Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Diverse

 Meny Diverse  |  Skriv ut  Besvara inlägget
 Inlägg från: Mr Ego Torsdag 31 augusti 2000 kl 11:57 
Paintball som alternativ

Jag minns inte om vi har haft denna diskussionen innan på SB-sidan. Det kanske var Butcher som mailade mig om detta vid något tillfälle tidigare i våras. I vaje fall hade han ett förslag om att spela Paintball som en slags uppvärming till en session och jag tycker att det är en kul idé. Kan man dessutom få samma indelning på lagen som till sessionen vore det ännu kuligare.

Nu är frågan - är det några som är intresserade av en sådan FYSISK utmaning eller vill ni spara kraften till avtryckarfingret.

Alternativt kunde vi ju träffas på Laserome i Malmö och mäta krafterna.

 
Uppföljare:
 
 Svar från: Hanseman Måndag 05 maj 2003 kl 23:46 

arrrhg!

 Svar från: Titte Måndag 09 oktober 2000 kl 12:44 

arghhh,

 Svar från: Butcher Lördag 07 oktober 2000 kl 18:44 

stället ligger en eller två km från där Ego bor, men det är för sent nu, denna helgen hade ju funkat med detta torra vädret, och i sep var ju vädret perfekt men nu är det nog kört , vet ej om de ens har verksamhet så här sent, men i slutet på maj nästa år!

 Svar från: Titte Lördag 07 oktober 2000 kl 10:02 

Butch hade varit på ngt ställe som verkade skoj, tycker vi kör på det såvidare det inte finns något alternativ som kan erbjuda en bättre och renare känsla

 Svar från: Mr Ego Fredag 06 oktober 2000 kl 16:00 

Jag tycker vi väntar till våren, det är så sörjigt ute i markerna nu. Man kan ju smutsa ner sig

 Svar från: Joensson Fredag 06 oktober 2000 kl 11:18 

Absolut! Var?

 Svar från: Titte Torsdag 05 oktober 2000 kl 20:15 

JAJAJA JAPP, nu köööör vi lite färgboll; datum, förslag Lördag 28/10, först lite krig, sen kunde man kanske gå ut och äta o dricka lite

 Svar från: Joensson Fredag 08 september 2000 kl 23:22 

Jamen, det är ju det jag tjatat om - Catch the chicken!!

 Svar från: Cleansweep Torsdag 07 september 2000 kl 19:10 

Låter som fina fisken. Roligare och spela här i skåne. Spelade en gång i stockholm, 300kr för knappt en timme, samt bara 1bana och 50 bollar ingick. Sedan kostade 50kr för 50bollar till. Snacka om det blev dyrt för att ha roligt Där fanns en rolig "game" där alla jagade en utklädd kyckling. Hanseman, du ställer väl upp!!

 Svar från: Mega Tisdag 05 september 2000 kl 16:31 

Tycker detta låter kul och ställer gärna upp, om jag kan den aktuella dagen. Håller med tidigare inläggare att paintballsession ska hållas enskilt.

 Svar från: Hanseman Söndag 03 september 2000 kl 13:31 

Det hade varit kul om det var snö.
Lille-julafton kanske? Den brukar vara rätt trist!?

 Svar från: Mr Ego Söndag 03 september 2000 kl 11:42 

Jag har inget emot att arrangera det tillsammans med Butchen (som ju har viss kännedom om det hela). Nu kommer vi till det vanliga problemet - dvs när. Jag skall tala med Butcher och vi återkommer.

 Svar från: Netman Lördag 02 september 2000 kl 20:26 

Paintball verkar festligt och en kostnad på 300 kr är ju klart överkommligt.
Skulle nog kunna smussla undan det utan att regeringen märker något

 Svar från: Butcher Lördag 02 september 2000 kl 10:24 

september är nog perfekt för paintball, mitt i sommaren är det för mycket mygg och kryp och för varmt, man är ju trots allt ganska varmt klädd

 Svar från: Joensson Lördag 02 september 2000 kl 10:10 

Mr Ego o Butcher kan väl få i uppdrag att arrangera? Ska vi sno oss på? Nu är det höst och snart blir det vinter och kallt och lerigt i den där okända miljön "skogen"

 Svar från: Joensson Lördag 02 september 2000 kl 10:07 

Hehe

 Svar från: Final Insult Fredag 01 september 2000 kl 19:40 

Blekfisen Hanseman skulle behöva lite färg

 Svar från: Butcher Fredag 01 september 2000 kl 11:04 

glömde priserna! -om jag minns rätt så var vi 12 st spelare. -Vi betalade ett grundpris på 200 kr tror jag och i det ingick hyra av bössa,kläder,mask och kulor som räcker ganska länge (tror det var 150 st) sen fick jag köpa till 100 kulor tror jag och det blev under 300kr för hela söndagseftermiddagen, hela sessionen tog från det vi kom dit tills vi körde där ifrån ca 4,5 timmar

 Svar från: Butcher Fredag 01 september 2000 kl 11:00 

Lite mer info: - det finns en domare med hela tiden, han har torn (likt "älg jakts torn") på banan som han står i för att få en öveblick -om man blir skjuten och kulan ger färg markering är man utslagen den banan och skall skrika "träffad!!" eller något likanande (fusk innebär att laget förlorar banan) -tar man flaggan och blir skjuten skall man lämna flaggan där man blev skjuten -varje vunnen bana ger vinnande laget 1 poäng (något enklare än sickstats) -time limit finns också, oftast spelar man 10 eller 15 min per bana, -ang blåmärken: man blir tilldelad armékläder med något olika färg för de olika lagen,maskerna har oxå olika färg (svarta eller gröna)dessa kläder skyddar bra, men tar kulan på ett känsligt ställe , eller om tyget är sträckt så kan det bli blåmärken, men kör man med en träningsoverall under eller ev ännu mer kläder så är risken för minimal för blåmärken, bar överkropp är alltså inget för Don. -hur gör man då? tja , det blir gärna lite trevande i början, sen skall alla kriga och kulorna visslar, efter det inser man att man måste rycka fram i grupp och slå ut fi sakta men säkert och den som är mest lyckad vinner!

 Svar från: Mr Ego Fredag 01 september 2000 kl 08:15 

Det låter som det finns ett visst intresse men att det skall läggas separat istället. Det är inget som säger att vi skall lägga det i anslutning till en session utan vi kan ha det när som helst - med anslutande pubrunda naturligtvis. Jag hemställer härmed till Butcher att närmare förklara priser och dylikt i forumet så att vi kan få en riktig uppfattning om vad vi ger oss in på. Sedan får vi diskutera när vi skall göra det.

 Svar från: Titte Torsdag 31 augusti 2000 kl 23:08 

Trevligt förslag, håller dock med Joensson o Don; tror inte man pallar med både och. inte helhjärtat iaf. ; Nästa session = paintball, hur loggar du träffarna Don o är gauntlet tillåten ?

 Svar från: Joensson Torsdag 31 augusti 2000 kl 22:38 

Jag kan nog också tänka mig att låta paintball vara en egen heldagsaktivitet (inklusive efterföljande pubrunda såklart). Att kombinera med session låter mastigt.

 Svar från: Hanseman Torsdag 31 augusti 2000 kl 21:03 

Vad sägs om att köra varannan bana Q3 och varannan paint ball?

 Svar från: Mr Ego Torsdag 31 augusti 2000 kl 20:40 

Chicken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 Svar från: Don Hakon Torsdag 31 augusti 2000 kl 20:38 

Det låter onekligen kul! Måste dock erkänna att jag fegar lite med anledning av troliga blåmärken Man drar sig förmodligen en aning för att göra våghalsiga singel-attacker in mot en well protected enemy flag
Hur som helst, jag har svårt att tänka mig att entusiasmen är särskilt hög att efter en Paintball-Ctf-session sätta sig ned, samma dag, och fjutta på tangenterna. Nä, Paintball-Ctf blir nog en heldagsaktivitet i så fall.

 Svar från: Butcher Torsdag 31 augusti 2000 kl 18:23 

ja!! Jag var med på en paintball session under försommaren. Allt var upplagt ungefär som quake ctf, vilket förvånade mig. Vi hade skit kul i 3 timmar, genomsvettiga och med ett och annat blåmärke. Men att genomföra det i samband med en session i höst t ex kräver nog att man sätter av en hel dag, där paintball avverkas på förmiddagen och quake på eftermiddagen.


If this isn't sick enough for you, contact Webmaster.
© Sickhouse Bureaucrats 1997