Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Diverse

 Meny Diverse  |  Skriv ut  Besvara inlägget
 Inlägg från: Joensson Onsdag 16 augusti 2000 kl 13:25 
Pre-session mod/game testing

Bröder!

Den där första timmen på våra sessioner - innan alla kommit i ordning och servern vaknat till liv - den timmen skulle jag gärna ägna åt litet mer organiserat testande av andra spel och q3-moddar. Ofta räcker det med att köra en 10-20 minuter för att avgöra om ett spel kan vara kul. Men för att köra multiplayertester av något nytt krävs ju att intresserade testare är väl förberedda med installationer, annars riskerar vi att ta mer än den första kaotiska timmen i anspråk och det duger icke.

Föreslår härmed att vi under detta inlägg meddelar det man vill testa, och om någon hakar på med samma intresse vet man att det lönar sig att installera modden/spelet ifråga inför nästa session.

 
Uppföljare:
 
 Svar från: Hanseman Måndag 05 maj 2003 kl 23:45 

aaaah... det gick för mi-..

 Svar från: Agent Torsdag 24 augusti 2000 kl 19:57 

Ja det låter onekligen upphetsande.

 Svar från: Titte Onsdag 23 augusti 2000 kl 12:52 

oki,i'm in

 Svar från: Joensson Onsdag 23 augusti 2000 kl 07:17 

Jag har här utannonserat mitt intresse för Catch the chicken. Om någon meddelar att denne hänger på, så ok, då kör vi några minuter.

 Svar från: Agent Tisdag 22 augusti 2000 kl 20:21 

Nåå... Vilken mod blir det nu då?
...eller skall vi köra UT instaGIB :-P

 Svar från: Agent Lördag 19 augusti 2000 kl 13:21 

Tips! Använd denna så funkar det! http://www.sickhouse.org/files/usera ... e3/misc/q3-v117-nocd.zip

 Svar från: Mr Ego Onsdag 16 augusti 2000 kl 23:10 

Det är ju så att vissa spel endast funkar med CD om du nu inte visste det. Okej jag förstår. Du köper jualltid dina så du har aldrig upplevt problemet.

 Svar från: Don Hakon Onsdag 16 augusti 2000 kl 21:24 

Vad svamlar du om Mr Ego? "CD för att få det att fungera hemma"?

 Svar från: Mr Ego Onsdag 16 augusti 2000 kl 17:51 

Klart att vi kan ladda ner saker men ibland måste man ha cd för att få det hela att fungera hemma.

 Svar från: Joensson Onsdag 16 augusti 2000 kl 15:53 

Vaddå för en gång skull förresten? (C:

 Svar från: Joensson Onsdag 16 augusti 2000 kl 15:53 

Tja, det beror ju på vad som föreslås. Catch the chicken är bara en nerladdning på drygt 700k, så den får hugade intressenter allt skaffa i förväg. Men kommer vi överens att testa nåt större nytt så är väl Tittes förslag det genomförbara. Jag menar bara att vi i så fall får vara på hugget och klara av den installationen snabbt. Det här testandet får inte inkräkta på den egentliga sessionen.

 Svar från: Titte Onsdag 16 augusti 2000 kl 15:45 

Räcker det inte med en kopia som den förslagne medlemmen tar med sig och lånar ut så alla kan installera. ? Tar visserligen ett par minuter per spel, men känns inte så rimligt att alla fixar egen kopia !

 Svar från: Mr Ego Onsdag 16 augusti 2000 kl 14:08 

Alltså, nu har Joensson för en gångs skull tänkt till och kommit med ett bra förslag. Jag tycker det verkar kul men ett problem kvarstår. Hur skall man få tag i alla saker som kommer att föreslås. Det blir dyrt det - om ingen offrar sig och bränner kopior till alla medlemmarna varje gång. Diskussionen går vidare....

 Svar från: Joensson Onsdag 16 augusti 2000 kl 13:28 

Mitt första önskemål är då att köra modden Cath the chicken på south hill 30/9. Tror att Hanseman var den som först tipsade om denna för q2, nu finns en beta för q3. Verkar vansinnigt kul. Läs mer på: http://www.planetquake.com/q3ctc/

Framöver skulle det även vara kul att få se Rocket Arena som det snackas så mycket om, men först vill jag fånga kyllingen


If this isn't sick enough for you, contact Webmaster.
© Sickhouse Bureaucrats 1997