Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Diverse

 Meny Diverse  |  Skriv ut  Besvara inlägget
 Inlägg från: Titte Fredag 03 augusti 2007 kl 16:19 
Quake Wars

Quake Wars antas bli det som Quake4 inte blev nämligen en värdig uppföljare på Q3 med en hel del nyheter som t.o.m. COD2-folket kan uppskatta.

Quake Wars official site:
http://community.enemyterritory.com

Quake Wars unofficial site:
http://www.quakewarsterritory.com/

Modifierat 3 aug-07 kl 16:34
 
Uppföljare:
 
 Svar från: Joensson Onsdag 05 december 2007 kl 10:38 

Njaä? Kanske...om det skall vara nödvändigt? Jag har ju fortfarande möget installerat, men har egentligen lagt ner. Dock kan jag väl offra en kväll för den goda sakens skull, har dock inte lämplig serverlina.

 Svar från: Cleansweep Tisdag 04 december 2007 kl 19:23 

Skulle vi inte kunna prova en testsession med quakewars via nätet. Vem har bäst lina för att köra server?

 Svar från: Don Hakon Måndag 15 oktober 2007 kl 21:27 

Hoppas att någon har kvar det på disken på lödda. Kollar gärna på båda varianterna.

Rätt eller fel, sakligt eller ej - Joenssons recension är roande läsning

 Svar från: Cleansweep Lördag 13 oktober 2007 kl 16:13 

Joensson, Spela på nätet och inte mot bottar. Sedan så är det så att ifall man som strogg eller marine väljer scout så kan man kamouflera sig som sin fiende som man precis dödat för att ta sig bakom fiendelinjen och kanske desarmera någon airstrike robot eller vad vet jag. Dvs, säger någon något om det så finns det en fiende ibland er ,då brukar jag kika efter mina egna som inte skjuter på motståndarna ifall man nu tar uppdraget att skydda en pjäs. Brukar ofta vara dessa. Just att man kan köra tanks, stora gigant robotar samt flyg gör det himla skoj.

 Svar från: Cleansweep Lördag 13 oktober 2007 kl 16:01 

Joensson, Jag kan säga att min första reaktion var likadant, dock insåg jag det "roliga" med att det finns så mkt man kunde göra. Jag lovar att ifall du sätter dig ner och försöker lära dig funktionerna så blir det klart roligare. Avinstallera inte det. Jag skall ladda ner från pb och prova hela. Fick bara lirat 1 bana under beta som jag nog lirat 40ggr. Vi får köra lite demo på sessionen samt att jag kan visa lite hur det funkar ifall du inte orkar sätta dig in i det.

Titte, spelet är fantastiskt. Dock får jag ställa allt av och på low i 1024*768 för att ligga runt 50-80fps. Krämade jag på allt i 1280*1024 så fick jag runt 7fps. Men det VAR snyggt

 Svar från: Titte Lördag 13 oktober 2007 kl 13:24 

Skickade iväg familjen på barnkalas (jag skulle ju städa ). Startade upp datorn, installerade Cod4-demon, öppnade en cola, drog upp volymen på max, startade Cod4 och....

JESSUSS , vilket lir. Vilken känsla, vilken grafik, vilket ljud, känns grymt stabilt, flyter underbart. VIILLLL HA hela spelet NUUUUU!!!

 Svar från: Titte Lördag 13 oktober 2007 kl 08:06 

Du låter lite negativ Joensson. Nästan som du inte tyckte det var bra. Avinstallera inte, kan du inte dema lite på sessionen med risk för att kräkas?Har precis fått ner Cod4-demot, skall dra in det så kan vi jämföra grafik Hade vart skoj om man kunde fått ner Crysis-demot också men de verar ha dragit ner på antalet beta-nycklar. Får dock inte ta mycket tid, Q3 rules!

 Svar från: Joensson Fredag 12 oktober 2007 kl 22:45 

Spring därifrån om nån försöker pracka på dig spelet gratis!

 Svar från: Joensson Fredag 12 oktober 2007 kl 22:44 

Ladda inte ner!

 Svar från: Joensson Fredag 12 oktober 2007 kl 22:42 

Jisses, snacka om bortkastade 500 pengar. Renlärig quakefantast som man är köpte jag spelet idag för att "ha en komplett serie" och det är nog det sämsta mög jag nånsin installerat på en dator. Jag begriper inte vart jag är, var jag ska, eller varför jag hela tiden ligger på marken o skakar på huvet. HUD:en är fullständigt förvirrande. Botarna gör saker som jag inte förstår. Grafiken är tradig. Det händer massor med saker i banan som ingen informerar mig om, och en av bottarna i mitt lag tjatar hela tiden om att han är "disguised as.. ME" Vafan menar idioten med det???

KÖP INTE!!

 Svar från: Cleansweep Onsdag 10 oktober 2007 kl 18:37 

Haha, ja, iofs så är ju inte grafiken allt, tyckte faktiskt att det stundtals var rätt skoj. Finns det intresse av ett test på nästa session utav en "demo"

 Svar från: Titte Onsdag 10 oktober 2007 kl 11:52 

När grafiken har fått en del kritik. De ligger lite extra. Sen som någon yttryckte det, det var ett tag sen man fix se kroppar ligga horisontellt i en backe

 Svar från: Final Insult Tisdag 09 oktober 2007 kl 20:03 

Nja, så hiskiligt fantastisk snygg graffe är du inte med tanke på att ni säger att det kräver mycket av burken

 Svar från: Butcher Måndag 08 oktober 2007 kl 20:21 

kort summering för oss som inte fattar bättre...:a)= något man ska bry sig om; b=/blaa blaa/ c)ämne för almänn diareé

 Svar från: Titte Måndag 08 oktober 2007 kl 19:15 

Upptäckte till min förvåning att Quake Wars ET är släppt, såg det i butik igår. Får dock inga superbetyg: http://www.gamespot.com/pc/action/en ... ;tag=summary;reviewinget som gör att man springer iväg och vill köpa det precis...

 Svar från: Titte Lördag 04 augusti 2007 kl 09:56 

Otroligt segt, kräver nog en hästburk++. Lustigt de flesta spel brukar klara sig med mitt hyfsade grafikkort men detta kräver nog en quadcore mm.
Trodde inte ID skulle släppa en så kass beta med tanke på Q3-betan var så grymt bra. Fast lite har väl hänt på 8 år...

Rörelserna är väldigt sluggish och det liknar UT som du säger, kanske UT-motorn

 Svar från: Cleansweep Lördag 04 augusti 2007 kl 00:24 

Spelat det lite nu, och det var...... rörigt. Får nog ge det lite mer tid. Min maskin är nog också lite för slö. Kändes ryckigt och ja, lite unreal tournament över det hela.

 Svar från: Titte Fredag 03 augusti 2007 kl 21:39 

Yepp fixat nyckel, står osså o väntar i kö på nerladdning... Lär nog dyka upp på P!rate Bay imorgon
Körde World In Conflict Betan, var rätt neg i början men sen fick man en del tips. Var faktiskt jäkligt nice, men ingen fps som sagt. Lite B att de stänger ner servrarna nu när Open Beta är över...

 Svar från: Cleansweep Fredag 03 augusti 2007 kl 21:17 

Tack för tipset. Har reggat och fått nyckel. Nu skall man bara vänta på nerladdningen. :-P

 Svar från: Titte Fredag 03 augusti 2007 kl 16:21 

Beta 2 släpps idag... gäller att vara snabbt på det för att få tag i en beta-nyckel:

http://community.enemyterritory.com/ ... ms/showthread.php?t=5847

Någonting att roa sig med regniga sommarkvällar

Modifierat 3 aug-07 kl 16:22


If this isn't sick enough for you, contact Webmaster.
© Sickhouse Bureaucrats 1997