Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Diverse

 Meny Diverse  |  Skriv ut  Besvara inlägget
 Inlägg från: Don Hakon Söndag 29 maj 2005 kl 23:14 
Snillen spekulerar

Ett snillrikt forum för djupa/existentiella frågor och/eller en & annan mental snedtändning - shoot!

 
Uppföljare:
 
 Svar från: Don Hakon Lördag 21 augusti 2010 kl 12:31 

Jo, när den där snilleblixten kläcktes på Carlssons hintade någon i tankesmedjan seriösa planer på en light-session i september. Stundens infall eller verkstad? Nå, det lär visa sig när alla kommit tillbaka från semestern.

 Svar från: Titte Onsdag 18 augusti 2010 kl 21:23 

Jaha, när är första light-sessionen?

 Svar från: Don Hakon Torsdag 12 augusti 2010 kl 22:51 

Ja, måhända onödigt simpelt med det trådlösa alternativet, men en liten enkel 8-mannasession tarvar ändå 9 portar å så många höl är nog inte hemmastandard ännu. Jag har en med 8 http://www.dustinhome.se/pd_5010154761.aspx Nå'n som har nå't liknande så går det kanske att serie/parallellkoppla dem?

Inga problem för mig att avsätta en ficka i sessionsbagen för en box. Fin-fint om en annan Ranger gör det samma. Å andra sidan kanske Swichbärarna inte är med varje gång, å så brukar det väl vara mer regel än undantag att folk glömmer ta med sig TP-kabel.

Hur som helst, kul att åtminstone testa trådlöst. Kanske lämna 2 slottar öppna för grannarna att haka på

 Svar från: Titte Torsdag 29 juli 2010 kl 11:23 

Light-sessioner låter ju trevligt.
Just nu är det väldigt långt mellan sessionerna.
Trådlöst funkar ju sådärmed billiga accesspunkter och 6+ klienter så det behöver inte vara något krav på en light-session. Att packa ner en nätverkskabel är rätt light och att koppla ihop 2st 6-portars micro-switchar funkar lika bra för en Q3-session som stor o fet ditto.

 Svar från: Cleansweep Onsdag 28 juli 2010 kl 00:45 

Helt klart. Q3 är ju inte så tungdragen heller
Hade varit kul med en session innan höst/vinter sessionen hemma hos mig.

 Svar från: Don Hakon Måndag 26 juli 2010 kl 23:47 

En sommarafton på Carlsson's After Work i Lund fick Byråkraterna Atomic, Don och Mega en snilleblixt.

Att husera en session är ju smått omständligt p.g.a all sabla apparatur - skärmar, klumpiga låddor, tangentbord, diverse sladdar å klydd; som dessutom behöver transporteras och kånkas fram & tillbaka!

Varför inte då å då ta en "session light-tech"? Tekniken finns ju där.

Vad menas? Jo, kör vi bärbart ryms det fler folk. Man kan ta buss, cykel eller t.o.m apostlahästar fram och tillbaka. Tillhandahåller Session Host dessutom ett raskt trådlöst nätverk besparas ytterligare kabelstrul och switchapparatur.

Rutinen för utannonsering av sessioner har därför kompletterats med alternativ för Session Host att ange "Sessionsspecifika förutsättningar":

1) Endast BÄRBARA maskiner på denna session
och/eller
2) Session med TRÅDLÖST nätverk

Månne kan vi få fjutt på fler hemma-hos-sessioner? Tänk - en session där ölkassen drar tyngsta lasset

 Svar från: Joensson Tisdag 14 mars 2006 kl 16:54 

Jag vill inte bo i en kommun som beviljar mig föreningsbidrag till öl på jubileumssessioner, då är de någe galet med den kommunen

 Svar från: Final Insult Tisdag 14 mars 2006 kl 16:09 

Jag förväntar mig inget minder med tanke på alla ekonomer i Sickhouse.

 Svar från: Mr Ego Tisdag 14 mars 2006 kl 15:59 

http://sydsvenskan.se/skane/eslov/article147082.ece

Kan de få bidrag för att spela Counterstrike eller World of Warcraft kan väl vi få det för vår clan??? Vem av er vet var man skall söka sådana bidrag??? Det hade ju kunnat betala en ny hub eller varför inte ett par öl på jubileumssessionen. Vi kör ju ändå klanen sedan 4:e oktober 1997. Kanske man till och med kan söka retroaktivt - vem vet

 Svar från: Mr Ego Måndag 30 maj 2005 kl 07:51 

Se där, här är en som kan allt som skivits utantill. Way to go Don. Din hjärnkapacitet är större än alla clanens hårddiskar tillsammans.

 Svar från: Don Hakon Söndag 29 maj 2005 kl 23:30 

Sicka byråkrater. Hakparantes-nomenklaturen har ju t.o.m tillämpats byråkratiskt, way back, sedan 1997

http://www.sickhouse.org/rule01.html

 Svar från: Cleansweep Lördag 28 maj 2005 kl 14:24 

jepp

 Svar från: Titte Lördag 28 maj 2005 kl 13:00 

Menar du &#124 eller?

 Svar från: Cleansweep Lördag 28 maj 2005 kl 11:56 

Jahapp, tydligen tillåter inte forumet tecken. dvs. pipe tecknet.

 Svar från: Cleansweep Lördag 28 maj 2005 kl 11:33 

Snyggast stilrent helt enkelt, ex. Brukar vara clan eller grupp eller land ifall man är kastlös.

SmutsSnappa.Head
[Smuts]Snappa.Head
(Smuts)Snappa.Head
{Smuts}Snappa.Head


fuck mainstream och börja skriva ditt eget istället. Gör tillräckligt många det så har vi en ny norm

Eftersom alla har en massa "coola" alias, så kunde det vara kul och starta nu trend med att kora med riktiga namn.

ex.
allan(at)malmoe(in)sweden

 Svar från: Netman Lördag 28 maj 2005 kl 07:32 

Någon har väl satt ner foten och bestämt att det skall vara hakar om nationaliteten.

 Svar från: Butcher Fredag 27 maj 2005 kl 17:27 

blått vatten i toastolen mitt är brunt eller möjligen gult

 Svar från: Hanseman Fredag 27 maj 2005 kl 15:05 

Vafför är groggen god? Vafför är vattnet blått i toastolen? Vafför ställa korkade frågor?

 Svar från: Final Insult Fredag 27 maj 2005 kl 14:34 

Men herregud så tröööög man får vara då
Det är ju det jag undrar

 Svar från: Hanseman Fredag 27 maj 2005 kl 13:41 

Hmm... ok.. men vad spelar det för roll då?

 Svar från: Final Insult Fredag 27 maj 2005 kl 09:58 

Många som lirar på nätet ex. COD skriver Final Insult [SWE]

 Svar från: Hanseman Fredag 27 maj 2005 kl 09:38 

I vilket sammanhang?

 Svar från: Final Insult Torsdag 26 maj 2005 kl 20:43 

Varför använder man hake [ ] och inte parantestecken när man skriver ex. nationalitet ?


If this isn't sick enough for you, contact Webmaster.
© Sickhouse Bureaucrats 1997