Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Diverse

 Meny Diverse  |  Skriv ut  Besvara inlägget
 Inlägg från: Titte Fredag 27 januari 2006 kl 14:14 
SBPure för Quake4

Finns det något intresse av att fortsätta lira Quake, är det lönt att skriva om SBPure för Quake4?

... och isåfall vilken funktionalitet skall finnas med.

 
Uppföljare:
 
 Svar från: Titte Torsdag 02 februari 2006 kl 12:26 

Qvack, Qvack
Kom gärna med synpunkter men vi avvaktar nog med moddandet tills dess att framtiden för Q4 i klanen känns mer given. Är ju inte skoj om någon lägger 100 timmar på något som inte används. Det är ok när man får betalt för det men inte annars.

 Svar från: Don Hakon Onsdag 01 februari 2006 kl 22:19 

Qvack OK. Mecka med Q4 game source mindre tilltalande.

 Svar från: Butcher Lördag 28 januari 2006 kl 14:30 

självklart finnes intresse, för egen del har det bara blivit en något längre timeout av en mängd skäl, i en framtid har jag en planerad session här hemma

 Svar från: Titte Fredag 27 januari 2006 kl 14:20 

Om intresse finns, är du villig att lägga tid på det Don? kände en viss avvaktan på sessionen hemma hos Atomic...

Jag hade gärna gjort det men känner att det är lite för många projekt som måste slutföras innan dess.

 Svar från: Don Hakon Söndag 11 december 2005 kl 20:06 

Den "officiella" scoring:en stämmer inte (http://www.quake4world.com/index.php?title=Capture_The_Flag) när man jämför med gamesource:n. Hittar inte allt heller. Tycks ligga utspritt - duttande hit å dit.

Vi kan ju kika på det lite längre fram. En Malmoe-utflykt är helt ok med mig...

 Svar från: Titte Onsdag 07 december 2005 kl 09:03 

Messed up? har inte kollat i koden men vad menar du Don.
Don, om du har möjlighet kan du dyka ut till mitt jobb en eftermiddag/kväll så kan vi fixa en utvecklingsmiljö på din maskin? Du kan hitta min jobbaddress i noteringar på member info...

 Svar från: Don Hakon Söndag 04 december 2005 kl 21:25 

Har dock slagit en flukt på game source:en. Poängberäkningen, i synnerhet ctf, synes mig vara messed up.

 Svar från: Don Hakon Söndag 04 december 2005 kl 21:23 

Nä, installationsguiden för Visual C++ Express säger att SP2 krävs. Det har/vill/kan jag inte ha på min box

 Svar från: Final Insult Tisdag 29 november 2005 kl 14:34 

Jag måste säga att Hansemans muntra rop saknades, därför föreslår jag:
"COME ON YOU LAZY MAGGOTS!" när flaggan snattas.
Man visste inte riktigt om flaggan var hemma eller inte

 Svar från: Cleansweep Tisdag 29 november 2005 kl 13:03 

slave, slave, slave

 Svar från: Titte Tisdag 29 november 2005 kl 12:24 

Hur går det Don, har du börjat modda än?

 Svar från: Mr Ego Tisdag 22 november 2005 kl 15:37 

Då kan man ju tala om distinkta ljud eller!!!

 Svar från: Mr Ego Tisdag 22 november 2005 kl 15:36 

Kan man inte lägga in någon som skriker: "Way to go blue team" eller liknande när vi sätter flaggan???

 Svar från: Cleansweep Tisdag 22 november 2005 kl 14:18 

Återgå isåfall till de gamla färgerna, röd och blå och få väck "Marine team" soundet. (dream team, hoho, jaja).
Skulle vilja höra lite mer distinkta klara ljud när flaggan sätts och tas. Tyckte det var lite klent med det i vanliga q4.

 Svar från: Titte Tisdag 22 november 2005 kl 13:03 

Don, jag gick nog med på att ladda upp en utvecklingsmiljö för Q4 SDK:n. Nu är det så att den råkar ta upp en hel DVD-skiva. Vill du ha hjälpen så tar den ytterligare en DVD. Kanske lättare om vi träffas och du får skivorna?
Ett annat alternativ är att du laddar ner Visual C++ Express Edition som är gratis. Blir lite uppgraderingsfrågor när du öppnar Q4-projektet men det borde inte vara några större problem. Du kan hämta på http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/visualc/


If this isn't sick enough for you, contact Webmaster.
© Sickhouse Bureaucrats 1997