Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Diverse

 Meny Diverse  |  Skriv ut  Besvara inlägget
 Inlägg från: Final Insult Lördag 13 november 1999 kl 20:23 
HATA PC!!!

HATA PC!!! HATA ALLA DJ..VLA DRIVRUTINER. F..N TA ALLA OLIKA VERSONER. "¤#&¤"&!=%&¤%"#¤

 
Uppföljare:
 
 Svar från: Netman Fredag 30 september 2005 kl 11:26 

Aaa.. det gamla hederliga reperatörs tricket fungerar än

 Svar från: Hanseman Fredag 30 september 2005 kl 10:31 

Ska försöka hinna montera fläkten nästa vecka.

Tills vidare löste jag problemet med en 'work around' - om jag sparkar på datorn tystnar fläkten.

 Svar från: Final Insult Torsdag 29 september 2005 kl 17:38 

Malaco = Hotel Califonia (you can check out any time you like, but you can never leave)

 Svar från: Hanseman Torsdag 29 september 2005 kl 14:29 

Har du lämnat den?

 Svar från: Titte Torsdag 29 september 2005 kl 13:12 

Precis Final, du har fattat det hela... fast det brukar vara rätt synd om dig också...

Usch, känns nästan som man är tillbaka i sandlådan på Malaco.

 Svar från: Final Insult Torsdag 29 september 2005 kl 12:50 

Skäms på dig Hanseman! Att du bara har mage att gnälla, tänk på de svältande barnen i Afrika.
När du vaknar Lördag morron med juvlig ångest och mår pest skall du tänka "jag skall inte klaga, det finns som som har det värre"

 Svar från: Hanseman Torsdag 29 september 2005 kl 12:01 

No comment

 Svar från: Titte Onsdag 28 september 2005 kl 22:28 

Japp Hanse, klart mer otur än de lycko-ostarna som bara förlorade allt de ägde i och med orkanen Katrina. Stackars Hanse...

 Svar från: Hanseman Tisdag 27 september 2005 kl 22:54 

Merde! Jag har faen bara otur!!!
Silencer 5:an har fått för sig att den är en elgräsklippare!!!!
Nu ska de djefeln ut - en Zalman VF700-Cu ska in.

 Svar från: Mr Ego Måndag 05 september 2005 kl 07:48 

Vad i hilvete é en DONGEL för något???

 Svar från: Titte Söndag 04 september 2005 kl 09:35 

Glömde nästan. I router-kitet ingick en Wireless USB-dongel som jag använde till en av mina bärbara(tillägg 200 kr).

 Svar från: Titte Söndag 04 september 2005 kl 09:32 

Köpte mina prylar på komplett.se.
Skilde ganska mycket i pris jämfört med andra ställen.

- 3Com OC Wireless Gateway kit 54 Mbps / 716 exkl. moms
- 3Com OfficeConnect Wireless Printserver / 688 exkl.moms

 Svar från: Cleansweep Måndag 29 augusti 2005 kl 10:46 

Jag har fått stänga av min Wireless, då den startar om sig ca 2-3 ggr i timmen. Direkt jag stänger av wireless funktionen så är det inga probs. Dlink piss

Lustigt men jag satt precis idag och tänkte på vad man skulle inhandla för ny wireless grunka. Skall göra lite recon för hemmabruk där det finns shysst räckvidd och bra fw funktioner.

Min bror och en kompis har 3com och de klagar aldrig på den. Verkar vara ok.

 Svar från: Hanseman Lördag 27 augusti 2005 kl 19:21 

Böjd att hålla med. Har också en D-link som jag önskat kunna köra opp i rectum på återförsäljaren ett par, tre gånger.

Titte, var köpte du din 3com?

 Svar från: Titte Lördag 27 augusti 2005 kl 13:10 

Kasta skiten Final, köp inte billigt skit!
Mitt trådlösa D-Link var likadant.
Köpte nya prylar. 3Com Officeconnect. Inte haft något problem sen dess.
Köpte dessutom en seperat TP/trådlös printserver av samma märke, helt ok...

 Svar från: Final Insult Fredag 26 augusti 2005 kl 20:55 

Jag är så in i benmärgen hel-tes trött på mitt trådlösa nätverk. Signalstyrkan varierar mellan stark till svag till utan kontakt, utan att jag lyfter den trådlösa telefonen eller flyttar pc eländet.
Det värsta är om det händer måndager, Gud förbjude
Titt som tätt när man surfar dyker antingen ett meddelande upp om att man inte har eller har kontakt med nätverket

 Svar från: Mr Ego Torsdag 25 augusti 2005 kl 11:42 

Hanseman har alltså vaknat till liv igen efter två veckor. Mer vital än någonsin tydligen Way to go Hansilein

 Svar från: Hanseman Torsdag 25 augusti 2005 kl 11:31 

S*ck d*nkey c*ck
Bad partition table. WTF!!

 Svar från: Cleansweep Tisdag 13 juli 2004 kl 00:16 

Lider verkligen med dig. Jisses.

 Svar från: Hanseman Måndag 12 juli 2004 kl 22:23 

Ja, det är då ett utmärkt uttryck: Hata PC! Och Microsoft.

 Svar från: Titte Måndag 12 juli 2004 kl 15:51 

Hade beställt lite hårdvara strax innan jag stack på semester. Var material till 2 burkar, varav den ena burken fungerade finemang. Burk no 2 skulle agera server med en AMD Opteron CPU och ett ASUS SK8V (ifall någon vet något). Det enda pip jag fick ur dem var CPU System Failure. Returnerade till Dustin för felsökning. Naturligtvis så skickar de bara nya prylar utan att testa om de funkar. Åkte in till jobb idag för att skriva ihop skiten och sen lugnt glida hem igen, tänkte jag alltså.
Naturligtvis är det samma fel, har testat med olika kraftagg. och minnen etc. men samma fel. Har dubbel och trippelkollat att moderkort och CPU + minne är kompatibelt. Ringer Dustin igen, jag du får skicka in grejerna igen. Går inte att få pengarna tillbaka på CPU eftersom kartong bruten bla, bla, bla...
Tänkte göra en sista test med ytterligare ett nätagg. och minne så jag lånar en maskin av en kollega. Konstaterar ett det fortfarande är fel, skruvar ihop hans burk och testar att den är ok, jupp. Flyttar maskinen till hans rum pluggar i allt, startar, DISKEN KORRUPT!!!!
Då ställer man sig frågan varför kom jag till jobb idag? Kunde suttit hemma och tittat på regnet istället! HATA PC!!!!
Ska kasta ut min burk när jag kommer hem och bli fåraherde istället!

 Svar från: Titte Måndag 07 juli 2003 kl 08:25 

De e lugnt Ego, mitt virusprogram plockade det direkt vid ankomst!

 Svar från: Mr Ego Måndag 07 juli 2003 kl 08:09 

Jag vet Titte, alla som fick ett konstigt mail av mig deletar det bara. Det hände i fredags och jag hoppas datorn är clean nu. Sorry.

 Svar från: Titte Lördag 05 juli 2003 kl 11:19 

Hanse, har laddat ner SP1a Eng (125MB)

 Svar från: Titte Fredag 04 juli 2003 kl 23:15 

De e lugnt Butch, de släckte hela stadsdelen men mina dieslar gick i gång och har reservkraft i en vecka till. Får försöka bättre nästa gång!

 Svar från: Butcher Fredag 04 juli 2003 kl 22:25 

Don kan du maila över intruktionerna på "underclockningen" ... du vet Egos maskin...

 Svar från: Butcher Fredag 04 juli 2003 kl 22:23 

vafalls är titte up and running, hela spånehusvägen skall vara släckt sen lunch, jä.. nätgubbar gör aldrig som de ska, där rök deras internrepresentationsbudget (dvs ca 600 mkr/år)

 Svar från: Don Hakon Fredag 04 juli 2003 kl 22:14 

Butch, countdown för operation överslag elnät Lödde, centrala Malmö etc...

 Svar från: Don Hakon Fredag 04 juli 2003 kl 22:11 

Ok, fas 1 av 38 avklarad

 Svar från: Don Hakon Fredag 04 juli 2003 kl 22:10 

En mask till Titte via Mr Ego - bra jubbat Butch!

 Svar från: Hanseman Fredag 04 juli 2003 kl 20:34 

Hehe! Virus i rött lag. Vad jag misstänkte!

 Svar från: Titte Fredag 04 juli 2003 kl 17:04 

Fick precis 1 ex. av Bugbear av dig Ego!
http://securityresponse.symantec.com ... ta/w32.bugbear.b@mm.html
Kanske läge att du virusscannar din dator...

 Svar från: Hanseman Onsdag 04 december 2002 kl 15:14 

Ändamålet helgar medlen.

 Svar från: Cleansweep Onsdag 04 december 2002 kl 15:12 

Använder numera vänster hand, känns redan bättre, men vad ineffektivt man jobbar.

 Svar från: Mr Ego Onsdag 04 december 2002 kl 14:52 

Illa, bara operation som hjälper

 Svar från: Hanseman Onsdag 04 december 2002 kl 14:19 

Finns en pryl som heter 'Mouse trapper' som är mkt bra...

 Svar från: Hanseman Onsdag 04 december 2002 kl 14:19 

Skador hos de röda?!?

Min erfarenhet av detta är att antingen ge faen i musen pronto, eller använda vänster hand.

 Svar från: Cleansweep Onsdag 04 december 2002 kl 13:58 

Helvete satan f-n, sk "musarm" har börjat värka något förjävligt. , Någon som har några bra tips så här nära en session.

 Svar från: Cleansweep Torsdag 07 november 2002 kl 22:43 

, jepp, varför göra det lätt för sig och köpa en komplett dator istället för hålla på och bygga själv.

Man får väl låta folk som jobbar med hårdvara sköta det. Tiden då man jobbade med det är förbi, så lätt det var då. Nu är det ju f-n en ny version utav allt, som inte är kompatibelt med något annat en månad efter.. Blir så trött ibland, hårdvaru SKIT..

 Svar från: Butcher Torsdag 07 november 2002 kl 11:12 

...skomakarens barn går i trasiga skor...

 Svar från: Cleansweep Torsdag 07 november 2002 kl 11:07 

Jag får väl fortsätta spela på "lappen" i värsta fall. Gick ju bra ändå..

Har satt i ett s3 kort med 4mb, så man kan starta skiten. Mög!. När jag tittade på bilden jag tog innan, så var det ju inte något fel på den jag laddade upp, men jag kan säga att så såg den inte ut på min skärm igår. Jisses. Rena rappakaljan.. inte många pixlar som låg rätt. Man fick gissa sig fram på vissa grejer.

, suger fett. Ens filmdator är kaputt. Knappast någon tv-ut på s3 kortet

 Svar från: Titte Torsdag 07 november 2002 kl 08:10 

Ska bli spännande o se Cleansweep spela utan grafikkort.

 Svar från: Joensson Torsdag 07 november 2002 kl 07:00 

Håll ut o försök avvakta inköp av nytt gfxkort till Nvidias nästa generation (NV30):

- More than 2X performance of GeForce4
- Better anti-aliasing
- Full floating point throughout pipeline (51,000,000,000 operations)
- 3X the size of a P4 processor

Försäljningen skall ha kommit igång ordentligt till Q1 2003.

 Svar från: Cleansweep Onsdag 06 november 2002 kl 23:54 

Kul detta. Tror mitt grafik kort har lagt av efter mitt försök att installera Zalmans helt fläktfria heatsink. M.a.o Dags att köpa nytt gfx kort igen... bah!

http://www.sickhouse.org/files/userarea/Cleansweep/skit.gif
så såg det ut för en minut sedan...

Kom väl åt nån jäkla minnes krets eller annat skit som gjorde att det flippade ut.

 Svar från: Titte Torsdag 31 oktober 2002 kl 08:33 

Prova!

 Svar från: Hanseman Onsdag 30 oktober 2002 kl 14:35 

Är det den länken?

 Svar från: Titte Tisdag 29 oktober 2002 kl 22:33 

Har installerat om burken både på jobb o hemma... naturligtvis så går det som en dans med jobbemaskinen men hemburken bråkar med allt... patchar till kamera, cd-brännare, ljud, scanner... you name it!
Hade glömt hur mycket patchar o skit man lagt in utan o dokumentera!

Har alla patchat för "malicious URL:s?" http://grc.com/xpdite/xpdite.htm

Kan radera en katalog på din XP-maskin bara genom att följa en länk.

 Svar från: Titte Onsdag 25 september 2002 kl 19:29 

Jag hoppas fläkten klarar några timmars Q3 bara
Kul o komma till jobba och förklara att eländet brann upp... när du hade flaggan.
Ta brandsläckare med dig...

 Svar från: Cleansweep Onsdag 25 september 2002 kl 19:03 

Haha, hanseman, du vet att du alltid får äta upp det. Du förlorar ju alltid och så lär då ditt lag också göra. .

Helvete vad det går undan på laptopen. Kör 1024*768 med max på allt, och det är så jädrans stabilt. Enda nackdelen just nu är att skärmen är så stor så jag blir yr. Får nog koppla in extern skärm.

Nästan man skall köpa bärbar hemåt istället för en stationär.

 Svar från: Hanseman Onsdag 25 september 2002 kl 18:39 

Träna då på att smita och gömma dig.. Ett tips!

 Svar från: Cleansweep Onsdag 25 september 2002 kl 18:13 

Nu har man hämtat sin laptop och här skall installeras och tränas på lite banor. :-P

 Svar från: Titte Onsdag 25 september 2002 kl 17:40 

Träna, anääää då blir de lite för ojämnt!

 Svar från: Cleansweep Onsdag 25 september 2002 kl 01:07 

Tränat för mkt Titte . Har fått lämnat in mitt mög, som dom skall testa, hoppas jag får reda i morgon vad det är som är kasst, moderkort eller processor. Bläh..
Blir kanske till att lira på laptop ändå..

 Svar från: Titte Tisdag 24 september 2002 kl 21:57 

Faen, CPU fläkten håller på o packa ihop
Inte sugen på o slänga in originalfläkten; väsnar satan

 Svar från: Mr Ego Måndag 23 september 2002 kl 08:03 

Håller med, vem tusan behöver back-uper.

 Svar från: Netman Onsdag 18 september 2002 kl 21:01 

Ja se är inte livet underbart

 Svar från: Joensson Onsdag 18 september 2002 kl 18:22 

Hehe, man vet att det är en bra story på gång när någon börjar med orden "Alltså, hör här:"

 Svar från: Joensson Onsdag 18 september 2002 kl 18:21 

Chansen är så minimal att det bara kan hända dig. Alltså kan jag lugnt fortsätta skita i backuper

 Svar från: Butcher Onsdag 18 september 2002 kl 18:17 

alltså hör här: jag hade beställt en ny bärbar päcä här på jobbet, den skulle anlända förra vecka men kom först nu i måndags. Ok,då genomför jag bytet på tisdag eftermiddag då, pc supporten skulle då vara klara med installation av diverse program. Allt var lugnt och fint på tisdagmorgonen, kom till jobbet tidigt, satt och jobbade , for iväg på ett sketet möte kl 9 som varade till 12, in på kontoret igen vad får jag se? Jo en blå jävla skärm som talar om att jag har hårddisk problem! Compaq skiten (som bara är två år)har fått ett fysiskt fel på hårddisken, omöjlig att starta i win läge. Ok nr 1 jag har förlorat arbetet som jag gjorde inför mötet på morgonen, hade glömt spara. Nr2 backup!, jag har backup på en extra hårddisk som jag kör på hela c:, vilket är mycket bra om den t ex skulle bli stulen, då jag kan slänga in hårddisken på en ny likadan maskin, men det var en hel månad sen jag tog en sådan backup. nr3 övrig lagring, ja arbetsdokument kan jag lägga en synkad map som sen backar på nätet , tror ni man följer det nä, det händer inte mig. Nästa åtgärd -nötterna på päcä supporten har ett meldeltida dos program som får igång hårdisken, med hjälp av detta kan jag plocka katalog för katalog efterhand som jag stöter på hårddiskfelet, tog en evighet mm mm .....efter ha sysselsatt mig nu i en och en halv arbetsdag är jag igen ovan för vattenytan en del har jag blivit av med men har det mesta. Men kan någon säga mig hur stor chansen är att en hårddisk klappar ihop exakt innan man tänkte gå över till en ny sketen Compaq?

 Svar från: Agent Torsdag 15 augusti 2002 kl 22:34 

! Det här va inte bra!

 Svar från: Cleansweep Torsdag 15 augusti 2002 kl 16:25 

Skitbra Fi, tycker du föregår med ett gott exempel. Man skall ha senaste operativ och bios patchar och drivrutiner inför en rådande session. Tycker alla i blått skall sätta igång och tweaka och uppgradera så mkt det bara går.

 Svar från: Hanseman Torsdag 15 augusti 2002 kl 15:18 

Jag vet var ditt barskåp finns..!

 Svar från: Final Insult Torsdag 15 augusti 2002 kl 15:06 

Med den attityden blir det ingen wirre

 Svar från: Hanseman Torsdag 15 augusti 2002 kl 14:34 

"Among the ignorant a little knowledge is of great value"

Kashmiri proverb

Skål Final!

 Svar från: Hanseman Torsdag 15 augusti 2002 kl 14:29 

Final har gjort sig själv och oss andra en STOR tjänst genom att installera Win XP pro på sin dator.

Hur han sedan lyckats med att rensa sin E-partition är ett helt annat projekt...

 Svar från: Mr Ego Torsdag 15 augusti 2002 kl 13:01 

Samma visa inför varje session.

 Svar från: Joensson Torsdag 15 augusti 2002 kl 12:57 

Suck, har du pillat nu igen F.I? 2 dagar före session? Varför?

 Svar från: Final Insult Torsdag 15 augusti 2002 kl 12:32 

Du verkar veta vad du talar om

 Svar från: Hanseman Torsdag 15 augusti 2002 kl 11:57 

Nej, det är fel. SBS är orsaken.

 Svar från: Final Insult Torsdag 15 augusti 2002 kl 11:46 

Enligt vissa på jobbet så städar Win XP andra partitioner när det installeras, stämmer det
Anledning är att jag installerade det på C:/ och när det var klart, så var E:/ TOM !!!

 Svar från: Hanseman Onsdag 07 augusti 2002 kl 22:13 

Min bög-dator havererade i registret efter att jag rotat i det!

 Svar från: Joensson Onsdag 07 augusti 2002 kl 15:10 

Kul, vi leker "finn fem fel" i Butch:s citat. Själv undrade jag hur tex en hårddisk på 160 gb kan vara baserad på 67 gb skivor. Använder de 2,39 skivor i disken?

 Svar från: Cleansweep Onsdag 07 augusti 2002 kl 14:35 

Nähhe, inte korkad, men kanske lite orutinerad
Mickla skall man ju göra, annars lär man sig inte, fast att göra om samma fel om och om igen, är kanske korkat

 Svar från: Cleansweep Onsdag 07 augusti 2002 kl 14:33 

Wow Butch. "två gigabyte cacheminne", det är inte illa det. jag köper bums. Den disken måste ju kosta multum.

misstänker starkt att det skall vara "Megabyte" istället

 Svar från: Hanseman Onsdag 07 augusti 2002 kl 11:56 

Jag micklar, därför är jag. Korkad.

 Svar från: Butcher Onsdag 07 augusti 2002 kl 11:52 

skaffa nedanstående så kan du ha några installationer förberedda!
"Stora diskar från Western Digital
Western Digital har nyligen släppt sin nya hårddiskserie som bygger på 67 gigabyte stora skivor. Serien finns i tre storlekar; 160, 180 och 200 gigabyte. De har en rotationshastighet på 7200 varv per minut och är utrustade med två gigabyte cacheminne. Hårddiskarna stöder UDMA100, men genom att de är större än 137 gigabyte behövs ett nyare kontrollerkort. Köper man en 200 gigabytes hårddisk från Western Digitals hemsida följer det med ett kontrollerkort som klarar detta och priset är 400 dollar."

 Svar från: Titte Onsdag 07 augusti 2002 kl 11:20 

Ja dela med dig Hanse, hur lyckas du?

 Svar från: Cleansweep Onsdag 07 augusti 2002 kl 09:31 

LOL , händer alltid precis veckorna innan sessionerna..

 Svar från: Hanseman Onsdag 07 augusti 2002 kl 08:40 

Ominstallation!

 Svar från: Mr Ego Lördag 16 mars 2002 kl 08:42 

Supporten säger endast att man skall kontakta tillverkaren men vem är det när man har ett sådant hopplock av grejor.

 Svar från: Mr Ego Lördag 16 mars 2002 kl 08:41 

Han telefon har säkert också brakat. Det är därför han är så ledsen.

 Svar från: Joensson Fredag 15 mars 2002 kl 07:19 

Det låter som om Butch har kommit fram till supporten nu

 Svar från: Butcher Torsdag 14 mars 2002 kl 21:42 

 Svar från: Mr Ego Torsdag 14 mars 2002 kl 10:26 

Man skulle kunna uttrycka det som att: Snack om att gå på en mina!!!

 Svar från: Mr Ego Torsdag 14 mars 2002 kl 10:25 

Stackars Butecher, jag lider verkligen med dig och Mrs Butcher. Det är verkligen något som man ser fram emot när det kommer in en ny familjemedlen i familjen. Att den sedan är stendöd är något som nerverna knappt kan klara. Dessa saker skall ju bara fungera. Håller tummarna för att det skall fungera.

 Svar från: Don Hakon Onsdag 13 mars 2002 kl 22:44 

Poor Butch, eller egentligen poor Mrs Butch

 Svar från: Netman Onsdag 13 mars 2002 kl 21:31 

Hade för ett tag sen en kund där en Compaq också dog efter ett par dagar. Det var kraft aggregatet som la av på den. Compaq skickade en tekniker för att byta ut den.

 Svar från: Hanseman Onsdag 13 mars 2002 kl 16:55 

..säger el pc guru Final....

 Svar från: Final Insult Onsdag 13 mars 2002 kl 15:42 

Butcher, jag lider med dig.

 Svar från: Butcher Onsdag 13 mars 2002 kl 12:33 

tack för tipsen Cleansweep, men tyvärr hjälper de inte den vill inte på något sätt, compaq ,jävla dynga det skall stå dem dyrt om det drar ut på tiden, så att jag inte kan få den till jubelsessionen. Däremot testade jag den ny platta skärmen kopplad till den gamla datorn och jag tyckte att quake flöt mycket bra på den

 Svar från: Butcher Onsdag 13 mars 2002 kl 12:24 

-Agent , svar nej den är sten död, jag provade med att koppla bort hårddisken , ta ut minnen och trycka dit dem igen mm ,nä moderkortet är nog kass ...

 Svar från: Cleansweep Onsdag 13 mars 2002 kl 09:02 

Byta redan. Du är galen . Räcker inte en 1100 mhz:are menar du .

Felsökning deluxe

1. Dra ut alla kontakter och tryck i dom igen. (Glapp kanske). Lämna det mest vitala kvar i datorn för att den skall starta. Cpu & Minne (Låt bara en minnes modul sitta i, kan ju vara minnet som strular). Låt floppyn vara inkopplad men hiva ut kablarna till cd och hd mm. Sätt i en bootbar floppy. Får du upp bios och den bootar på floppyn så är det säkert inga stora problem med datorn. Går inte det heller, får du testa och köra en "default" i bios och testa igen. Annars får du "DOA" (Dead On Arrival) förklara den och skicka tillbaka skiten.

2. Stoppa in hårddisk (Är det compaq så är dom preloadade med os installation), och skall kunna boota. Du kan eventuellt checka att en partition är aktiverad genom att boota på floppy och köra fdisk. (Kan dock inte tänka mig att det skall behövas). Vill den inte boota så kanske det inte finns någon data på den. Koppla då in Cdromen och försök boota på "restore CD:n" som du skall ha fått. Kan hända att du behöver kontrollera vad som är startdisk i Bios. tryck "f10" vid upstart.

3. ja, resten fixar ju t.om FI



 Svar från: Agent Tisdag 12 mars 2002 kl 23:40 

Butcher, startar bios:en?

 Svar från: Hanseman Tisdag 12 mars 2002 kl 13:34 

COMPAQ är faktiskt en förkortning av Compatibility & Quality!!!

 Svar från: Butcher Tisdag 12 mars 2002 kl 12:31 

I fredags dök det upp en ny päcä hemma hos butcher. Glad ihågen slet man upp alla lådor och kopplade ihop grejerna. Och så kom då den stora stunden -att trycka på knappen, få liv i skiten, börja testa Quake på den nya maskinen ..... VAD HÄNDER tror ni? svar: hårddisken snurrar till ett par sek sen händer inte ett SKIT! fullständigt STENDÖD, inte ett liv, inte ett tecken på skärmen NADA! ok, garvad som man tror man är så -lugn, -lugn, -lugn,att slå den sönder och samman ger bara en väldit kort njutning,även om det är frestande Det är säkert något enkelt problem, jag börjar med att testa skärmen, ok den fungerar kopplad till den andra datorn. Ok, skiten vill kanske boota på en cd!, nej! Kan den vara så korkad att den vill bota på en diskett -nej. hmm upp med lådan ,något som är löst? -nej! Men vänta här har vi nog roten till det onda -på datorn står det COMPAQ .............de strular alltid, så allt är som det skall, och nu väntar timmar i compaq support växel ,retur leverans mm mm

 Svar från: Hanseman Fredag 31 augusti 2001 kl 14:44 

Dax att ta fram tvångströjan till patient Clenan?

 Svar från: Cleansweep Fredag 31 augusti 2001 kl 14:26 

Hehe, kör du samma Hanse. Då är du ju inte helt vrickad! Ett tips är att inte använda som sagt ljudkortet på moderkortet. Inget vidare tyckte jag. Ähh. vänta nu. Självklart skall du ju använda det Så mkt bättre.

1.Mindre strömförbrukning.
2.Mindre värme (host host)
3.Tjänar pengar (sälj skiten)
4.Tar mer cpukraft
5.Ger cancer
6.Löser Världsproblem.

Gjutet

 Svar från: Hanseman Fredag 31 augusti 2001 kl 08:40 

ASUS Sucks - Epox Rules!!!!!

 Svar från: Cleansweep Torsdag 30 augusti 2001 kl 22:25 

Jag kör samma. Fast inte just nu precis. Behöver inget till Xp. Jag har för mig att EPOX moderkort vann det testet som du hänvisade till Don. såklart.

 Svar från: Don Hakon Torsdag 30 augusti 2001 kl 21:53 

Ja, Soundblaster-korten tycks ställa till en hel del. Jag kör med 4in1 version 4.32.

 Svar från: Hanseman Torsdag 30 augusti 2001 kl 21:49 

Tja, det är snarare Soundblastern man ska beskylla för problemen, inte moderkortet.

Har du kört 4in1?

 Svar från: Don Hakon Torsdag 30 augusti 2001 kl 21:23 

Ja det stämmer med ASUS A7V133. Jag har uppdaterat bios med juli-versionen. En av de tidigare versionerna (februari) hade strul med kombinationen SB Live och Promise Controllern. Maskinen hängde sig vid hög diskaktivitet, men det lär vara fixat i de senare bios-versionerna. Fast jag har jubbat som faen trots bios-uppdatering.

Dock lite mysko. A7V133-kortet har fått fin-fina recensioner - bl.a det enda kortet som fick 9 av 10 points i Maxidatas test (shut up Titte).

 Svar från: Hanseman Torsdag 30 augusti 2001 kl 10:10 

Don Hakon, har du ett moderkort typ ASUS A7V133 (ett kort med VIA 686B) och Soundblaster Live?

Har läst mycket om att det finns ett problem med Live som 'spolierar' PCI-bussen på nåt sätt, så att man får problem med ljudet, filkopieringar går snett och att hårddiskar kraschar.

 Svar från: Hanseman Söndag 26 augusti 2001 kl 21:42 

Har du byggt den själv, Don? Annars är det ju Skribofjanterna som ska fixa det, och det snabbt?

 Svar från: Cleansweep Söndag 26 augusti 2001 kl 19:47 

Hmm.. Vad var det egentligen som strulade? Hårdvarukonflikter ?

 Svar från: Don Hakon Söndag 26 augusti 2001 kl 18:22 

Tack för de' Cleansweep!
Jo, visserligen en Skribofont-PC, men det är snarare AMD som är skit än företaget! Jag har hört från flera håll att AMD är kanon om "allt funkar som det ska", men är det nå't litet, litet, litet grejs som inte funkar så kan det visa sig vara ett rent he-vete, eller sabla mög som är dess korrekta benämning!

 Svar från: Cleansweep Onsdag 22 augusti 2001 kl 18:14 

Ta god tid på dig Don. Ingen Brådska hehe

 Svar från: Hanseman Onsdag 22 augusti 2001 kl 08:31 

Är det en sån där Skribofont-skitdator, eller?

 Svar från: Agent Tisdag 21 augusti 2001 kl 21:35 

Jag känner på mig att en viss person kommer att köpa en ny pc snart. Till vilket pris som helst!

 Svar från: Hanseman Tisdag 21 augusti 2001 kl 21:24 

Poor Don!
Och jag som tyckte synd om mig själv över att behöva och sitta och installera allt på min splitternya päcä..

 Svar från: Don Hakon Tisdag 21 augusti 2001 kl 18:46 

Nä viruset e' väck, men datorn hänger sig varannan/var tredje uppstart. Det är nätverkskortet som ställer till det, och jag har testat otaliga kombinationer av byte av kortplatser, tillängnat särskild irq för nätverkskort, ljudkort, etc etc...

 Svar från: Mr Ego Tisdag 21 augusti 2001 kl 18:39 

Vad är det nu som har hänt då? Virus igen? Kan inte vara sant!!!

 Svar från: Don Hakon Tisdag 21 augusti 2001 kl 18:10 

Jaha, dax igen. Efter säkert minst 4 dagars jobb med ominstallation, kortplatsbyten etc, mm, etc och en he@$!?#!s massa fula ord, är det dags att kasta in handduken och lämna in maskinen - igeeen!

 Svar från: Cleansweep Söndag 27 maj 2001 kl 23:23 

Nåja, oväsendet har man grejat till. En switch med "h*lv*t*s lång monitor sladd" och trådlöst tangentbord och mus, så har jag fått tyst och fridfullt vid "altaret". In med allt i en garderob och en litet hål på baksidan för sladdhärvan Arne. Värmen stiger upp till ca 50`grader. Tyvärr inget skoj om man skall börja flytta på burken.

 Svar från: Mr Ego Söndag 27 maj 2001 kl 08:48 

Vad skall man med en sådan till? Det för ju bara väsen där de står.

 Svar från: Titte Lördag 26 maj 2001 kl 09:08 

Tittade på en grymmeburk på Toms hardware (www.tomshardware.com) för ett tag sedan o där har de trimmat en Athalon 1200 till 1600Mhz. Är det något för Athalonherrarna Butch, Don & Clean. Kräver bara lite kylning och rätt moderkort

 Svar från: Butcher Torsdag 17 maj 2001 kl 14:11 

...du har väl inte glömt att vaxa lådan Agent?

 Svar från: Mr Ego Torsdag 17 maj 2001 kl 07:49 

Ta ett snack med Cleansweep, han vet var problemen sitter. Tack Cleansweep. Fan, du är en klippa.

 Svar från: Agent Onsdag 16 maj 2001 kl 21:18 

Suck! Varför är min maskin så slö? Kan det vara värmen?

 Svar från: Cleansweep Tisdag 08 maj 2001 kl 13:35 

Mmm, visst, skall man ha det i kontorsrummet bredvid arbetsbordets. snyggt. Fast iofs så skulle man ju lätt kunna trimma upp till 1.5 så där bara.

 Svar från: Agent Måndag 07 maj 2001 kl 20:18 

Veckans TipS Ett gammalt avdankat kyl- eller frysskåp kanske är vad herrarna är på jackt efter. Nog blir det tyst alltid, men luftförsörjning?

 Svar från: Cleansweep Måndag 07 maj 2001 kl 15:26 

Håller på och kikar efter skåp som jag skall bygga in mina 3st datorer i. Så jag får bort allt j-kla väsnande. Sedan får man köpa en MEGA tyst fläkt som suger ut all värme och så ställa skåpet långt utav *******. Man kan ju säga att man har ju slutat använda datorn efter man köpte ny. Skall det vara så, va, va, e de så, e de så, e de så..

 Svar från: Don Hakon Söndag 06 maj 2001 kl 16:00 

Min sautans Athlon dånar som f-n under "normal" drift - trots silencerkit. Jag får väl försöka leva med det, men vad som är värre är att när man startar eländet dånar den än värre de första minuterna. Dånar är väl ett understatement - någon/några av de otaliga fläktarna gnäller och gnyr som om något lager håller på att kärva - va' e' de' här för skräp egentligen!?!?

 Svar från: Cleansweep Onsdag 25 april 2001 kl 18:43 

Jag har lärt mig följande. Ju snabbare processor , ju mer behöver den kylas och ju mer låter den, och då använder man den mindre.

 Svar från: Mr Ego Onsdag 25 april 2001 kl 15:49 

Intel Pentium 4 1.7 gigahertz
Varför gör de såhär mot en. Aldrig får man vara nöjd.

Den 23 april lanserade Intel sin 1.7 gigahertz version av Pentium 4. Prissänkningen som det har pratats om i tidigare nyhetsbrev kommer att ske. Priset på den nya processorn kommer att ligga på 352 dollar vid köp av 1000 stycken.

 Svar från: Final Insult Tisdag 20 mars 2001 kl 11:15 

Det är en USB ratt. Jag provade att lägga in Win ME, och si på f.n DÅ fungerar det....suck

 Svar från: Cleansweep Söndag 18 mars 2001 kl 23:14 

Verkar som directX byter ut din drivrutin till ljudkortet och därmed skapar någon konflikt med gameport inst. inst om org drivr till ljudk. prova med dx8. sorry Fi, trött som fasiken. Måste sova, precis kommit hem ifrån sälen.. Zzzz. lycka till!

 Svar från: Hanseman Onsdag 14 mars 2001 kl 17:42 

Fimpa WIn98 - Installera Win2000.

 Svar från: Final Insult Onsdag 14 mars 2001 kl 14:05 

!?!?!? startade PC f..n och ratten var borta ???? format C:\ 1/in med win98 ratten= finns, 2/in med drivrutiner till ratten = ratten finns, 3/in med DirectX7.0, =ratten borta

 Svar från: Final Insult Tisdag 13 mars 2001 kl 09:57 

Har ominstallerat Win98 och installerat DX7, och si skåda ljuset det fungerar!

 Svar från: Titte Måndag 12 mars 2001 kl 20:27 

Ehhh, Final... varför installerade du DirectX 8 ??? Du känner väl till talesättet "If it's not broken don't..." Nåja; men faktum är att det är oftast bättre och vänta med att installera saker om man absolut inte måste tills de vanligaste buggarna är rättade... kollade faktiskt på microsofts site om Sidewinder http://www.microsoft.com/products/ha ... ces/FFBWheel/default.htm samt DirectX men hittade inga kända buggar som verka relaterade. Du kan ev. köra DXDIAG (välj KÖR från startmenyn o skriv DXDIAG) o kolla om det finns några konflikter annars får du får snällt dunka in DirectX 7 igen!!!

 Svar från: Final Insult Måndag 12 mars 2001 kl 11:28 

Passa er för DirectX 8.0 Sabbar alla möjligheter att använda Microsoft sidewinder ratten. Jag formaterade om HDD instalerar bara Win 98 och ratten, då fungerar ratten. Fortsätter med att installera DX 8.0 och ratten försvinner !!! Testade detta två gånger, samma resultat

 Svar från: Butcher Söndag 10 december 2000 kl 20:50 

hanse hanse så är det ju allt är så gulligt och mysigt i början , sen börjar de krångla och ställa krav på dig, skaffar du en ny så bästa du kan vänta dig är en ny smekmånad sen börjar det igen

 Svar från: Agent Lördag 09 december 2000 kl 13:46 

Hanse och övriga olyckliga ägare av en trilsk hondator! Gör så här. Tafsa inte i onödan. Installera inget nytt. Och framförallt pilla inte med @¤#%hel...&%&(% grafikkortet vad du än gör om det funkar. Använd mycket smicker varje kväll. Och häll inget kaffe i tangetbordet. Lugna ditt nervösa sinnelag inför sessionen med att dricka mycket Konjak eller varför inte Assi Domän Vodka.

 Svar från: Hanseman Lördag 09 december 2000 kl 00:06 

Varför ska jag sitta här och ödsla min dyrbara fritid på ominstallera min dator? Efter midnatt? Va?

 Svar från: Hanseman Lördag 09 december 2000 kl 00:05 

Dessutom hatar jag det här forumet, där jag inte kan skriva 'EX-BOX'!!!!

 Svar från: Hanseman Lördag 09 december 2000 kl 00:03 

Dessutom HATAR jag VERKLIGEN Windows Mögel Ebola...
Jag lägger mig på knä mot väster och ber en stilla bön om att Whistler inte ska ge mig fler gråa hår och rynkor...
Nästa år köper jag en ox och fyllar PC:n med trotyl och virar in den i pentylstubin och.. och.. och... aaaaaaarrrgghgh..

 Svar från: Hanseman Lördag 09 december 2000 kl 00:00 

Just nu... ...hatar jag verkligen min PC... ...f*rbannade sk*tm*gl*rt maskinj*vel...

 Svar från: Mr Ego Fredag 10 november 2000 kl 23:31 

Nä, det var det vanliga som hade pajat - inte vodookortet

 Svar från: Butcher Fredag 10 november 2000 kl 22:05 

..köpte du ett begagnat Ego? enligt members har du för tillfället ett gammalt sunket Voodoo2!

 Svar från: Don Hakon Fredag 10 november 2000 kl 21:20 

So Mr Ego is back in business - grattis Broder!

 Svar från: Mr Ego Fredag 10 november 2000 kl 19:48 

Ahhhhhh, nu lever man igen. Det var bara grafikkortet som hde gått åt helvete. Tur det finns affärer som har nya...

 Svar från: Don Hakon Tisdag 07 november 2000 kl 22:17 

Helt klart intressant Hanse! Jag svär lika ljudligt vid varje nedmontering...

 Svar från: Hanseman Tisdag 07 november 2000 kl 15:43 

Något för en bureaucrat!?
http://nyheter.idg.se/display.asp?ID=001106-MXD1

 Svar från: Mr Ego Måndag 06 november 2000 kl 12:55 

Vad tusan har hänt. Jag kan bara starta datorn i felsäkert läge. Jag tror minsann det är grafikkortet som har pajat. Är det någon som har ett förslag på hur man på ett bra sätt kan kolla av systemet och köra en diagnos. Den klarar inte 1024x768 längre. Bara 800x600. Fasen också.

 Svar från: Cleansweep Lördag 28 oktober 2000 kl 23:11 

Funkar gallant i w98 . Inga probs. Verkar vara konflikt mellan mitt promise kort och Geforce kortet. Jag får väl lira med w98:an då...

Jo tack!, jag har uppgraderat allt som går att uppgradera. Alla bios och drivare samt andra kort mm.

Nu rullar det fint. Ser riktigt tjusigt ut och lira på sin Widescreen där hemma.

 Svar från: Final Insult Lördag 28 oktober 2000 kl 20:01 

Cleansweep, har du provat TV spel?

 Svar från: Atomic Lördag 28 oktober 2000 kl 12:22 

Cleansweep, har du provat med att uppgradera moderkortets BIOS?

 Svar från: Agent Lördag 28 oktober 2000 kl 10:25 

Två tips som hjälpte mig och som kanske också kan hjälpa dig!
1. Radera alla config.cfg filer i Q3 inkl dina egna.
2. Ändra upplösning och färgdjup på kontrollpanelen och starta om

Det hjälpte mig i varje fall!

 Svar från: Agent Lördag 28 oktober 2000 kl 10:21 

Cleansweep! Funkar Q1 och/eller Q2 och/eller UT?

 Svar från: Cleansweep Fredag 27 oktober 2000 kl 21:02 

Slänger snart in mitt gamla hederliga Orchid Voodoo1 kort. x-b

 Svar från: Hanseman Fredag 27 oktober 2000 kl 15:26 

Jag har ett gammalt tnt-kort du kan få byta ditt geforce mot!

 Svar från: Butcher Fredag 27 oktober 2000 kl 15:17 

sorry Cleansweep,jag kan nog inte hjälpa dig, men personligen tror jag nog jag skall kolla lite mer på Voodoo5 när det är dags, Geforce verkar vara rena dyngan

 Svar från: Mr Ego Fredag 27 oktober 2000 kl 13:45 

Cleansweep, ta och skaffa dig ett lexikon så att du kan reda ut vad du egentligen håller på med. Alla dessa förkortningar verkar sätta myror i huvudet på dig

 Svar från: Cleansweep Fredag 27 oktober 2000 kl 12:01 

Kan någon ge mig ett vettigt svar. JAG kör ren installation utav win2k. Slängt ut alla kort förrutom Geforce och mitt PromiseUltra kort (måste ju ha den eftersom jag har diskarna kopplade på denna), har testat Nvidias drivare, asus standard och beta. Har t.o.m slängt ut ACPI så den är konfigurerad som en Standard PC. Dvs, irq styrs ej utav Advanced Power Management, utan den styrs utav vad du ställer i bioset. Geforce kortet har en alldeles egen IRQ. VARFÖR HÄNGER SIG SKITEN NÄR JAG LIRAR SOF ELLER Q3!!!, ARGHHH!!! , Ni Geforce2 brödrar där ute som kör Win2k. Vad har ni för hårdvara. Kan bara tänka mig mitt Promise kort som strular till det.?

 Svar från: Cleansweep Måndag 23 oktober 2000 kl 17:46 

SATANS GEEKFORCE!!

 Svar från: Final Insult Fredag 20 oktober 2000 kl 19:38 

Se långt ner så hittar ni min lilla varning för Hanseman.

 Svar från: Cleansweep Fredag 29 september 2000 kl 02:44 

Vad i helvete!! Har lillfjanten smädat sickhouse forumet. Då blir det bollträ!

 Svar från: Don Hakon Tisdag 26 september 2000 kl 10:23 

Va'falls!? Klotter i Sickhouse-samfundet?! Cleansweep, det blir bassning för lillebror, va'? Rail är kanske att ta i, men ett rapp med livrem på rumpan borde göra susen!

 Svar från: Butcher Måndag 25 september 2000 kl 22:02 

jaså Dr Quak har kurerat en av lingonens maskiner...det bådar gott....Ego, bry dig inte om i fall den börjar bete sig lite märkligt ibland under sessionen, det ska va så

 Svar från: Mr Ego Måndag 25 september 2000 kl 21:23 

Nu är jag glad igen tack vare Don. Nu kan jag åter älska min maskin. Jag är skyldig honom något men att ge honom en gratis frag är väl att gå för långt eller???

 Svar från: Mr Ego Måndag 25 september 2000 kl 21:22 

Vad tusan nu då? En katt bland hermelinerna. För tusan Cleanskalle - ta dig samman och håll reda på brorsan din

 Svar från: Butcher Måndag 25 september 2000 kl 20:33 

Cleansweep har du ingen koll på småglinen? gör processen kort med railen!

 Svar från: Robin Orheden Måndag 25 september 2000 kl 16:45 

Hej!!

 Svar från: Robin Orheden Måndag 25 september 2000 kl 16:42 

Hej!!





























 Svar från: Robin Orheden Måndag 25 september 2000 kl 16:37 

Jag är Allan orhedens lille bror kan ni säga åt allan att gå in på min hemsida = www.future-reality.com

 Svar från: Hanseman Söndag 24 september 2000 kl 19:28 

PC är till för att hata, speciellt om man har windows på den...

 Svar från: Mr Ego Söndag 24 september 2000 kl 18:38 

Just nu hatar jag verkligen min PC. Fy fasen vad jag HATAR DEN.

 Svar från: Final Insult Söndag 24 september 2000 kl 16:44 

Alltid roar det någon klanbroder, min nya fiiina PC som skall vara bestyckad med en 20 gigar visade sig inte ge access till mer en 7,85 gig

 Svar från: Agent Fredag 15 september 2000 kl 20:53 

Kanske inte direkt hata, men den där bövelns icq börjar gå mig på nerverna nu. ICQ = STRULVARA!

 Svar från: Cleansweep Tisdag 16 november 1999 kl 22:36 

Gameboy - Kan man lira Q3 på den
0,0001 fps...

 Svar från: Hanseman Måndag 15 november 1999 kl 11:36 

Det finns alternativ till drivrutiner. De heter GameBoy, exempelvis.

 Svar från: Cleansweep Måndag 15 november 1999 kl 00:16 

Agent!. hehe..den var kul den länken.. Höll på jättelänge...

 Svar från: Final Insult Söndag 14 november 1999 kl 22:17 

Och det kommer från mannen som prackade på mig nyyyyaaa drivrutiner?!?!?!? Här med utfärdas det en varning till allmänheten att en viss Hanseman kan komma med så kallade drivrutiner! Mödrar håll era barn borta från gatorna, det har förekommit nya drivrutiner på skolor och fritidts gårdar. Nya drivrutiner leder enbart till att man måste skaffa fler och mer drivrutiner och så fortsätter det i all evighet! Nå Hanseman vad har du att säga till dit försvar!?!?
Som klanen säkert kan vittna om så är min hårddisk där den brukar vara, i en enda dj..vla RÖRA!!!

 Svar från: Hanseman Söndag 14 november 1999 kl 14:42 

Hmm? Det verkar som om FI är behov av ett Sickhouse? Pal, you're in the right place!

 Svar från: Agent Lördag 13 november 1999 kl 20:35 

http://home1.swipnet.se/~w-13519/ubbe/alex.htm

Hej FI! Prova och avreagera dig på denna och alla andra med för den delen!!!

 Svar från: Final Insult Lördag 13 november 1999 kl 20:31 

VÁ F..N?!?!? DET BLEV EN SMURF, SMURF SOM SER UT SOM EN OSNUTET BÖLANDE GLIN?!?!? JAG ÄR FÖRBANNAD OCH INTE KLENTROGEN!!!!! KOLON MINUS VÄNSTERPARANTES FÖR BÖVELEN!!! VAD ÄR DET FÖR TORRKOKT TROLL SOM HAR SKAPAT SMURFEN??? VAD KOMMER EFTER DET, EN TILLPLATTAD HANSEMAN?!?!?
Hmmm jag tror jag föredrar smurfen


If this isn't sick enough for you, contact Webmaster.
© Sickhouse Bureaucrats 1997