Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Diverse

 Meny Diverse  |  Skriv ut  Besvara inlägget
 Inlägg från: Hanseman Söndag 13 februari 2000 kl 21:33 
Tekniska hörnan

Ett litet forum för att hjälpa varandra med de däringa eländia päcä:arna, som ger oss alla gråa hår emellanåt känns angeläget. Huruvida Techno-Pals är en f.d. paragraf eller ej i våra stadgar, så är ändå en väl förberedd byråkrat den bästa garantin för en framgångsrik session. Tipsa!

 
Uppföljare:
 
 Svar från: Final Insult Lördag 14 oktober 2023 kl 01:56 

Titte, tack!

 Svar från: Titte Onsdag 11 oktober 2023 kl 20:07 

Inget...
Kör du Windows 10+ har du redan antivirus vare sig du vill eller ej.

 Svar från: Final Insult Onsdag 11 oktober 2023 kl 06:50 

Vilket virusprg. rekommenderas?

 Svar från: Final Insult Torsdag 01 september 2022 kl 22:33 

Någon som har en 3d skrivare? Inte resin.
Sugen på en, men vill se resultatet i verkligheten.

 Svar från: Final Insult Onsdag 10 augusti 2022 kl 08:46 

Gött att veta att jag är lika trög i dag som i går

 Svar från: Titte Lördag 06 augusti 2022 kl 13:00 

...flåt för förvirringen, försökte bara göra mig lite lustig över Hanses supergenerella fråga om en bärbar dator för att spela Qvack på...

 Svar från: Final Insult Lördag 06 augusti 2022 kl 10:13 

Förlåt Titte, men nu kanske det låter som jag gör mig lustigt på din bekostnad.
Men, vad är det för speciellt med den sträckan som kräver råd i val av fodon?

 Svar från: Titte Fredag 05 augusti 2022 kl 15:03 

Någon som vet en lämplig bil för att köra från Kalmar till Gävle?

 Svar från: Hanseman Tisdag 19 juli 2022 kl 15:28 

Tack för alla idéer och förslag.

Det bidde en HP Elitebook 840 G3 - i3-6100U från bytdator.se för några ynkla lappar. Drar runt Q3 med bravur.

 Svar från: Hanseman Söndag 10 juli 2022 kl 21:07 

Jag är inne på att köpa en laptop för Q3-sessioner. Någon som har erfarenhet av att spela på laptop? Vad bör man åtminstone ha för CPU och GPU?

 Svar från: Don Hakon Måndag 25 april 2022 kl 07:55 

När man passerat 30 blir man måhända lite mer eftertänksam. För visst är det så att det är en hel del teknik som ska funka för att sessionerna ska flyta.

En hel del förberedelser görs inför Jubel. 12 pers avsätter en hel helg och en bra slant för hygge i goda vänners lag. Så går en switch sönder, en nätkabel, mus etc. Hur kul är det?!

Ett medskick:
Har man en switch liggandes i garderoben, eller en reservmus, extra nätverkskabel/dylikt är det inte fel att ta med det och lägga i bilen. Just in case. En billig försäkring mot eventuell Jubelnesa.

Kanske t.o.m sonens/dotterns/flickvännens/pojkvännens Qvackmaskin

 Svar från: Don Hakon Måndag 21 mars 2022 kl 09:08 

Förutsättningen när jag testade ioquake3 var att den skulle kunna köras mot original-Q3 och tvärtom. Dvs, att ingen ska behöva klydda om man inte känner för det.

Hanseman, du kan väl testa den nya SB-modden på din nuvarande setup, och lämna en kort kommentar i tråden "SBPure för Q3 Team Arena". Om inga problem, så återstår bara banorna. Se'n är du redo!

 Svar från: Hanseman Måndag 21 mars 2022 kl 08:39 

Följer tekniska diskussionen med intresse. Vill dock bra poängtera att när hjärntrusten når konsensus kring mod och q3-motor behöver vi en enkel instruktion för var och en att kunna följa inför sessionen. Tack, tack..

 Svar från: Hanseman Tisdag 01 mars 2022 kl 08:20 

Butch, länka gärna.

 Svar från: Butcher Tisdag 22 februari 2022 kl 15:23 

hittade en skitbra instruktionsfilm och ändrade i config filen så nu har jag bättre bild och päc än någonsin

 Svar från: Agent Tisdag 22 februari 2022 kl 13:34 

Inte säker men prova att skriva följande i quake-konsollen:

/CustomVideo 1680 1050

där 1680 1050 är den upplösning din skärm har Bredd x höjd. Du skall alltså ÄNDRA dessa värden till DIN skärms upplösning för att det skall funka.

 Svar från: Butcher Tisdag 22 februari 2022 kl 12:39 

Vad är det för commando man skall skriva i consolen för att få full skärm i quake?

 Svar från: Agent Tisdag 22 februari 2022 kl 09:53 

Tackar för input Titte!

 Svar från: Titte Måndag 21 februari 2022 kl 19:38 

Låter lite som Bitcom är på dekis, åtminstone i ert område. Ligger i deras intresse att bli av med er som kunder eftersom ni är så få, kanske kan bli utköpt?
Finns det inte alternativ, vad sitter de andra i området på för bredband?

För egen del så har vi haft ett avbrott på 5+ år som varade en timme. Dessförinnan hade vi Telia som hade ett par avbrott om året, tätare mot slutet (på grund av att de levde på ett döende kopparnät). Telia hade usel service (dock inte så kass som Bitcom verkar ha) och okunnig personal samt erbjöd saker de inte kunde leverera.

Modifierat 21 feb-22 kl 19:43

 Svar från: Agent Måndag 21 februari 2022 kl 14:48 

Internet äntligen uppe igen efter 12(!) dagars down-time, 15 frustrerande telefonsamtal och tömda mobila surf-potter! Måste vara rekord i otillgänglighet i västerländsk storstadsregion 2022. Har varit Bitcom-kund i 20 år, men nu är man nergraderad till 2 veckors service tydligen. Ytec nätverkstekniker fick ordern först idag 21/2 att åka ut och åtgärda trasig komponent o störningsfel i lokalt hub-skåp i kvarteret. Enda positiva är att jag fick nytt modem av supporten efter 4 dagar även om det inte var felet. 3 coax-användare kvar i kvarteret på 2 hub-skåp. Och vi är den enda som felanmält eftersom vi verkar vara enda användaren på det skåp 1.
Vi betalar 319kr/mån för 30/3Mbit. Hastigheten stabil men ca 1-2 downtime per / år. Vad hade ni gjort?

 Svar från: Hanseman Onsdag 22 september 2021 kl 20:35 

Titte mobbas! Vad gör vi med mobbare?

 Svar från: Titte Onsdag 22 september 2021 kl 19:32 

"Lite dum i huvudet här".. vadddå "Lite"

 Svar från: Hanseman Onsdag 22 september 2021 kl 09:05 

Tackar!

 Svar från: Don Hakon Tisdag 21 september 2021 kl 23:21 

Starta "Fun fun fun" via konsolen:
/map cpmctf5

 Svar från: Hanseman Tisdag 21 september 2021 kl 21:31 

Lite dum i huvudet här. Några banor finns inte i listan när man ska starta en server (Funfunfun, Rocky rampage, gothic block). Jag har dock kartorna på rätt plats. Det borde då istället gå att starta en server via consolen men vad kan det kommandot vara? Jag vill ju starta den med en av ovan kartor?

 Svar från: Final Insult Tisdag 04 maj 2021 kl 12:02 

Någon som spelar en böjd widescreen? Nu tänker jag på de riktigt utdragna.
Vad säger ni, hiss eller diss?

 Svar från: Butcher Onsdag 28 april 2021 kl 08:21 

min regiondator går det inte på i alla fall, app blockad av admin...

 Svar från: Joensson Måndag 26 april 2021 kl 22:36 

cleansweep har ju kört Quake på en Raspberry pi, så då borde väl våra hossiga Lenovo också funka

 Svar från: Hanseman Måndag 26 april 2021 kl 14:18 

Går väl inte att lira på regionens dauta?

 Svar från: Joensson Fredag 23 april 2021 kl 18:35 

Hanseman, hur är din jobbdator konfigurerad?

...ovan visas de senaste 30 svaren.


« Visa alla svar »