Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Diverse

 Meny Diverse  |  Skriv ut  Besvara inlägget
 Inlägg från: Hanseman Torsdag 22 juli 2004 kl 12:50 
Allt om Doom 3

As it says. Allt om Doom 3. Ordnung muss sein!

 
Uppföljare:
 
 Svar från: Final Insult Måndag 24 januari 2005 kl 08:00 

Nä, det händer inget av värde längre fram i D3, snyggare men det gör ingen människa spelglad... eller?

 Svar från: Hanseman Lördag 22 januari 2005 kl 10:14 

Final, hände det något i D3 längre fram som är värt att se? Jag tröttnade också snabbt. Tacka vet jag Halflife 2 - länge sedan jag spelade något bättre!! Men nu är det slut.

 Svar från: Cleansweep Fredag 21 januari 2005 kl 22:46 

Jag på dåligt humör. Händer FAN ALDRIG! "U)"=#")¤"=

 Svar från: Final Insult Fredag 21 januari 2005 kl 15:33 

Tja, föreställ dig Cleansweep på dåligt humör så har du en bra bild

 Svar från: Joensson Fredag 21 januari 2005 kl 13:56 

Jag kom väl till bana3 eller nåt i den stilen innan jag gav upp, men det beror ju mkt på att jag har en för slö maskin för att det skall vara njutbart att spela.

Godmode var ett intressant tips! Vad händer? Man blir osårbar gissar jag? Men nåt mer? Får man alla vapen också? Flyger man igenom väggar?

 Svar från: Final Insult Fredag 21 januari 2005 kl 13:22 

Är det någon som har spelat igenom hela D3 ?
Själv tröttnade jag efter 25% (visade det sig efter att jag knappade in GODMODE och traskade igenom hela klabbet)

Modifierat 21 jan-05 kl 13:23

 Svar från: Hanseman Fredag 08 oktober 2004 kl 22:20 

Näää, det gäller bara dig, Joensson, du ska inte generalisera....

 Svar från: Joensson Fredag 08 oktober 2004 kl 16:30 

Final, ett tips; Om man skulle begå den oerhörda dumheten att utlysa en session innan alla fått rösta om datum så blir man snabbt tillrättavisad i det här forumet, tro mig, jag vet av erfarenhet

 Svar från: Final Insult Fredag 08 oktober 2004 kl 15:13 

You got a point there
Undra hur suget är för November

 Svar från: Titte Fredag 08 oktober 2004 kl 12:45 

Vad hindrar dig från att dra igång en session Final?

 Svar från: Final Insult Fredag 08 oktober 2004 kl 11:13 

Jag är grymt sugen på att lira
Min nya fina päcä står bara och sammlar damm och rasar i värde

 Svar från: Butcher Fredag 08 oktober 2004 kl 09:13 

en Q3 session på 14 man med medvetet utvalda banor för en stor session hade varit skitkul tror jag

 Svar från: Titte Torsdag 07 oktober 2004 kl 20:23 

Köpte en speltidning idag där de träffat Raven som utvecklar Quake IV, intressant läsning.
Tydligen så är de ganska långt framme i utvecklingen, release 2005/2006. Fick intrycket att de tar i lite för att inte det skall gnällas om de blir försenade.
Vad gäller spelet så skall känslan och mycket av vapnen vara Q2 medan grafiken är Doom3. Där D3 är krypande skräckis i korridorerna är Q4 öppna banor med mycket action. Låter mycket lovande så långt fast det antyddes att det inte satsas så hårt på multiplayer vilket känns lite skumt. Men fick motstridiga signaler i artikeln eftersom det antyddes att det skulle vara som Team Arena på den punkten...

 Svar från: Cleansweep Torsdag 07 oktober 2004 kl 16:18 

Tröttnar aldrig på Q3 heller. Kul när ett spel sitter i ryggmärgen. Dock kan vi ju kanske kika på att slänga in lite mindre men roliga moddar som tillför ytterligare spänning, typ liknande ankan på huvudet.

När är nästa session?. Vill spela igen!

 Svar från: Joensson Torsdag 07 oktober 2004 kl 15:06 

Jag tycker quake3 i avvaktan på quake4

 Svar från: Hanseman Torsdag 07 oktober 2004 kl 13:23 

Säger bara: Far Cry

 Svar från: Joensson Torsdag 07 oktober 2004 kl 11:47 

Håller faktiskt med dig F.I, framförallt tycker jag det är trist med ständigt samma vapen, där har de inte haft fantasi att komma upp med ngt nytt.

 Svar från: Final Insult Torsdag 07 oktober 2004 kl 10:22 

Fy, jag är grymt besviken på D3
Allt snack om att det skulle vara ett singelplay, och så är det så torftigt
Öppna en dörr och det finns monster (samma typ som i D1)
Man kan inte ens använda fordon, inget samarbete med andra gubbar och ett evigt letande efter dessa förb-de nycklar.
INGET NYTT !!!
Snacka om pengar i sjön

 Svar från: Titte Fredag 24 september 2004 kl 10:00 

Ehh, varfaen e inställningen "always run". Hittade en inställning in_alwaysrun men den kan man bara sätta i multiplayer? Helsjukt, ska man välja mellan att krypa fram som en snigel eller behöva lägga en sten på lämplig knapp på tangentbordet... I övrigt tuffar det på fint, har inte råkat ut för några fördröjningar när det skall laddas texturer som det har skrivits om. Måste bero på att jag har en så fetesnabb hårddisk.

 Svar från: Don Hakon Torsdag 09 september 2004 kl 14:17 

Det har släppts en Beta-patch till D3.

Ligg lågt med att installera den!! Åtminstone till efter oktober-sessionen (har säkert kommit ut en ny till dess ändå).

Inte säkert att 32player-modden (http://www.sickhouse.org/files/misc/ ... /mods/d3-32players.html) funkar med beta-patchen. Kuligare att först testa med ett 12-mannaspel än tre 4-manna-spel.

 Svar från: Cleansweep Tisdag 07 september 2004 kl 13:06 

Laddade upp en q3 to d3 map converter.
Någon som vill testa ifall den fungerar.

http://www.sickhouse.org/files/usera ... m/20040820q3tod3+gui.zip

 Svar från: Titte Torsdag 02 september 2004 kl 22:52 

Hehe, en speedpad. Undrar om den förbättrar ens reaktioner också.

 Svar från: Cleansweep Torsdag 02 september 2004 kl 16:10 

Denna är intressant faktiskt.
http://www.jmedata.se/product_info_print.asp?itemno=19346

 Svar från: Hanseman Torsdag 02 september 2004 kl 15:58 

Ett måste! Så klart? http://www.zboard.com/us/products/products_detail_doom3.htm

 Svar från: Final Insult Måndag 30 augusti 2004 kl 13:49 

Det blir problem om jag tar på mig den, den kommer bli rejält uttöjt runt bröstkorgen

 Svar från: Mr Ego Måndag 30 augusti 2004 kl 12:35 

Förutsätter att han kan tvätta (eller är det för mycket begärt???)

 Svar från: Butcher Måndag 30 augusti 2004 kl 10:29 

inte för att risken är särskillt stor men skulle du verkligen vilja dra på dig en tröja som Hanse haft på sig???

 Svar från: Mr Ego Måndag 30 augusti 2004 kl 09:58 

Vi kan ju ha dem som vandringspris. Den som blir champ får bära tröjan under nästkommande session. Postern är ett trevligt vandringspris att ha om vi ramar in den. What say you about this???

 Svar från: Joensson Fredag 20 augusti 2004 kl 13:46 

Amen vaf-n, de blir rusning till Center syd i helgen!

 Svar från: Hanseman Fredag 20 augusti 2004 kl 13:03 

Hehe! Jag har osså en tröja och poster!

 Svar från: Butcher Fredag 20 augusti 2004 kl 12:20 

...tycker att tröjan, poster mm skall lottas ut i clanen omgående

 Svar från: Cleansweep Fredag 20 augusti 2004 kl 10:08 

WTF , din gris. Jag vill också ha en

 Svar från: Mr Ego Torsdag 19 augusti 2004 kl 15:24 

Var faktiskt inne på ett sådand däringa spelcenter på Center Syd igår och där stod det en liten förskrämd kille bakom disken och sålde DOOM3. Efter att ha skrutit med att ha spelat det blev han tydligen så imponerad av mina historier att han skänkte mig en DOOM3-tröja med tillhörande DOOM3-poster att hänga över sängändan.

 Svar från: Hanseman Tisdag 17 augusti 2004 kl 10:06 

Nya catalyst-drivar!

Doom3 improves considerably more (as much as 12% on some product configurations) as a result of the same software efficiency improvements.

 Svar från: Titte Måndag 16 augusti 2004 kl 15:55 

Tja, du har inte så mycket val Final!
Eftersom Doom 3 inte fungerar på ditt gamla favvis-OS Win98-krashomania utan funkar från Win2000/XP och där är XP löjligt överlägset vad gäller prestanda och mångd tillgängligt minne. Men det är klart allt går att modda...
Såvidare du inte är sugen att dra in Linux (tror iaf. att Doom3 fungerar där pss. som Q3 eftersom det är en VM)

 Svar från: Mr Ego Måndag 16 augusti 2004 kl 15:40 

 Svar från: Netman Måndag 16 augusti 2004 kl 15:20 

DOS

 Svar från: Final Insult Måndag 16 augusti 2004 kl 14:12 

Efter som jag får en "ren" msk vill jag installera det OP sys som belastar (alokerar minne?) minst, etc.

 Svar från: Hanseman Måndag 16 augusti 2004 kl 13:57 

Skämt åsido. Du kan köra D3 på det mesta. Men det är tveksamt om det är värt besväret att mickla med OS:et enbart för detta ändamål.

 Svar från: Hanseman Måndag 16 augusti 2004 kl 13:55 

Jag säger det så vänligt jag kan: håll dig till windows.

 Svar från: Final Insult Måndag 16 augusti 2004 kl 13:26 

Nu när man väntar på en ny D3 burk, börjar jag fundera över om operativsystemet kan spela någon större roll, någon som vet ?

 Svar från: Hanseman Fredag 13 augusti 2004 kl 08:30 

Rescension Sweclockers utdrag:

Efter gårdagen har jag ett par funderingar i huvudet. Hur kommer spelen se ut om 5 år? Doom III är verkligt, så verkligt som något spel har varit. Det har funnits flertalet spel som gjort mig lika rädd (Alien versus Predator, FarCry, Half-Life, m.fl.), men inget spel som fått mig att drömma fasliga mardrömmar och gjort mig till en trött, vandrande zombie dagen efter.

Börjar grafiken bli för snygg? Ifall en speltillverkare bara vill kan de producera så pass läskiga spel att man knappt vågar spela det. Hur skulle Doom III påverka en lite yngre spelare, säg en 13-åring?

Jag vet inte. Men när jag var mindre såg jag filmen "Hajen" och fortfarande får jag för mig ibland att det finns hajar i stockholms skärgård, det är som om minnet etsat sig fast i huvudet och inte vill försvinna. Gäller detta dagens ungdomar kanske med datorspel?

Vi får hoppas att alla föräldrar som läser detta tar sitt ansvar och inte låter sina yngre barn spela spelet. Jag är möjligen något överkänslig och ovanligt rädd, men när man byggt upp förväntningar i cirka tre år är det svårt att inte "leva sig in" i spelet. Jag vill varna samtliga som tänker köpa spelet - spela aldrig när det är mörkt ute och var inte övermodiga - de finns därute!

 Svar från: Cleansweep Tisdag 10 augusti 2004 kl 22:19 

Doom3 Tweaking.

http://www.tweakguides.com/Doom3_1.html

 Svar från: Cleansweep Tisdag 10 augusti 2004 kl 21:57 

Mer om Doom3 MP från Gamespy

id Software programmer Robert Duffy, who was kind enough to provide us with a few quick answers, confirming that DOOM 3's multiplayer is no longer based on a peer-to-peer model, and while it's still designed around 4 players, that's by no means the limit to what mod developers can do with it.

GameSpy: Are there any plans to release a dedicated server?

RD: The Win32 dedicated server works out of the box and the dedicated Linux version should be available around when the game hits store shelves. That does not mean it will be available but it should be.

GameSpy: What are the current player-hosting capabilities of the game? Is it still designed around 4 players, or has that been expanded?

RD: DOOM 3 multiplayer is based around 4 players; however, internally it is not limited to that. Mod teams will be able to support more.

 Svar från: Cleansweep Tisdag 10 augusti 2004 kl 21:43 

Trend Micro Antivirus triggar inte på den. Hade jag haft dator till det, hade jag kunnat testa, men. tyvärr.

Prova annars och kör den i en vmware miljö ifall ni inte vågar dra igång den i er vanliga dator. Brukar jag göra ibland, för att se vad den hittar på.

Låter ju nice annars.

 Svar från: Don Hakon Tisdag 10 augusti 2004 kl 21:07 

Någon som kan lista ut hur man får igång den här påstådda 32-player-D3-moden, eller om det är ett sautans virus?

http://justbi0.de/d3.html

 Svar från: Don Hakon Tisdag 10 augusti 2004 kl 20:25 

Titte, ett försök till utveckling:

Du fick epitetet "surdeg".

Strax därefter yttrar Cleanis: "Nä, jag håller med om att springa runt och bara panga monster är inte lika kul längre".

Kommentaren "Sen när började vi köra single player?" är ju då given.

Kunde lika väl varit riktad till dig, men juste som man är sprider man ju gracerna

 Svar från: Hanseman Tisdag 10 augusti 2004 kl 13:13 

Hör inte riktigt hemma här, men kul läsning:
http://www.cooltechzone.com/index.ph ... amp;Itemid=0&limit=1

 Svar från: Hanseman Tisdag 10 augusti 2004 kl 10:23 

Sedan när blev dina åsikter något vi bryr oss om, Titte?

 Svar från: Titte Tisdag 10 augusti 2004 kl 08:26 

Om du syftar på min kommentar om att panga monster inte är applicerbart eftersom vi skall spela Doom 3 i MP så är det just det som är grejen. Doom 3 är inte gjort för att vara en suverän MP alá Q3 utan är gjort för SP och klarar dessutom enligt uppgift inte av att hantera fler spelare än 4 i DM (med nuvarande hårdvara). Så därför känns 12 spelare MP med CTF eller dylikt väldigt avlägset i Doom 3.
Med andra ord, min burk är suvvé till det spel (läs Q3) som vi får nöja oss med fram tills dess att en värdig efterföljare till Q3 dyker upp!

 Svar från: Titte Tisdag 10 augusti 2004 kl 08:16 

Don kan du utveckla vad du syftar på med "Sen när började vi köra single player?"?

 Svar från: Hanseman Måndag 09 augusti 2004 kl 09:54 

Joensson, inget nytt under solen. ALLA vet att du är en gnällspik.

 Svar från: Mr Ego Måndag 09 augusti 2004 kl 09:53 

Det är bara en vanesak gubbs!!!

 Svar från: Joensson Måndag 09 augusti 2004 kl 09:25 

Håller med cleansweep; monstren är tjatiga, o framförallt stör jag mig på att man ständigt måste ladda om vapnen, och skifta mellan ficklampa o vapen. Nä, det känns inte som en så fantastisk upplevelse.

 Svar från: Cleansweep Måndag 09 augusti 2004 kl 09:23 

Ja, antagligen ingen förrutom min sambo .

 Svar från: Mr Ego Måndag 09 augusti 2004 kl 09:10 

Måste säga att det var jättekul att få spela nåt annat än Quake som omväxling. Tack Agent för en trevlig session.

 Svar från: Hanseman Söndag 08 augusti 2004 kl 23:40 

Vem tror du egentligen bryr sig om ditt velande, Cleansweep? Köpa eller inte köpa? Blabla.

 Svar från: Cleansweep Söndag 08 augusti 2004 kl 22:44 

Jag har inte spelat den själv där hemma. Går inte . Dock har jag som sagt testat den hos Agentan, så man fick ju sett hur grafiken på 1280*1024 med allt lull lull var.

Vart ju helt najs, men jag vill ju inte panik handla svindyr dator för att kunna spela lite nu den 2:e oktober. Tänk att man skall pröjsa 10 lock för spela doom3. Errh. Ganska galet egentligen när man tänker på det.

 Svar från: Don Hakon Söndag 08 augusti 2004 kl 22:38 

Min osså

 Svar från: Don Hakon Söndag 08 augusti 2004 kl 22:38 

Cleans åsså!

 Svar från: Don Hakon Söndag 08 augusti 2004 kl 22:36 

Titte - din maskin e forr hossi'!

 Svar från: Don Hakon Söndag 08 augusti 2004 kl 22:31 

Agent, Butcher, Mr Ego & ja' testade nyss D3 och åtnjöt ljufvlig fördrink med vino fino, grape & lime mm följt av grillad highlight a'la yum-yum!

Tänkte mig en genomgång här, men fann att Cleansweeps briefing nedan är mitt i prick! Att köra single player på medium är ok med P4 2.5 Ghz, 512 Mb, G4 Ti-4600 på 128 Mb å 800 x 600, men i multiplayer-mode gäller low quality (640 x 480) - å det ser min själ bättre ut än man kan tro! Är väl dock rimligt att få ut litta mer när den underliggande tekniken är så mycket bättre; men det kostar

Tack Agent - may I have another one!
Tack Clean - nice package

 Svar från: Don Hakon Söndag 08 augusti 2004 kl 22:18 

Sen när började vi köra single player?

 Svar från: Cleansweep Söndag 08 augusti 2004 kl 22:00 

Tack Titte för att du gick ut med detta. Hade jag gjort det så hade jag fått skit om att jag som vanligt börjat vackla med mitt "troende" igen . Nä, jag håller med om att springa runt och bara panga monster är inte lika kul längre, och hoppas iderligen på att en q4 kommer så småningom. Ser fram emot Q3 sessionen som bara den.

 Svar från: Don Hakon Söndag 08 augusti 2004 kl 21:53 

Titte e en surdeg

 Svar från: Titte Söndag 08 augusti 2004 kl 21:45 

Börjar få lite avsmak för Doom3. Spelet är helt klart utvecklat för singel player. Har även läst att begränsningen 4 spelare i DM är satt för det inte går att spela fler med dagens hårdvara.
Är själv inte så road av att springa runt och skjuta på korkade monster i all oändlighet.
Vad gäller grafiken så visst den är väl snygg o sådär men så mycket bättre än andra 3p shooters är den inte.
Får väl se om det kommer Q4 med Doom3-motor lagom i tid tills hårdvaran har hunnit ifatt.
Näe, kommer inte att springa benen av mig för att handla hårdvara så jag kan spela D3 single player.
Länge leve Q3!

 Svar från: Joensson Onsdag 04 augusti 2004 kl 22:30 

Yes! Low quality och 640x480 funkar bra på min maskin, och ser mkt bättre ut än man kunde tro med de inställningarna.

 Svar från: Hanseman Onsdag 04 augusti 2004 kl 14:54 

The Athlon 64 runs Doom perfectly. It's almost as if the game was built to run best on an Athlon 64; maybe AMD should invest some marketing dollars in their own "The way it's meant to be played" campaign. And to make things even better, you don't even have to have the fastest Athlon 64 to get great performance, even the meager 3000+ manages to offer performance equal to that of Intel's Extreme Edition Pentium 4 at a much lower cost. The key to AMD's success is the on-die memory controller; with lower latency memory accesses than the competing Intel solutions, Doom 3 sees system memory as one big cache and drives performance up considerably. It is also the on-die memory controller that makes cache size less of an issue on the Athlon 64, while too small of a cache seems to make or break performance with the Pentium 4.

 Svar från: Hanseman Onsdag 04 augusti 2004 kl 14:43 

Intressant artikel om CPU-prestanda i Doom 3.
http://www.anandtech.com/cpuchipsets ... wdoc.aspx?i=2149&p=8
In the end, the winner of the final battle is clear: the AMD Athlon 64 is the processor for Doom 3.

 Svar från: Hanseman Onsdag 04 augusti 2004 kl 12:30 

Jaja, men spelet finns ju NU!?

 Svar från: Joensson Onsdag 04 augusti 2004 kl 11:51 

Antagande 1: Det dröjer några månader (ett halvår?) tills det finns en ctf-mod och multiplayer för fler än 4.

Antagande 2: Jag får ny pc-hemma i mars-april.

Den timingen är vad jag hoppas på

 Svar från: Hanseman Onsdag 04 augusti 2004 kl 11:00 

Ett litet problem bara. Låt oss säga att första D3 sessionen blir i november. Då ska du hinna beställa en maskin och få det levererad. Med tanke på att PCIe-lösningarna är helt nya så är de dyra och inte minst begränsade i tillgång. Det ser jag redan nu; alla säljer GF 6800 GT-kort - men ingen har några på hyllan utan väntar på leverans 'snart' eller i 'augusti'. Hur ska det då blir med både PCIe graffe och PCIe moderkort? Hua!

 Svar från: Final Insult Onsdag 04 augusti 2004 kl 10:39 

Nja ett år var väl till att ta till
Nästa session blir ju en Q3, men säg att sessionen där efter blir en D3, till den är det nog lagom att tjacka en msk.

 Svar från: Joensson Onsdag 04 augusti 2004 kl 10:14 

Bläh, jag har ju redan förbeställt för 459 kr

 Svar från: Cleansweep Onsdag 04 augusti 2004 kl 10:00 

Hehe .

Btw. Man kan få tag på Doom3 på Elgiganten för 349:-
http://www.elgiganten.se -> Sök på Doom

 Svar från: Hanseman Onsdag 04 augusti 2004 kl 09:57 

Tänk om kvinnor var som grafikkort? Tystare, smalare och drar mindre ström (cash)?

 Svar från: Hanseman Onsdag 04 augusti 2004 kl 09:56 

Ska du sortera navelludd i ett år då, Final? När vi andra spelar kan du servera öl och massera fötter?

 Svar från: Hanseman Onsdag 04 augusti 2004 kl 09:55 

Du låter som en grå-sosse, Final.

 Svar från: Cleansweep Onsdag 04 augusti 2004 kl 09:50 

Det är sant, men man kan ju bara inte vänta SÅÅÅ länge. Inte jag iallafall. Jag har ingen maskin som kan starta den ens. Hade jag haft en som jag kunnat spela på även om allt var avslaget och ställt på det sämsta så hade jag definitivt väntat. Men nu när mitt grafikkort dog för 1mån sedan så har jag inget.

 Svar från: Final Insult Onsdag 04 augusti 2004 kl 09:47 

Köper men en värsting msk nu (vilket inte är mycket att jubla över när allt lull lull är påslaget till D3) blir man sittandes med den i 2-3 år. Väntar man säg ett år, kommer man att äga en msk som hanterar D3 lekande lätt. (plus alla kommande spel som baseras på D3 motorn)
Tråkigt, men realistiskt.

 Svar från: Cleansweep Onsdag 04 augusti 2004 kl 09:45 

Jo, det är iofs sant hanse 1600*1280 kan jag ju ändå inte köra på min platta. Den stöder bara 1280*1024. Ja, jag ger mig då.

Men inte fan blir det en nvidia denna gången. Nej ATI tror jag mer på. Tystare,smalare och drar mindre ström. Inte värt de extra fps om den skall börja hacka så snart extra fläkten skall dra igång.

ATI 800XT för PCI-Express med HDTV stöd ligger bäst till just nu, om bara priset kunde rasa någon tusenlapp.

 Svar från: Hanseman Onsdag 04 augusti 2004 kl 09:09 

Final, vad innebär ditt inlägg egentligen? Att du sviiiker?

 Svar från: Hanseman Onsdag 04 augusti 2004 kl 08:52 

1600*1200? Ge dig, Cleansweep.

 Svar från: Final Insult Onsdag 04 augusti 2004 kl 07:44 

Jag kommer att vänta in i det längsta med att köpa en ny burk.

 Svar från: Cleansweep Tisdag 03 augusti 2004 kl 23:49 

Agent. Tydligen skall man trycka Ctrl + Alt + § för att få ner consolen i D3. Har ej verifierat. Läste det på fragzone

 Svar från: Cleansweep Tisdag 03 augusti 2004 kl 23:44 

Här är infon jag snackade om tidigare. Här skulle man ju vilja ha 60-70 iallafall, för att bli ordentligt övertygad.

http://www.sickhouse.org/files/usera ... nsweep/Bilder/D3-Fps.JPG

 Svar från: Cleansweep Tisdag 03 augusti 2004 kl 23:17 

Ser onekligen ut så. Inget likt den betan som florerade för länge sedan. Alltså, svar ja!

 Svar från: Hanseman Tisdag 03 augusti 2004 kl 23:16 

Jag tror att man kommer att tweaka bort alla skuggor och skit i ev. multiplayer ändå. Det är bara när man sitter hemma och myser själv det spelar roll.

 Svar från: Hanseman Tisdag 03 augusti 2004 kl 23:14 

Cleansweep, är du säker på att det är den slutgiltiga versionen av D3 ni kommit över?

 Svar från: Cleansweep Tisdag 03 augusti 2004 kl 23:14 

Jo det är sant, men på max 1600*mkt var det runt 30fps på ati800xt och runt 45fps på 6800Ultra. Så snart det börja trilla in 10 pers till så vet man ju vad som händer. Skall man pröjsa 5000 för ett sådant kort, när kanske PCI express varianten som kommer senare blir ännu grymmare, och ger det där extra.

Nää, usch, så här svårt har inte ett datorköp varit på länge.

 Svar från: Hanseman Tisdag 03 augusti 2004 kl 23:13 

Ja, dessvärre är redan (!) 5950:an ute i kylan.. Dax att uppgradera, Agent!

 Svar från: Titte Tisdag 03 augusti 2004 kl 22:03 

Fast med Geforce 6800GT/Ultra / ATI X800 så når man dubbla+ prestanda mot ett Geforce 5950 nog borde det ge tillräckliga prestanda eller?
Det säger alla tester iallafall...

 Svar från: Cleansweep Tisdag 03 augusti 2004 kl 21:42 

Första testet!

Så, nu fick vi testat Doom3 och det var snyggt. Verkligen snyggt!. Men gud vad krävande det är. Känns fruktansvärt att inte ens med det värsta du kan skaffa idag, så kommer det flyta på "riktigt" bra, med allt gojs på. Lite tungt när man är i köp tankar och inte hade tänkt bränna 5 tunga på ett grafikkort.

På Agents burk som jag tycker tillhör Highend deluxe, fick vi i 1280*1024 med High Quality och allt annat på förrutom AA, en fps runt 10-30. Först när det drogs ner på 800*600 med low quality så kändes den rejält stabil, då man kan lira nätverk och inte få några jobbiga fps drops.

Vi fick även testat Agents gamla burk, som är en Amd 1700 med ett Geforce3 ti500. Detta gick, men även med allt av och upplösning på 640*480, Low Quality så gick det emellantid väldigt segt och trögt.

Spelkänslan är ok. Tar ett tag och vänja sig. Vi fick testat och spela några TMDM banor och de känns väldigt mörka och trånga. Inget man är van med tidigare. Känns som alla uppgraderingar. Q1->Q2, Q2->Q3. Man gillar det inte i början, banor, vapen och hastigheter mm, men tillslut vänjer man sig ju.

Bara att luta sig tillbaka och invänta någon CTF mod med några störra balla banor

 Svar från: Butcher Tisdag 03 augusti 2004 kl 17:40 

Sickhouse Trofé-designer "inga kommentarer"

 Svar från: Joensson Tisdag 03 augusti 2004 kl 09:03 

Bläh, WS-ftp hängde sig inatt, bara 1 cd klar

 Svar från: Cleansweep Tisdag 03 augusti 2004 kl 07:54 

Så, 3st som har det. Berätta nu då. Hur var d3?!?.
Och så även prestanda mässigt. Hängde det med ett demo som man kan använda som test?

 Svar från: Cleansweep Måndag 02 augusti 2004 kl 09:13 

Det första jag hittade på en sajt. Trodde faktiskt att du skulle uppskatta det. .

Se bakfickan

 Svar från: Hanseman Måndag 02 augusti 2004 kl 08:24 

Det första Cleansweep gör är att leta efter fusk??? Hmmm... NRG

 Svar från: Cleansweep Måndag 02 augusti 2004 kl 08:09 

Fler kommandon.

aviDemo = Saves a demo of your playing to an AVI movie file

 Svar från: Cleansweep Måndag 02 augusti 2004 kl 08:08 

Doom3 sp, fusk samt vanliga syntax

benchmark = Game Benchmark
doomhell = Skip all levels to last
freeze = Freeze all on screen
gfxinfo = Graphicscard infomation
god = God mode
noclip = No Clip
notarget = Invisibility to most enemies
com_drawfps 1 = Show FPS
give all = Full load of weapons and ammo
give doom95 = Load the '95 version of Doom
give keys = Acquire all the keys you'll ever need
give weapon_machinegun = Machinegun
give weapon_shotgun = Shotgun
give weapon_plasmagun = Plasmagun
give weapon_bfg = BFG
give weapon_chainsaw = Chainsaw
give weapon_rocketlauncher = Rocket Launcher
status = Your game status
pm_thirdperson = Third person
quit = Quid aka Exit

Dags att börja leta efter den, verkar ha kommit
ut. . Självklart kommer man köpa den ändå

Sedan får väl benchmark på vår sida, omfatta Doom3
fps, när man spelar i 1024*768 med allt lull lull på.

 Svar från: Hanseman Lördag 31 juli 2004 kl 22:27 

Mumma? Du får den inte, Joensson!

 Svar från: Joensson Lördag 31 juli 2004 kl 20:08 

Mumma!

 Svar från: Don Hakon Lördag 31 juli 2004 kl 10:22 

Ett rykte säger att Sickhouse Trofé-designer har ett nytt verk i faggorna. Obekräftade källor påstår att konstverkets avtäckning sammanfaller runt Doom3 releasen

 Svar från: Hanseman Fredag 30 juli 2004 kl 07:53 

Citat från artikeln: "We have never given a software award, but id Software's DOOM 3 is deserving of one. We cannot wait to get our own PCs tweaked out and our own personal copy of DOOM 3 loaded so we can get back to playing a game that we so sadly had to leave in id's offices last week."

 Svar från: Hanseman Fredag 30 juli 2004 kl 07:26 

GeForce4 MX-440 64MB räcker alltså? Coolt!

 Svar från: Titte Torsdag 29 juli 2004 kl 23:43 

The Official Doom3 Hardware Guide:
http://www2.hardocp.com/article.html?art=NjQ0

 Svar från: Hanseman Onsdag 28 juli 2004 kl 08:48 

Med ungefär en vecka kvar tills dess att skräckskjutaren Doom 3 släpps på den amerikanska marknaden meddelar utgivaren Activision att spelet inte kommer vara kompatibelt med äldre versioner av Windows, skriver PlanetDOOM. Windows 2000, XP och nyare versioner krävs, medan användare av Windows 98 och ME, som oftast brukar fungera för nyare spel, tvingas uppdatera sitt operativsystem om de vill avnjuta id Softwares senaste verk.

 Svar från: Hanseman Tisdag 27 juli 2004 kl 09:25 

Hehe! För er som ännu inte skaffat CD-spelare! http://www.sickhouse.org/files/usera ... /Hanseman/floppydoom.jpg

 Svar från: Cleansweep Fredag 23 juli 2004 kl 19:26 

Diverse Bilder
http://smuts.mine.nu/sickhouse/doom3

 Svar från: Hanseman Fredag 23 juli 2004 kl 15:31 

Minimikraven har visst ökat från Doom II...

MS-DOS 5.0, 386/33DX, 20MB HD, 4MB RAM & VGA Graphics.

 Svar från: Hanseman Torsdag 22 juli 2004 kl 12:50 

Idag har jag förhandsbeställt Doom 3! 13 augusti, en sådan dag det blir!!


If this isn't sick enough for you, contact Webmaster.
© Sickhouse Bureaucrats 1997