Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Diverse

 Meny Diverse  |  Skriv ut  Besvara inlägget
 Inlägg från: Don Hakon Torsdag 07 augusti 2008 kl 20:16 
Call of Duty 4 - techno stuff

Tips & trix för COD4; t.ex vilka patchar, servrar mm som gäller.

Eventuella lösenord kan meddelas i Bakfickan under t.ex "Lösenord & trix", eller varför ente t.o.m under "Call of Duty"

 
Uppföljare:
 
 Svar från: Mr Ego Måndag 18 augusti 2008 kl 08:05 

Nu har vi bara testat ett tag och vi ger det en chans. Kan nog tro lite på Titte att det tar ett tag att komma in i det hela och att det blir roligare ju mer man spelar. Skall bli spännande att se.

 Svar från: Titte Söndag 17 augusti 2008 kl 16:38 

Hmm, dags att upprepa sig igen... som sagt tog ganska många måndagar innan man var övertygad men sen är man hooked.
För att göra det enkelt så kan alla skapa nya profiler alternativt så kör vi en mod där man kan välja alla vapen. Satte själv upp en awe-server innan och det var inga problemix. Sen å andra sidan så är det inte vapnen som är det mest avgörande utan det är spelstilen och lära sig banorna.

Angående att spela upp sin rank så tar det en vecka att spela upp till rank 25 och då har man i princip allt man behöver.

 Svar från: Cleansweep Söndag 17 augusti 2008 kl 12:40 

Tråkigt ni känner så. Tror nog att vi skall kunna ställa in vilka perks, vapen mm som får användas så att det blir rättvist. Btw. Går det inte och ställa in så alla har tillgång till alla perks och vapen från början?. Annars får vi som sagt alla börja om från början, vilket det blir ifall man kör en egen modd.

Att det händer för lite är väl att det fortfarande är ett vanligt hederligt fps spel utan fordon och annat gojs man kan tänka sig. Dock har du ju faktiskt "det nya" att man kan kalla in "airstrike" helikopter ifall man dödar 5 eller 7st i följd utan att dö.

Jag har tyvärr aldrig satt mig in och sätta upp en cod4 server, så jag kan varken berätta ditt eller datt. Vi borde väl ha något gemensamt beslut på uppsättningen.
Vad kommer vi köra, plain cod4 eller modd?
Har vi valt vilka banor vi skall spela?

 Svar från: Hanseman Lördag 16 augusti 2008 kl 21:56 

Förresten, spela lite på nätet så når du level 25 på ett kick.

 Svar från: Hanseman Lördag 16 augusti 2008 kl 21:55 

Tja, alla är vi barn i början. Tror ni jag och Joensson hade det så lätt på måndagarna de första veckorna?Dessutom, Ego, så kan jag garantera dig att vilka vapen man har väger lätt mot att lära sig tekniken i spelet.Händer för lite?

 Svar från: Mr Ego Lördag 16 augusti 2008 kl 21:45 

Satt igår och fibblade med Agent lite. Vi kom fram till att det är klart orättvist att ni som spelat länge spelar med alla vapen spom en 55:a kan ha. Vi börjar från början. Min fråga är nu om ni tror att detta spel kommer att tilltala oss "nybörjare" nör ni är så överlägsna i vapen och annat redan från början. Stor chans har man ju inte. Kanske man kan klämma någon men hur kul är det. Kunde man starta på samma level till att börja med vore det ju bäst. Tror nog vi får diskutera detta lite utförligare innan vi startar spelet. Känns inte helt rättvist.

Dessutom är varken Agent eller jag helt övertygade om spelets förträfflighet ännu. Händer helt enkelt för lite...

 Svar från: Agent Måndag 11 augusti 2008 kl 20:28 

55 e väl max . Vad kallas man då? Über överste general...

 Svar från: Cleansweep Måndag 11 augusti 2008 kl 14:50 

nääh, 55

 Svar från: Titte Fredag 08 augusti 2008 kl 12:27 

Kommer inte håg nu men jag tror det var clean(snappahead) som föreslog att man borde ha uppnått level 25 före skarp session.

 Svar från: Titte Torsdag 07 augusti 2008 kl 20:29 

träna, träna, träna och träna!

 Svar från: Don Hakon Torsdag 07 augusti 2008 kl 20:18 

Installations-status på min nya Shuttle:

1. Installerat COD4 "from the box" (PunkBuster = ja).

2. Installerat patch ver 1.6 (CoD4MW-1.6-PatchSetup.exe)

3. Installerat patch ver 1.7 (CoD4MW-1.6-1.7-PatchSetup.exe)

= I'm all set för summersession, va'? Eller e det mer?


If this isn't sick enough for you, contact Webmaster.
© Sickhouse Bureaucrats 1997