Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Diverse

 Meny Diverse  |  Skriv ut  Besvara inlägget
 Inlägg från: Titte Måndag 19 februari 2001 kl 21:54 
Team Arena

Hej bröder!

Med risk för att bli nerröstad ännu en gång vågar jag sticka ut hakan igen Team Arena ha varit ute ett tag och finns att köpa i butik (250:- (eller 350 på SIBA/Mobilia). Undertecknad och säkert en del av er andra har provat och spela lite på demoversionen Det kanske skulle vara läge för att planera lite inför framtiden (någon session efter Ass Hill) och kolla på vad det innebär att anpassa sickstats till alla nya vapen och spelformer. Jag kan tänka mig o hjälpa till med ev. meckande om det visar sig vara tidskrävande. Team Arena är något tyngre o köra än Q3, men eftersom jag snart har den slöaste burken i gänget och den hänger med någorlunda tror jag inte det skall innebära några större bekymmer... Vad sägs?

 
Uppföljare:
 
 Svar från: Hanseman Måndag 30 augusti 2004 kl 16:04 

Ingen orsak.

 Svar från: Mega Torsdag 12 juli 2001 kl 16:22 

Tack

 Svar från: Hanseman Torsdag 12 juli 2001 kl 15:20 

I konsollen:
/ cg_drawfps 0
I scriptfil:
set cg_drawfps "0"

 Svar från: Mega Torsdag 12 juli 2001 kl 15:10 

Hanseman, vid förra sessionen ställde jag med din hjälp in så att aktuell FPS syns uppe till höger på skärmen under spelets gång. Det har varit ganska trevligt att ha men nu skulle jag vilja få väck det, hur gör jag detta

 Svar från: Mega Torsdag 12 juli 2001 kl 15:04 

Joensson, har du löst problemet med att TA ändrar tillbaka till "high quality" efter att du gjort ändringar? Jag har nämligen samma problem...

 Svar från: Cleansweep Söndag 08 juli 2001 kl 01:02 

Verkar vara olika för vart kort. Jag har optionen "Compress textures" och det fanns inte på Agents burk under grafik valmöjligheterna i Q3. Denna optionen gör som sagt susen så man blev lite paff när inte den fanns där.

 Svar från: Joensson Lördag 07 juli 2001 kl 19:57 

Nä, det hjälpte tyvärr inte med att ta bort q3config.cfg i baseq3.

Jag startar TA direkt med skrivbordsgenvägen som skapades vid installationen, den har tillägget:

+set fs_game missionpack

När jag går in i Options/Setup/System och kollar översta alternativet "quality" har jag följande alternativ:

High Quality, Normal, Fast, Fastest, Custom

Har inte alla så? Beror det på vilka drivrutiner/grafikkort man har?

 Svar från: Don Hakon Fredag 06 juli 2001 kl 11:06 

Vad menar du med "fast"? I min version ser jag endast alternativ "low", "medium" och "high". Startar du TA direkt eller via mods i vanliga Q3 (tror att förstnämnda är bättre)? Testa med att först ta bort/döpa om "Q3config.cfg" i Baseq3-katalogen. Om missionpack-katalogen vid något tillfälle ej innehållit en Q3config.cfg-fil kikar TA först i Baseq3 om det finns en sådan där. Jag har fått bort andra småkonstigheter genom den manövern - kan va' värt ett försök...

 Svar från: Joensson Måndag 02 juli 2001 kl 23:47 

Efter installation av Team Arena sparas inte mina grafikinställningar i spelet. Varje gång jag startar är grafiken inställd på "High quality" och varje gång ändrar jag till "Fast" och trycker Apply. Varför? Man ska väl inte behöva ändra alla parametrar manuellt i cfg-fil?

 Svar från: Titte Torsdag 21 juni 2001 kl 22:06 

Japp, glad snaps!

 Svar från: Butcher Torsdag 21 juni 2001 kl 11:00 

jag tycker du skall köpa ett av varje och göra din egen utvärdering Glad midsommar

 Svar från: Titte Torsdag 21 juni 2001 kl 10:22 

Tillbaks från lite minisemester...
Nu ska vi inte sura Hanse, Butch; vill inte klanka ner på Maxi...data. Har inte läst den sen jag var mindre Om ni vill kolla lite tester där Geforce3 piskar skiten ur Geforce2 så kan ni ta en titt i t.ex. DatorMagazinet nr6 eller på http://www.sharkyextreme.com/hardwar ... ideo/winfast_gf3/6.shtml Visst hänger är Geforce2 minst lika snabbt i 640*480 (Q3) men vem kör den upplösningen? Mer relevant är kanske 1024*768 där ett G3 ger nästan de dubbla FPS-värdena. Om man nu inte stirrar sig blind på FPS så har G3:an rätt intressant teknik som gör att den kan presentera en helt annan detaljnivå. Jag dreglade iaf. när jag såg visning av Doom som Steve Carmack höll... detaljer, detaljer....

 Svar från: Hanseman Onsdag 20 juni 2001 kl 22:16 

Det är väl inget fel på Maxidata?

 Svar från: Cleansweep Onsdag 20 juni 2001 kl 15:13 

Boobs fur alle

 Svar från: Butcher Tisdag 19 juni 2001 kl 12:18 

ok, vad skall jag läsa då

 Svar från: Titte Måndag 18 juni 2001 kl 15:16 

ähhhh, due butch; hade jag varit som du så hade jag inte läst så mycket maxikassidata för de måste nog vara den enda tidskriften som får fram ett sådant resultat. Va testar de på en 486:a eller?

 Svar från: Butcher Måndag 18 juni 2001 kl 08:34 

äggahoed Butcher gillar Prox

 Svar från: Butcher Måndag 18 juni 2001 kl 08:32 

Titte, kolla senaste nr av MaxiData, enligt deras jämförelse är det ingen skilnad mellan G2 och G3 utom möjligen vid max upplösning men även då mycket liten, dock en stor skillnad på priset

 Svar från: Titte Söndag 17 juni 2001 kl 11:41 

Jupp, vet! men det viktigaste e ju inte o få mest burk för pengarna utan vassast burk i sällskapet!

 Svar från: Agent Lördag 16 juni 2001 kl 19:34 

Titte. Satsa pengarna på Geforce 3 (+2000 och köp den billigare Athlon (-2000 + öronproppar. P4 snabbast i 640x480 men Athlon snabbast i 1k x768.

 Svar från: Titte Lördag 16 juni 2001 kl 16:09 

Min gamla xz@86:a snurrar ovanligt långsamt i Team Arena. Tycker inte om när den stannar upp o tänker lite precis när man lyckats hacka in siktet mot något fientligt Frågan är då.... skall man köpa ett Geforce3 eller bara ett gammalt skruttet Geforce2 Ultra? O skall man satsa på en 1,7 Ghz P4:a eller bara en 1,5 Ghz Athlon... hmmm, knepigt det här

 Svar från: Hanseman Fredag 15 juni 2001 kl 22:26 

Ja, äggahoed Butcher minerade ju hela skiten varenda bana - man fick för faen hooka sig fram i taket!

 Svar från: Joensson Fredag 15 juni 2001 kl 22:10 

Så, vad skall vi spela på Kidparty? Om jag läser erfarenheterna rätt så har ni kommit fram till följande:

TA Overload o Harvester e skräp. Synd. Jag hadel hoppats mycket på särskilt Overload, det verkade kul. Men poängberäkningnen verkade inte ok. Då är frågan: TA CTF eller one flag CTF? Classic e ändå bäst eller...?

Jag kör gärna classic me tanke på prestanda? Hörde Hanseman muttra något om "Butcher o "#¤%¤%&&proximitylauncher?

 Svar från: Hanseman Torsdag 14 juni 2001 kl 12:27 

FI tycker jag är en utmärkt beteckning. Den lede FI.

 Svar från: Cleansweep Torsdag 14 juni 2001 kl 11:25 

en ommöblerad FI = filt sl(y)una

 Svar från: Final Insult Onsdag 13 juni 2001 kl 19:26 

Devalverad, clensvep

 Svar från: Cleansweep Onsdag 13 juni 2001 kl 16:26 

vem är cleasweep? ditt fyllo!

 Svar från: Final Insult Onsdag 13 juni 2001 kl 12:44 

Spänningen är oliiidlig ! Kommer Titte att träffa Cleasweep ? Hur blir det med CD´n ? Har Cleansweep huvudvärk efter ölen ? Följ den spännande fortsättningen !

 Svar från: Titte Onsdag 13 juni 2001 kl 12:10 

Jupp gott me tid e de
Blev rätt sent för min del så jag hade inte hjärta o ringa när jag tog mig hemåt! Pinglar någon dag så tittar jag förbi!

 Svar från: Cleansweep Onsdag 13 juni 2001 kl 08:58 

Ehaum. Sorry Titte, blev en öl-sväng för mig igår så jag var som du säkert märkte inte hemma. Fast det är ju bra med tid till 1sep

...ovan visas de senaste 30 svaren.


« Visa alla svar »