Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Diverse

 Meny Diverse  |  Skriv ut  Besvara inlägget
 Inlägg från: Agent Tisdag 04 april 2000 kl 23:53 
Sickhouse oddset (alias Q75:an)

Rösta i parlamentet på vem som får "express elevator to hell" till det facila priset av 10 kr. Pengarna samlas in på sessionen av de som deltagit i omröstningen. En röst per spelare. Endast en medspelare får anges. Röstning fram till kl 23.59 kvällen innan session. Sickstats väljer efter session de vinnande placerarna och vinsten fördelas. Om ok lägger vi upp resp spelare i parlamentet, vad sägs?

 
Uppföljare:
 
 Svar från: Joensson Söndag 10 februari 2013 kl 20:27 

Det vore kul med ett nytt oddsämne. Nu loggas ju hattricks i excelprotokollet. "Mostly hattricked" vore väl nåt Don, you fix

 Svar från: Mr Ego Tisdag 07 januari 2003 kl 08:10 

Talas i Ankeborg

 Svar från: Don Hakon Måndag 06 januari 2003 kl 13:57 

"Dialekt av quack-språk" - aha

 Svar från: Agent Söndag 05 januari 2003 kl 23:38 

Det är en dialekt av quack-språket! "Ankad" kan ju både relatera till railad som i sin ursprungsform är 1 träff utav alla skott som skjuts med railgun, eller "duckifierad" som är ju är tre träffar med railen på densamma.

 Svar från: Don Hakon Lördag 04 januari 2003 kl 23:56 

Agent wrote:
Bra Joensson att du inte tog "anktid", utan "ankad" flest gånger som omväxling.

Det är festligt med definitioner

"Anktid" eller, som den renlärige hade uttryckt det, "onktid" är ju tämligen klar; men "Ankad" är litta värre. För "ankad" borde ju vara det samma som "duckifierad", dvs den som fått onkan flest gånger, vilket inte behöver vara den samme som blivit rallad flest gånger.

Detta är förvisso knepiga spörsmål som kan leda till missförstånd - inte konstigt att det bråkas så mycket på vår jord

 Svar från: Don Hakon Måndag 23 december 2002 kl 13:29 

Tidiga-bets-på-kuse-får-litta-bättre-pay-off är fixat.

Exempel:
12 man har satsat var sin tjuga = 240 pix i potten.
3 man har satsat på samma kuse, vilka i tur och ordning får följande utdelning om kusen "vinner": 95, 80, 65 (egentligen 96, 80, 64, men oddset avrundar till jämna femmor).

Skillnaderna blir större ju högre potten är. Se t.ex oddset för session Gasplant.

Nu kan man alltså få en liten extra slant jämfört med hyenorna som bara hakar på

 Svar från: Mr Ego Måndag 02 december 2002 kl 08:42 

Det borde vi införa - bra förslag Netman.

 Svar från: Netman Lördag 30 november 2002 kl 08:35 

Finns ingen paragraf att man måste rösta, eller?

 Svar från: Hanseman Fredag 29 november 2002 kl 22:44 

Vad menar du? Då hade ju alla röstat i tid!

 Svar från: Agent Fredag 29 november 2002 kl 17:39 

Hmm, tror du alla kommer att vilja vara med då

 Svar från: Hanseman Fredag 29 november 2002 kl 13:35 

Borde vara enkelt att implementera!

Dessutom borde de som inte röstar i tid, slumpas ut på kusarna som det går att satsa på!

 Svar från: Cleansweep Fredag 29 november 2002 kl 13:07 

Låter ju faktiskt helt ok.

 Svar från: Hanseman Fredag 29 november 2002 kl 11:21 

Vad sägs om max 2 bud per kuse, och 60 - 40 vinst?

 Svar från: Hanseman Fredag 29 november 2002 kl 11:21 

Nä,nä, va faen jag hade inge bra betyg i matte...

 Svar från: Don Hakon Torsdag 28 november 2002 kl 22:56 

Jau menar - det bör vara någorlunda intressant för åtminstone 2 gamblers att satsa på samma kuse. Det e de' ju ente i 70/30-caset.

 Svar från: Don Hakon Torsdag 28 november 2002 kl 22:39 

Idén med trappan är dock bra. Ge mig en formel som fördelar valfri totalsumma till jämna 5-kronorstrappsteg på ett varierbart antal gamblers, så ska jag justera den till litta bättre nivåer

 Svar från: Don Hakon Torsdag 28 november 2002 kl 22:37 

a due, hur intressant är det att satsa en tjuga för eventuell chans att vinna 3 tior? Eller än värre; satsa en tjuga å *eventuellt* vinna 15, 10 eller t.o.m en sleten femma -

 Svar från: Hanseman Torsdag 28 november 2002 kl 11:48 

Vad sägs om följande trappa?
100
70 30
60 25 15
55 20 15 10

Enkelt med hela 'femmor'

 Svar från: Hanseman Torsdag 28 november 2002 kl 11:10 

Jo, detta är ju en mycket viktigt funktion, handlar om pengar, ju!

 Svar från: Cleansweep Torsdag 28 november 2002 kl 00:10 

Säger han idag, och imorgon är det fixat.

 Svar från: Don Hakon Onsdag 27 november 2002 kl 21:35 

Kan va' nå't att pilla med nå'n kulen vinterdag

 Svar från: Hanseman Måndag 25 november 2002 kl 14:36 

Jag tycker oddset borde göras om. Den som satsar först borde ges en större del av vinstpengarna, 3:man ytterligare lite mindre osv... Så fungerar det på bet-sites på internet....

 Svar från: Butcher Måndag 18 juni 2001 kl 13:13 

den som blivit fraggad med Railgun flest gånger

 Svar från: Hanseman Måndag 18 juni 2001 kl 12:50 

Vad innebär då Sitting Duck i praktiken?

 Svar från: Joensson Måndag 18 juni 2001 kl 09:21 

Right!

 Svar från: Don Hakon Söndag 17 juni 2001 kl 11:23 

OK Joensson, jag har kompletterat Oddsets ämneslista med "Sitting Duck". Fler goda förslag?

 Svar från: Agent Lördag 16 juni 2001 kl 19:28 

Ja, Joensson... Minns du det!

 Svar från: Titte Lördag 16 juni 2001 kl 16:00 

hmm, jag vill minnas en session för inte alltför längesedan där Joenssson var den enda som gick på en Gauntlet. Minns du det Joensson?

 Svar från: Mr Ego Lördag 16 juni 2001 kl 08:01 

Joensson - du har alltid haft ett gott öga till mig.

 Svar från: Joensson Fredag 15 juni 2001 kl 21:53 

F.I, hur många sätt finns det att sikta? Med eller utan rullator som stöd? Du har ingen chans på min hemmaplan, bit i gräset broder!

 Svar från: Joensson Fredag 15 juni 2001 kl 21:51 

Annars vore det intressant med "Most humiliated", dvs den som flest gånger åkt på en snyting me gauntlet (Hej Agent! ) men humiliation händer ganska sällan och det vore risk att ett sådan odds inte blev avgjort. Men om Agent fortsätter att sticka fram hakan så kanske...

 Svar från: Final Insult Fredag 15 juni 2001 kl 12:04 

Joensson.....du var inte med då, men du är det i September. P.S Hanseman, mitt nya sätt att sikta med Railen funkade D.S

 Svar från: Cleansweep Fredag 15 juni 2001 kl 11:24 

Låter ballt

 Svar från: Joensson Fredag 15 juni 2001 kl 10:14 

Don: Ämnena för oddset börjar kännas lite upprepande. Jag har förslag på ett nytt: "Sitting Duck". Vinnare blir den som blivit fraggad med Railgun flest gånger

Om vi kan införa det till Kidparty kommer jag att satsa mina pengar på Mr Ego, statistiken från Foam Purchase talar sitt tydliga språk

 Svar från: Don Hakon Söndag 31 december 2000 kl 14:31 

Inte för privat konsumtion av skumpa, alltså. Det känns bra

 Svar från: Agent Fredag 29 december 2000 kl 20:32 

Härmed meddelas officiellt att det ligger 200 riksdaler i Sickhouse oddset! I mycket tryggt förvar

 Svar från: Hanseman Torsdag 27 juli 2000 kl 22:28 

Haha - Hyena-capture!! Ett strålande uttryck!!!

 Svar från: Butcher Torsdag 27 juli 2000 kl 22:00 

...a va´f.n, detta kan icke stämma, vi måste ha internrevisorer, en capture o en flaglost på 0,2 sek kan icke stämma... stor skandal!!!

 Svar från: Cleansweep Torsdag 27 juli 2000 kl 15:39 

Visst. Bara dom sätts!

 Svar från: Joensson Torsdag 27 juli 2000 kl 12:50 

Hehe, ja det är alltid bekvämast att låta andra göra jobbet åt sig. Cleansweep, om du åtar dig att forsla hem en bunke flaggor på lördag så kan jag ta det ansvarsfulla uppdraget att sätta dem på plats

 Svar från: Don Hakon Torsdag 27 juli 2000 kl 12:43 

Joenssons "Rapid Flag Drop"-idé är kul men inte så praktisk, eftersom vi troligtvis kommer att få flera 1:a-platsare. Jag kollade igenom ett par loggfiler och såg att det genomgående finns en hel hög med kortlivade flaggsnattare. Déjà vu? Tänk bara på gamla goa "Fort Lingrin" när man med friskt mod hookade sig mot fiendeflaggan för att mötas av ett helt gäng rockets och annat flygande bråte, varav minst en quad-rocket från hyllan i hörnet. I luftfärden vet man att det inte finns någon återvändo och att det endast är slumpen som avgör om man tas av daga före eller efter man nuddat flaggan

Cleansweeps länk(http://www.sickhouse.org/sickstats/9map34.html) till Joenssons 0,2-sekunders flag-time förtjänar en kommentar:
1 pickup och 1 capture som renderar i en capture-ratio på 100% på 0,2 sekunder! Starkt jobbat Joensson!! Liten bana? En hemlig genväg? Ett skolexempel på en Hyena-Capture?

 Svar från: Atomic Torsdag 27 juli 2000 kl 08:29 

Nej Cleansweep, suicideman himself, Butcher, råkade befinna sig vid flaggan.

 Svar från: Cleansweep Onsdag 26 juli 2000 kl 23:59 

F-n vad många inlägg det blev nu. Jag hittade Atomics Vinnar Drop på 0,1sek
http://www.sickhouse.org/sickstats/13map17.html

Trampar man på en liggande granat i samma stund som man tar flaggan eller?!?

 Svar från: Cleansweep Onsdag 26 juli 2000 kl 23:56 

Jag har hittat några flagdrops på 0,2 sek
Joensson på bana http://www.sickhouse.org/sickstats/9map34.html
Agent på bana http://www.sickhouse.org/sickstats/5map8.html
Delad 1:a Plats eller?!?

 Svar från: Butcher Onsdag 26 juli 2000 kl 23:54 

ja ja ja, bara slå ner mig i skorna

 Svar från: Cleansweep Onsdag 26 juli 2000 kl 23:30 

Hoho, slå denna då, 16min!
Bevis, givetvis...
http://www.sickhouse.org/sickstats/13map17.html

 Svar från: Cleansweep Onsdag 26 juli 2000 kl 23:18 

Inte konstigt, Själv satt jag väl i någon håla och kukilurade. Fast du dominerade på den banan, snyggt!

 Svar från: Butcher Onsdag 26 juli 2000 kl 22:47 

..tja jo visst har det ett nyhetsvärde, men ett pris för den som hållit den länge är något som oxå bör uppmärksammas... tror själv jag höll den 12 min då jag hittade en trevlig håla där cleansweep inte kunde raila hela jäv.. tiden..för er som har dåligt minne kan ni kolla in på http://www.sickhouse.org/sickstats/13map11.html

 Svar från: Joensson Tisdag 25 juli 2000 kl 15:13 

Don: förslag på nytt oddsämne: Vem som har lyckats tappa en flagga på kortast tid efter pickup.

Går det att lista på ett enkelt sätt mha loggfilen? Jag har för mig att vi en gång såg ett exempel på 1 sek, minns inte vem/var/hur/när, men det var troligtvis Hanseman

Å andra sidan kanske en-sekunds-drops är något som kan inträffa mer än en gång per session...

 Svar från: Mr Ego Torsdag 25 maj 2000 kl 10:24 

Jag tycker ju absolut att vi skall knö in några högoddsare i enlighet med Dons förslag. Telefraggningen är en bra idé ty den kan man inte påverka i nån större grad - det sker bara.

 Svar från: Don Hakon Fredag 12 maj 2000 kl 17:24 

Flag Fumbler, Kamikaze och Major Corpse är titlar som vanligtvis cirkulerar bland en begränsad skara. Att ha dessa titlar som ämnen i Sickhouse Oddset gör därför ingen rik, eftersom "vinnaren" förmodligen oftast kommer att vara en riktig lågoddsare.

Kom med förslag till nya ämnen. Det är väl bäst med ämnen som är "dåliga"; dvs det är roligare att satsa på en kuse som råkar ut för nå't kasst än att satsa på nå'n som gör nå't bra; skadeglädje alltså.

Tänk efter innan du kastar fram ett förslag. Det ska vara något som med största sannolikhet inträffar (potten ska helst kunna delas ut efter det att sessionen är avslutad) *OCH* är otvetydigt (inget utrymme för olika tolkningar om vem som "vann").

Dåliga exempel:
Vem som dricker mest öl.
Vem som blir fraggad först.

OK exempel:
Vem som blir telefraggad flest gånger.

 Svar från: Cleansweep Måndag 17 april 2000 kl 00:43 

F-n!, jag var nära på mitt odds! butch gick ner 15%, Dons satsning på Mega skillde sig endast 0.8%, hmm... Kanske skulle köra kontroll i loggen ?!?

 Svar från: Mr Ego Söndag 16 april 2000 kl 14:52 

Det var ju tusan att Don tog hem hela potten. Det var ju den som en annan hade en reell chans att vinna (förutom Major Corpse förstås)

 Svar från: Agent Fredag 14 april 2000 kl 22:55 

Prel noteringar:
4x Don Hakon
6x Hanseman, Atomic
12x Agent, butcher, Joensson, Mega, Mr Ego
0x Cleansweep, Final Insult, Netman, Titte

Man kanske får passa på och önska inblandade lycka till

 Svar från: Agent Fredag 14 april 2000 kl 22:40 

Oddset stänger redan nu. Då vi måste vara utsövda till imorgon . Senare anmälningar kräver bevis i form av skärmutskrifter från Forumet...

 Svar från: Titte Fredag 14 april 2000 kl 22:26 

May the slughter begin there will be only one (team) (c.

 Svar från: Atomic Fredag 14 april 2000 kl 21:03 

I sista stund har jag bestämt mig. Jag lägger min tia på Agent.

 Svar från: Joensson Fredag 14 april 2000 kl 16:41 

Faen butch, nu sänkte du oddset på atomic. Jag som hittills varit ensam om denne självklare icke-vinnare räknade med storkovan.

 Svar från: Final Insult Fredag 14 april 2000 kl 14:25 

Jag sätter mina Kopek på Hanseman, (stalltips)

 Svar från: Butcher Fredag 14 april 2000 kl 12:11 

Jag lägger min röst på Atomic, det är ingen tvekan om att Atomic kommer att sjunka
som en sten på öppet vatten denna session eftersom jag är med och jag är den som brukar
blåsa skallen av Atomic!!

 Svar från: Agent Torsdag 13 april 2000 kl 22:09 

Summan kan användas på följande sätt:
1. pengarna återföres till ursprungsägarna
2. potten kvarstannar i sickhouse kassan till nästa dragning eller odds
eller...
3. sämst av de seedade vinner
Detta är någon vi i god anda kan bestämma "INNAN" vi börjar på lördag!

 Svar från: Hanseman Torsdag 13 april 2000 kl 21:09 

Öööh?! Vem vinner insatsen om någon av de oseedade vinner källarfärden?

 Svar från: Agent Onsdag 12 april 2000 kl 22:05 

Oddset meddelar:
3x Don Hakon
9x Atomic, Butcher, Hanseman, Joensson, Mega, Mr Ego
0x Agent, Cleansweep, Final Insult, Netman, Titte

 Svar från: Hanseman Onsdag 12 april 2000 kl 21:24 

Sitter min railgun lika bra på sessionen som ikväll - Blue Team, stay home!

 Svar från: Hanseman Onsdag 12 april 2000 kl 12:53 

Tja, du kan ju ändra din röst, och rösta på dig själv. Då får du åtminstone tillbaks en del av insatsen.

 Svar från: Don Hakon Onsdag 12 april 2000 kl 11:06 

Nu när jag har hela 3 röster och ni andra loosers 1 eller inga alls, borde jag väl vara berättigad till nå't fint pris...

 Svar från: Don Hakon Onsdag 12 april 2000 kl 11:01 

Jaha, där fick man en känga. Apropå "sten i glashus"; satsar Major Corpse x 5 på ytterligare en titel i samma genre?

 Svar från: Hanseman Onsdag 12 april 2000 kl 11:00 

Don Hakons odds ser inte bra ut... Inga pengar att tjäna på honom nu när han är klanens lågoddsare!!!

 Svar från: Hanseman Onsdag 12 april 2000 kl 10:58 

Hmmm? Var Hakon duktig förr?
Det måste varit före min tid...
Snygg bredsida, Mega!!!!

 Svar från: Mega Onsdag 12 april 2000 kl 09:58 

Broder hakon kastar sten i glashus när han överhuvudtaget yttrar sig i denna omröstning. Alla vet ju hur dålig han är när vi är många spelare på en session Det är konstigt att han är så kass när han lägger ner så mycket tid på Quake. Kommer ni ihåg att hakon var ganska duktig förr... Min röst blir tveklöst på don hakon.

 Svar från: Netman Tisdag 11 april 2000 kl 23:32 

Vadå rösta i parliamentet? Om jag skall rösta så röstar jag INTE på mig själv för längre ner än vad jag är kan man väl inte komma, jag kommer i stället att ta "express elevator to heaven" Watch your back blue team
Min röst lägger jag på tjaaa..... Don Hakon

 Svar från: Agent Tisdag 11 april 2000 kl 19:19 

Hoho! Final, Butcher, Atomic, Netman och Mega. Är ni intresserade att deltaga i oddset???

 Svar från: Agent Söndag 09 april 2000 kl 00:00 

Fortfarande endast ett unikt "offer" per röstare. Med Titte ökade oddset till 7:1!

 Svar från: Titte Lördag 08 april 2000 kl 20:21 

Skall man gå på statsen och det faktum att den enda jag mött av sickisarna i Q3 är Cleansweep, så finns det många potientiella offervinnare (inte minst nu när ni får lite seriöst motstånd ). Slänger min tia på Mr Ego

 Svar från: Agent Lördag 08 april 2000 kl 10:25 

Som det ser ut nu är oddset 6:1 på insatsen

 Svar från: Hanseman Fredag 07 april 2000 kl 08:57 

Inge snack om att detta här är det roligaste forumet på länge! Dessutom är frågan om inte inläggen här är mer förolämpande än alla andra!?

 Svar från: Mr Ego Fredag 07 april 2000 kl 07:41 

Jag lägger min tia på Joensson. Han tror att han är något nu när han med mycket fusk råkade vinna förra sessionen (där Lucy var med). Det är ju givet att man skall rösta på honom nu.

 Svar från: Agent Torsdag 06 april 2000 kl 23:10 

Kul med positiv respons. Med tanke på det som Don skrev är största negativa diff i förhållande till föregående ctf helt ok! Jag lägger därför min röst (veckans Harry eller JAS EEH)på Hanse. Med en tidigare positiv sickstats trend på (+2% men vikande på sista -8%) kan en rejäl förlust komma nu .
STATUS röstande:
Cleansweep -> Butcher,
Don Hakon -> Mega,
Hanseman -> Don Hakon,
Joensson -> Atomic,
Agent -> Hanseman,
Ej röstat ännu (Zzzz) Mr Ego, Netman, Atomic, Final Insult, Butcher, Mega, (Titte?)

 Svar från: Cleansweep Torsdag 06 april 2000 kl 21:36 

Han har säkert testat ut för mkt malt. Tycker förresten att det låter som en lysande ide med vadslagning, skulle därmed vilja satsa mina 10riksdaler på en sann "keep low profile" BUTCH, Han brukar ju inte hinna över till andra halvan förrän han har sprängt sig själv och allt annat runt om. En klar vinnare. Om han suger titelt åt sig som "jätte hiss ner till Kent-Göran i Tomellila" får historien förtälla.

 Svar från: Mr Ego Torsdag 06 april 2000 kl 19:57 

Medans diskussionens vågor slår höga om vad vi skall betta på och på vem och hur det skall gå till tycker jag alla skall ge en applåd till Agent som efter en månad kommit igång med att skriva igen. Where have you been brother???

 Svar från: Don Hakon Onsdag 05 april 2000 kl 18:41 

Kul Idé Agent! Det är dock bättre att välja någon annan titel än "Express Elevator to Hell".

EETH-titeln kan bara den få som:
* har >= 100 i ctf-rank (all games) OCH
* får < 100 i ctf-rank (last 3 games) OCH
* ctf-rank-movement sämre än -15 % (både last 3 games & last game)

Av oss som spelar på Jubileumssessionen är det alltså endast 5 st som kan få EETH-titeln, och det är inte ens säkert att någon får den. Just nu är det ingen som har den.

Vad sägs om att istället för "Express Elevator to Hell" välja den som får sämst diff i ctf-rank last game (enligt ctf-rank movements)? Vi kan ju kalla titeln för JAS. Att använda diffen i ctf-rank är tilltalande eftersom vi då bibehåller momentet med att man delvis tävlar mot sig själv.

Om vi kör med JAS-titeln satsar jag min 10:a på Mega. Jag chansar på att han inte ens har installerat Q3 ännu och förmodligen kommer att spela som den värste sopa! Oups, lämna ut heta stalltips så där utan vidare; inte bra

Joensson har rätt. Parlamentets retorik är begränsat till "Ja" och "Nej", så det är smidigare att vadslagningen hålls i forumet under detta inlägg.

 Svar från: Hanseman Onsdag 05 april 2000 kl 10:33 

Jag röstar på Don Hakon. Jag tror ärligen att han inte vet på vad eller hur han ska plocka poäng!

 Svar från: Joensson Onsdag 05 april 2000 kl 10:28 

Lysande!

Men den omröstningen blir nog inte helt enkel att skapa i parlamentet. Jag föreslår att vi lägger våra röster direkt här i detta inlägg istället.

Jag satsar härmed min tia på Atomic i hissen. Han skapade ordentlig fallhöjd åt sig själv sist, dessutom finns han ju i det förlorande laget

 Svar från: Mr Ego Onsdag 05 april 2000 kl 08:16 

Jag är med på det och statsar. Kul idé Agent. Borde vi inte kunna rösta på bästa team, Trophy-winner och de 3 Big Butt-troféerna också. Det kan bli mycket pengar.


If this isn't sick enough for you, contact Webmaster.
© Sickhouse Bureaucrats 1997