Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Diverse

 Meny Diverse  |  Skriv ut  Besvara inlägget
 Inlägg från: Cleansweep Onsdag 17 januari 2001 kl 20:33 
Alternativ Gaming

Litet forum där man kan upplysa om andra spel som aldrig är riktigt lika bra som Quake, men som ändå är värda att ta en titt på.

 
Uppföljare:
 
 Svar från: Final Insult Måndag 11 april 2005 kl 19:05 

Så det går att trötta ut dig
Det får jag prova ikväll

 Svar från: Cleansweep Söndag 10 april 2005 kl 23:23 

Funkar igen, måste se över den vid tillfälle. Verkar vara mkt trafik som tröttar ut min vmware.

 Svar från: Hanseman Söndag 10 april 2005 kl 21:25 

Cleansweep, kommer inte in på https://smuts.mine.nu/cod/ längre.

 Svar från: Cleansweep Tisdag 15 mars 2005 kl 19:11 

Nope, du får gärna hoppa in på måndag.

 Svar från: Netman Tisdag 15 mars 2005 kl 15:07 

Eller är det fullt?
Hade varit roligt att testat någongång.

 Svar från: Netman Tisdag 15 mars 2005 kl 15:06 

Låter skoj detta.
Laddade ner patchar m.m. i helgen men fick inte tid igår. Får väl träna lite och se om man kan på måndag.

 Svar från: Hanseman Tisdag 15 mars 2005 kl 14:18 

Hehe! Du låter som en gnällig gammal käring..

 Svar från: Joensson Tisdag 15 mars 2005 kl 13:00 

Finns det nån CoD-multiplayer for Dummies sida på nätet?

 Svar från: Joensson Tisdag 15 mars 2005 kl 12:59 

Allra värst var det när jag plötsligt stod där med en /@%&¤ kikare i handen. En kikare?! Medan jag försökte klura ut vad f-n det var meningen att jag skulle göra med den så blev jag naturligtvis siktad av 17 snipers i motståndarlaget som gjorde processen kort. Fattade på snacket senare att kikaren tydligen hade nåt med artilleri att göra. Hur skulle jag kunnat begripa det? Va?

 Svar från: Joensson Tisdag 15 mars 2005 kl 12:54 

Nä. En oändlig massa strul bara för att komma in. Fattade inte att man skulle välja lag o vapen. O sen väntetid när man dött. Jag tillbringade nog 90% av tiden som spectator. O inte hittade man på banorna. O sen skulle det plötsligt bytas kanal i teamspeak, tack för hjälpen där förresten Von Vettet

Jag begrep radiogrejen, men jag såg aldrig hälften av motståndarna som hade ihjäl mig.

Nä, tacka vet jag Q3. Ren rå aktion utan en massa hjärna. Jag håller mig till det

 Svar från: Cleansweep Tisdag 15 mars 2005 kl 12:20 

Håller med om att det blev roligare mot slutet när det inte var så ojämna lag. Det tråkiga för tiden är det eviga in och ut hoppandet som pajar laguppställningen. Förr spelade vi med samma lag från kl 19 till 23. Ingen som hoppade ut och in under tiden. Nu är det kaos, och massa snack om hur lagen skall vara .

 Svar från: Titte Tisdag 15 mars 2005 kl 11:28 

Det tar ett tag innan man kommit in i spelet och lärt sig vapnens egenheter och hur fienden ser ut mm. Man dör mest i början helt enkelt.
Det är lätt att rusa in i ett rum och hoppas på det bästa alá Q3 men det brukar inte funka så bra. In med en rökgranat följt av en granat och sen rusar man in helst efter den egna granaten detonerat.
Ett tips är att dra ut sprinten på granaten (Alt-fire) o vänta lite så man ger fienden minimal chans att komma undan.

Igår var det ett väldigt kaos till en början när det var många nya. Framåt 10-11 tiden började det bli riktigt skoj. Fumlar själv fortfarande rätt mycket med olika grejer, dock inte så mycket som Sgt Scrotum som tycks föredra en rökgranat som primärt närstridsvapen.

 Svar från: Hanseman Tisdag 15 mars 2005 kl 10:05 

Nå Sgt Jöns? Var det skoj?

 Svar från: Titte Fredag 11 mars 2005 kl 15:17 

Tja, friendly fire har varit både av och på.

 Svar från: Final Insult Fredag 11 mars 2005 kl 11:34 

Men har vi friendly fire i CoD ?
....ops

 Svar från: Titte Fredag 11 mars 2005 kl 10:13 

Misstänker att min hjärna är defekt. Skall se om garantin har löpt ut...

 Svar från: Final Insult Fredag 11 mars 2005 kl 08:43 

Inget fenomen jag känner igen

 Svar från: Titte Torsdag 10 mars 2005 kl 15:01 


Funderar på att lägga bössan på hyllan. Man kan ju inte springa runt och ta livet av det egna laget.

Första gångerna jag lirade så blev jag slaktad rätt många gånger för jag var tvungen att kolla om det verkligen var en fiende genom att vänta tills jag blev beskjuten.

Usch, krig är hemskt när man måste skona folk bara för att de har samma uniform. Näe, slakta allt som rör sig är min melodi!

 Svar från: Butcher Tisdag 08 mars 2005 kl 21:46 

...verkar som ett kul spel, man vet inte ens vilket lag man tillhör

 Svar från: Cleansweep Tisdag 08 mars 2005 kl 20:07 

Woa, låter som modden "Behind Enemy Lines" som vi provade igår. Scary. Kanske en ominstallation för dig också. Har själv aldrig varit med om samma.

 Svar från: Titte Tisdag 08 mars 2005 kl 08:53 

Det är något skumt med uniformerna.
Igår klättrade jag upp i kyrktornet (Neuen tror jag), såg en amerikansk grön uniform och bashade RunningRiot. Till min fasa så insåg jag när liket låg där att han var i mitt lag d.v.s. tysk.
För två veckor sedan så sprang Sir Redferne runt som engelsman trots att han var tysk. Tyckte dessutom att någon undrade varför jag var röd igår?

Det är såna saker som kan ge svåra psykologiska men.

 Svar från: Hanseman Måndag 07 mars 2005 kl 17:02 

Måndagar blir bara trevligare. Först klå Joensson i innebandy - sedan skjuta skallen av honom i CoD. Jag dyker in framåt 21...

 Svar från: Cleansweep Måndag 07 mars 2005 kl 16:30 

Jajamen, vi kör igång som vanligt kl 19.

 Svar från: Hanseman Måndag 07 mars 2005 kl 14:19 

Blir det CoD idag? Läste att Redferne är bortrest, men servern är uppe! Liksom teamspeak!

 Svar från: Final Insult Tisdag 01 mars 2005 kl 12:58 

Någon som enkelt o elegant kan tala om var jag kan hitta mp_tigetown.bsp och var den skall ligga ?
P.S ids inte googla D.S

 Svar från: Hanseman Tisdag 01 mars 2005 kl 10:14 

Trevligt! Ju fler vi e tillsammans...

 Svar från: Cleansweep Tisdag 01 mars 2005 kl 09:30 

Visst, inga probs. Alla sickhouse vänner är varmt välkomna. Jag lägger upp info i en ny tråd under "protected" för alla som vill prova på COD.

 Svar från: Hanseman Tisdag 01 mars 2005 kl 08:42 

Cleansweep, är cod-klubben öppen för några till? Kaiser Soze är sugen och kanske hans betjänt. Svempa är en 3:e som kanske vill prova.

 Svar från: Hanseman Tisdag 22 februari 2005 kl 13:17 

Snappahead är räli.

 Svar från: Final Insult Tisdag 22 februari 2005 kl 11:31 

Jag kan meddela att jag tycket precis lika illa om Cleansweep som Snapahead .............

...ovan visas de senaste 30 svaren.


« Visa alla svar »