns nu, och jag håller med om att UT är det bästa jag sett/spelat hittills. Men debatten känns berättigad, eftersom det redan tidigare diskuterats vad vi ska göra för att sessionerna ska bli 'skojigare' och mer 'avspända'. Så kanske UT blir nästa spel vi kör? Det skulle vara kul att prova någon av de nya varianterna i UT. Någon som gjort det? Det finns något som heter 'attacker vs defender' eller nåt?

 Svar från: Butcher Torsdag 04 november 1999 kl 09:19 

...alltså jag har inte testat alla nya spel som kommit på sista tiden, men jag måste kommentera att jag tror att vi underskattar nöjet av våra quakesessioner om vi jämför quake med andra spel rent "tekniskt". När man kommer till en quakesession så är en del av nöjet att man faktiskt har spelat det ett antal gånger och vet vilka vapen man är bra/dålig på och vilka som andra spelare är bra på, och även att man känner till banorna hyfsat. Jag skulle vilja jämföra det med att man spelar fotboll i något bonnalag och en dag när man kommer till en match eller träning så har man en disskution om vi istället skall spela lite rugby eller varför inte lite innebandy för det är ett mycket roligare spel, tycker en del. Jovisst kan det vara kul och nästa vecka kan vi ha kulstötning eller tiokamp eller varpakastning, fotboll kan vi redan allt om fy fan va tradigt.....

 Svar från: Cleansweep Torsdag 04 november 1999 kl 00:46 

Naee. Kingping var kul, men UT rockar duktigt! Taskig quakekloning, precis som SIN.. Fast jag var också jättefrälst precis i börjar. Där är ju häftiga
vapen och snack och slaktet är ju häftigt.

 Svar från: Agent Onsdag 03 november 1999 kl 20:11 

Jag är beredd och hålla med Joensson. Däremot kan det vara kul att prova på något nytt i väntans tider, som tex UT den 27e. Före standard CTF Q2. Blir längtan för lång (Q3)kan vi titta på Kingpin inför nästa tillfälle, istället för UT...

 Svar från: Joensson Onsdag 03 november 1999 kl 19:42 

Hörnuhärva: Det var tillräckligt revolutionerande för undertecknad att överhuvudtaget titta åt något annat än quake. Visserligen är UT kanonkul, men kom nu inte dragandes med ännu fler alternativ - det mäktar jag inte med.


If this isn't sick enough for you, contact Webmaster.
© Sickhouse Bureaucrats 1997