Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Diverse

 Meny Diverse  |  Skriv ut  Besvara inlägget
 Inlägg från: Don Hakon Söndag 03 juni 2001 kl 23:36 
SBPure för Q3 Team Arena

I denna tråd dryftas SBPure-relaterade ting; ett slags SB-mod-forum alltså. SBPure hämtas på http://www.sickhouse.org/misc/q3sb-mod.asp?opt=source

 
Uppföljare:
 
 Svar från: Don Hakon Söndag 19 mars 2023 kl 14:49 

SBPure version 3.24

1) Lagt till en extra trigger för oavgjort under sudden death för att ytterligare säkerställa rimlig speltid. Om det enbart återstår en spelare i vardera lag, har man 5 minuter på sig att göra en capture. Annars blir det oavgjort. Tillägget är gjort för att förhindra att spelare gömmer sig med flaggan under förhoppningen att spelaren i andra laget ska skjuta sig själv av ren tristess.
Det finns alltså nu 3 triggers som kan medföra oavgjort under sudden death:
a) Vid spel 1 mot 1 (5 minute warning, v3.24)
b) När ett lag blivit helt utslaget (1 minute warning, v3.22)
c) Om båda lagen blivit utslagna avslutas spelet direkt (v3.22)

2) Några fixar från ioquake3, bl.a fixat "Where"-kommandot som kan vara behjälpligt för map-makers.

3) Diverse justeringar i mapscore.log för att synka Excel-statsen bättre med SickStats. T.ex lagt till info för att underlätta beräkning av Ctf-rank, fix för teammate kill, diverse defence- och assist-scores visas som poäng istället för antal, tagit bort "hattricked" och "airgibbed (lerduva).

4) Fixat en räli' självförvållad bug. Qvack kraschade när man försökte skicka in en bot som inte finns. Det här var riktigt klantigt av SB mod-fiddler

Detta är 3:e uppdateringen efter senaste sessionen. Ser fram emot att spela åsså

 Svar från: Joensson Fredag 18 november 2022 kl 18:13 

Yes! När testar vi den?

 Svar från: Agent Torsdag 17 november 2022 kl 14:05 

Härligt!

 Svar från: Don Hakon Torsdag 17 november 2022 kl 10:14 

Version 3.23

1) Tydligare info om status under sudden death och några delicate adjustments.

2) Behåll 4:3-formatet för intro-sida och menyer, så att det inte blir alldeles utdraget i widescreen. Bör bli bättre för Cleansweep och Running Riot som kör 21:9-format.

3) Diverse fixar av såväl originalkod som modkluddar-kod.

 Svar från: Final Insult Onsdag 26 oktober 2022 kl 06:42 

KLOCKREN!

 Svar från: Cleansweep Tisdag 25 oktober 2022 kl 19:28 

Joensson. Sa du session? När?

 Svar från: Joensson Tisdag 25 oktober 2022 kl 18:53 

Ooh! Vill testa! Sessionsdax?

 Svar från: Don Hakon Söndag 23 oktober 2022 kl 20:28 

Cleans qvackgener är djupt rotade. Han fattar direkt, utan test. Jag är trög. När jag först testade och sprang in i basen tyckte jag att ”nä, det här är kasst - faen vad sega de är”
Men å andra sidan, det ger anledning att ”ease down” å sen preparera nästa ryck. Har testat flera ggr å tycker att det funkar riktigt bra - som en helt annan speltyp

 Svar från: Cleansweep Söndag 23 oktober 2022 kl 18:37 

Härligt Don, och spännande uppdatering. Undrar hur mkt tactical camping det blir när sudden slår in

 Svar från: Don Hakon Söndag 23 oktober 2022 kl 11:27 

SBPure version 3.22 - Sudden Death enhanced!

Sudden Death har hittills pågått tills någotdera lag gör en cap. Kunde bli riktigt segt. I nya versionen funkar det så här:

CTF, 1 Flag CTF, Overload och Harvester:
1) Runor och kamikaze/liknande tas bort från banan. Flaggor som är ute på vift återställs till respektive bas och ev Underdog-speed inaktiveras.

2) Alla spelare respawnas med machinegun, shotgun, rocket launcher, lightning- och plasma-gun. Hälsa och armor pumpas upp till 150.

3) Spelare som blir fraggad förblir ute tills banan är avslutad. I scoreboard byts nunan ut mot en dödskalle.

4) Om ett lag blir helt utslaget har det andra laget 60 sekunder på sig att göra en capture/liknande. Annars blir det oavgjort (Sudden Death Lazy Tie). Grupptryck är fint.

Kommentar:
Ang punkt 4: Tänkte först att när ett lag är utslaget får det andra laget automatiskt en cap. Men då blir det klydd med SickStats och Excel-statsen eftersom team scores där beräknas genom att summera spelarnas caps. Sudden Death-cap:en hade därmed inte kommit med.

Free For All och Team DM:
Spelet fortsätter tills nästa frag.

 Svar från: Agent Tisdag 16 augusti 2022 kl 17:49 

Bra jobbat både Don och Joensson!

 Svar från: Joensson Lördag 13 augusti 2022 kl 18:26 

Snyggt!

 Svar från: Hanseman Torsdag 11 augusti 2022 kl 17:14 

Jag är 65 minsann!

 Svar från: Don Hakon Onsdag 10 augusti 2022 kl 21:01 

Lagt till feature "Senior Perk" enligt beslut i Sickhouse-styrelsen Jubel 2022

Tre nya server-switchar:
* g_SbSeniorPerkAllow "1" (1/0)
* g_SbSeniorPerkNames "player1,player2,etc"
* g_SbSeniorPerkDamage "15" (5-300)

Ett nytt klient-kommando:
Klient ansluten till en Qvack-server kan skriva "seniorperk" i konsolen för att lista serverns definierade perknames. Namn på spelare som är inne på servern visas med grön text; annars vit.

Kriterier för att va' med på listan:
1) Varit Sickhouse-member i minst 5 år
2) 65+ år ung

Kriterier för att strykas från listan:
Ctf-rank > 100 på SickStats huvudsida "Mean player scores the 3 most recent games"
Sensmoral: "Det är aldrig bra att vara för bra"

 Svar från: Don Hakon Tisdag 24 maj 2022 kl 10:57 

Action i qvack-verkstan här också - snyggt! Hade varit intressant att se kod-raderna för distance-köret. Gärna i en separat textfil så att inte forumet blir så bluddrigt

 Svar från: Joensson Tisdag 17 maj 2022 kl 22:13 

Tack! Ska kolla på det. Men jag tror jag behåller storleken på planen. Q3-gubben springer ju övermänskligt fort så avstånden behöver nog överdrivas lite i detta fallet.

 Svar från: Titte Tisdag 17 maj 2022 kl 21:36 

Utelämnade följande för att förkorta...

"The default texture scale used by the Q3Radiant map editor results in two texels for each game unit, but
that can be freely changed."

... så du skall ju kunna välja skala i Q3Radiant.
Ser ut enligt följande i NetRadiant:
http://sickhouse.eu/upload/userarea/Titte/Radiant_Scale.PNG

Modifierat 17 maj-22 kl 21:40

 Svar från: Joensson Tisdag 17 maj 2022 kl 20:41 

Ok, då har jag gjort fotbollsplanen 20% för stor

 Svar från: Titte Tisdag 17 maj 2022 kl 19:39 

Från "Quake 3: Arena Shader Manual", Id Software:

Game unit: "A game unit is used by deformations to specify sizes relative to the world. Game units are the same scale we have had since way back in the Wolfenstein days – 8 units equals one foot."

Så min skalfaktor är baserat på detta, d.v.s. 1 Unit == 0,0381 meter- Verkar stämma rätt bra när man rör sig. Uträkningen görs i serverkoden för varje klient. Görs snapshots av spelar-status inklusive position. Är som jag sa bara ett snabbhack så det är säkert helt fel ställe att göra det på. Edit: Skall nog in någonstans i game-prj.

Sen för att göra det enkelt så räknar jag bara i XY-planet, d.v.s. ignorerar vertikal distans, och grundläggande pythagoras på det.

Modifierat 17 maj-22 kl 21:25

 Svar från: Joensson Tisdag 17 maj 2022 kl 18:23 

Titte, räknar du med att 32 units = 1 meter ungefär?

 Svar från: Joensson Tisdag 17 maj 2022 kl 18:22 

Ooooh, spännande! Final - din camperaward närmar sig

 Svar från: Titte Måndag 16 maj 2022 kl 22:49 

Snabbhack,.. måste testas och portaler måste hanteras mm..
http://sickhouse.eu/upload/userarea/Titte/TotalDistance.PNG

 Svar från: Don Hakon Söndag 27 mars 2022 kl 11:36 

För att undvika Jubelstrul, vore det bra att i förväg veta om nye modden funkar för alla eller innehåller nå't strul. Vid eventuellt strul finns det då tid för mig att kolla å åtgärda. I värsta fall får vi köra med gamla modden.

Vi vill ju inte klydda med detta på jubelda'n!
Dvs, OAVSETT ni använder original-Q3, quake3-E eller Ioquake3, funkar SBPure v3.20 med den Q3-setup ni kör med?

BERÄTTA HÄR!

 Svar från: Cleansweep Söndag 20 mars 2022 kl 19:26 

Najs Don!

 Svar från: Joensson Söndag 20 mars 2022 kl 15:18 

 Svar från: Don Hakon Söndag 20 mars 2022 kl 13:06 

Nytt i SBPure version 3.20:

Lagt till personliga ljud för Final Insult, Hulken och Running Riot, skapade Jubel 2021. Personliga ljud kräver dedikerad modell. Final har redan en. För Hulken och Running Riot använder vi "Grunt" respektive "Doom", fast de har var sin porträttlik ikon.

Då och då har det hörts en del klagomål. När Don Hakon spelar i rött lag är hans byxor nattsvarta, varför det kan bli lite otydligt vilket lag han spelar i.
Och Cleansweep - än värre! Hans är bruna oavsett vilket lag han spelar i. Men nu har båda röda böjsor när de spelar i rött lag, även om det är lite cissy.
Vi har också fixat ett par blåjeans till Cleansweep.

Efter 20 år hör man fortfarande rangers som förvånat brölar "Va, har jag flaggan!?". För 8 år sedan la' vi till features för detta, men det är nog för klyddigt att komma ihåg switcharna som behöver anges. Nu kan man välja direkt i options-menyn. Se alternativen under "While carrying the flag".

Logga "Airgib" när någon blir fraggad OCH gibbad i luften (fötter ovan mark), baserat på ett snart 21 år gammalt foruminlägg från Joensson på temat "Dagens lerduva"

Hämta nya versionen på Links. Om man har "sbpure_ta_v3.20t8.pk3" i sin missionpack-katalog, bör den bytas ut mot nu annonserad version.

 Svar från: Agent Lördag 21 december 2013 kl 16:15 

Håller med. Det blev för mycket av det goda.

 Svar från: Mr Ego Söndag 15 december 2013 kl 19:17 

Nog rätt och riktigt - men kul var det så länge det varade

 Svar från: Don Hakon Söndag 08 december 2013 kl 19:03 

Glöggoset börjar lägga sig i julestugan - kontemplationsdax!

På Hatfactory-sessionen i fjol deltog 12 pers som presterade 52 hädanfärder medelst Grenade Launcher. På senaste sessionen - samma ställe, samma antal deltagare, samma antal banor - presterades 652!

Nock ente helt fel att begränsa "Cluster Grenades" till enbart Ammo-Regen-runan.

 Svar från: Don Hakon Fredag 29 november 2013 kl 23:33 

He, jovisst. Men för ren test - sätt server-switch "g_SbSpreadFire 15", ta Ammo-regen-runan, grenade launcher å försvara. Tur det inte är sessionsstandard, eller hur?

 Svar från: Titte Fredag 29 november 2013 kl 19:51 

hehe, blev precis utsatt för grenadelauncer spam från bottarna... blev köttfärs. Kan bli spännande. Grenade launcher är ju ett fett försvarsvapen nu. ;>)

 Svar från: Cleansweep Tisdag 12 november 2013 kl 21:35 

Nice Detta blir spännande

 Svar från: Titte Tisdag 12 november 2013 kl 00:00 

Ser fram emot att testa... speciellt ammo-spread

 Svar från: Joensson Måndag 11 november 2013 kl 22:56 

Superbt Don

 Svar från: Hanseman Måndag 11 november 2013 kl 16:05 

Det låter som smärta hela vägen.

 Svar från: Don Hakon Söndag 10 november 2013 kl 22:04 

Modfibbel a'la novembersession - 3 st highlights!
* Spreadfire
* Cluster Grenades
* Duck Alert

1) Ammo-Regen runan (det gula A:et) är ju rätt tam. Själv brukar jag strunta i den å försöka få tag i nå't annat. Nå, det kanske blir ändring på det nu när den hottats upp med vass tilläggsfeature - 3 shot spreadfire! Rocket Launcher, Plasma Gun och BFG avfyrar inte enbart ett skott, utan 3 i bredd. Förutsatt att man har Ammo-Regen runan, asså.

2) Har alltid tyckt att Grenade Launchern varit ett vapen som mest "bara va'tt i vägen". Det beror helt säkert på att jag är en klåpare som inte kan hantera den. Minns när jag och Joensson i mitten på 90-talet spelade Q1 på nätet via modem. Det var jag och Joensson mot en enda stackare som vi till en början tyckte synd om och sa' att vi skulle go easy on him. Han sopade banan med oss båda så gruvligt med enbart Grenade Launcher, och frågade efteråt om vi spelar med tangentbordet. Nåväl, tillägnat de som efter 20 år fortfarande inte lärt sig att hantera Grenade Launchern, gör vi en smula upphottning med feature "Cluster Grenades". Får man studs på granaten delar den upp sig i 4. Perfekt för samkväm i korridorerna!

3) Duck Alert! När man är en ynka railfrag från att bli Duckyfierad visas varningstexten "Duck Alert" på skärmen, och ett svagt Quack-ljud hörs i bakgrunden.

That's it från Qvackverksta'n för denna gång. Hämta SBPure version 3.16 på Links.

 Svar från: Hanseman Torsdag 11 oktober 2012 kl 17:46 

 Svar från: Mr Ego Torsdag 11 oktober 2012 kl 15:10 

och morgonsex....

 Svar från: Cleansweep Söndag 07 oktober 2012 kl 21:10 

Sweeeeta Modputs är det finaste strax efter frukost på sängen

 Svar från: Titte Söndag 07 oktober 2012 kl 19:36 

Hehe, var får du allt ifrån Don. Supernice!

 Svar från: Joensson Söndag 07 oktober 2012 kl 18:34 

Lysande

 Svar från: Don Hakon Söndag 07 oktober 2012 kl 14:04 

Modputs Hattfabrik-session klarrt!

1) Underdog stuff:
Capture diff 3: +15% speed
Capture diff 4 och mer: +30% speed

2) Team colored (red/blue) Lightning- och Plasma fire

3) Ljudbekräftelse för den som blir Hat Trickad - "Auu, crap!"

 Svar från: Final Insult Söndag 27 maj 2012 kl 20:58 

Med en dåres envishet hävdar jag att det bör bli lite mer linjärt, inte som idag, lag underdog tutar i väg som som en kanin på amfetamin.

 Svar från: Titte Söndag 27 maj 2012 kl 13:54 

Menade inte så Don. Man ställer inte medvetet upp och blir railad, men till skillnad från tidigare försöker jag inte längre aktivt att bli av med ankan genom att raila andra. Var en bana där jag cappade 4 raka med ankan men tror inte det är jättevanligt att man lyckas hålla sig vid liv. Tycker ankan är lysande och generellt sett så ger den ingen större fördel men ibland så...

 Svar från: Don Hakon Lördag 26 maj 2012 kl 00:30 

Titte says:
"Numera ser jag enbart ankan som ett verktyg. Är ju grymt effektivt att speeda upp med ankan och sen plocka lite caps"

Månne Duck-speed-up-switchen är kass. Samtidigt tvivlar jag på att denna feature e ett tillräckligt incitament att låta sig medvetet bli railad för att bli onkifierad med syfte att satsa på att överleva 5-6 minuter för att få den där extra speeden.

Å andra sidan har jag inte haft förmånen att testa det live. Vad tycker 15-års-jubilarerna? Ska standard va' att nolla switchen?

 Svar från: Mr Ego Måndag 14 maj 2012 kl 07:38 

Underbart. Helt underbart. Håller med Joensson att tombstoneappen är den bästa. Men det blir också intressant att man kan låta sig duckifera för att få extra speed när man skall ta flaggan. Ett ytterst intressant taktiskt alternativ på många banor. en i laget ställer sig framför Final och låter sig bli duckifierad för att sedan sätta en massa captures. Kan vara väl värt nesan att ha en anka ovanför huvudet.

 Svar från: Joensson Lördag 12 maj 2012 kl 22:10 

Haha! Don, av alla märkliga påfund är tombstone-switchen den mest briljanta du någonsin kommit på!

Garvade tills jag fick ont i magen Man kan ju inte låta bli att sätta en extra rocket i liken

Please, du måste börja logga antalet gravstenar man slänger ifrån sig när man blir gibbad. "Flitigaste stenhuggare" måste bli föremål för kommande odds!

 Svar från: Cleansweep Lördag 12 maj 2012 kl 21:49 

Coolt Don! Grymt med nya Duckie Perken

 Svar från: Agent Lördag 12 maj 2012 kl 21:02 

Snyggt jobbat!!!

 Svar från: Don Hakon Lördag 12 maj 2012 kl 12:35 

Har ju blivit tradition, i synnerhet vid jubeltider - introducing Man Village Inn Jubelputs!

1) Lagt till loggning av "Hat tricks", "Hyenas" och "Wrong place" i Excel-statsen.

2) Underdog stängs av temporärt vid Sudden Death - dvs när timelimit uppnås och det fortfarande är oavgjort i captures.

3) Serveroption "g_SbDuckAliveSpeed 1":
Ger Sitting Duck 10% extra speed för varje minut Onkan lyckas hålla sig vid liv. Duckyfierad spelare som fraggas återupplivas med standard duckspeed, och börjar om på ny kula. Max speed faktor som kan uppnås är 90% extra speed. Det innebär att om Sitting Duck lyckas hålla sig vid liv i hela 6 minuter, kommer han/hon att förflytta sig med maximal speed. You'd better frag that duck

4) Serveroption "g_SbGibHead 1":
Head model för spelare som blir fraggad OCH samtidigt gibbad flyger upp och studsar runt bland allt annat gibgrejs.

5) Serveroption "g_SbGibTombstone 1":
Hm, försök lista ut den här

För test; installera version 3.12, starta, ta ned konsolen och skriv "/exec server_ta" så aktiveras ovanstående serveroptions.

 Svar från: Hanseman Söndag 25 september 2011 kl 19:24 

Faen, va ju pank, ju.

 Svar från: Joensson Fredag 23 september 2011 kl 22:20 

Måste ha varit Hanseman

 Svar från: Joensson Fredag 23 september 2011 kl 22:19 

Hail to the great Mod-kludder Hattrick e en kul nyhet. Belöningen i grafik o ljud kunde till och med vara än mer markant. Don, you fix till nästa gång

Föreslår Hattrick som nytt odds-ämne: Man satsar på vem som får kvällens första hattrick?! Till nästa session ligger 135 kr i potten i ett kuvert hemma hos Joensson. Jag har fortfarande inte räknat ut vem snåljåpen var som bara betalade en femma

 Svar från: Cleansweep Torsdag 22 september 2011 kl 07:32 

Najs Don

 Svar från: Don Hakon Onsdag 21 september 2011 kl 20:36 

Modputs till höstsession på Gustavs!

På Jubel spelade vi in några Herton-sounds, men det gör ju inga nytta om det inte finns nå'n specificerad Herton-modell. Det finns en fräsig sådan nu, inbyggd i version 3.10

Främsta high-lights:

1) SB-member Herton (modell "Ben" by Obi-Wan).
Ben's nuna är fagrare än Herton's, så Ben's hu'e finns kvar i orört skick. För bättre överblick i scoreboard är dock ikonerna utbytta mot Herton-pix.

2) Att klämma samma spelare 3 ggr utan att själv bli klämd där emellan, resulterar i en "Hat Trick"-count och ett "Hat Trick"-sound.

3) Flagtime i scoreboard-listan.

Pix överst på:
http://www.sickhouse.org/files/galle ... ;pix=Sickhouse+Q3+models

 Svar från: Don Hakon Söndag 12 juni 2011 kl 20:18 

Dax för SB-mod 3.07, där ljuden som vi spelade in på Jubel är inlagda.

Tänkte först enbart göra en tilläggspack till förra versionen, men drog den kloka slutsatsen att 2 filer blir alldeles för mycket att hålla reda på

Download via Links!

 Svar från: Don Hakon Torsdag 02 juni 2011 kl 21:24 

Hade för mig att det fanns en länk till den via SickStats Upload som du har tillgång till, men tydligen inte. Lägger upp den i File Explorer.

Undanber mig syrliga häckelkommentarer på temat risig data/nyckel/struktur. Fullt medveten om det. Enda försvaret är glatt amatörtilltag för 14 år se'n. Preskriberat alltså

 Svar från: Titte Tisdag 31 maj 2011 kl 23:21 

Don, finns senaste sickstats.mdb tillgänglig så att man kan ladda ner den från något sätt?`

Var lite nyfiken på lite stats typ, vad är den högsta ctf rank på en bana genom tiderna.
Sen hade det varit intressant att se vissa parametrar över en tioårs period

 Svar från: Titte Söndag 13 mars 2011 kl 14:29 

Ser nice ut, söt hyena förresten.

 Svar från: Titte Lördag 12 mars 2011 kl 12:44 

Tackar Don, passar alldeles utmärkt nu när man införskaffat en 120Hz skärm enkom för sessionen Lite putsande i q3config så är det nu knivskarpt, går ju inte att missa nu!!!

 Svar från: Hanseman Fredag 11 mars 2011 kl 14:26 

Nice! Tack för det, Landstinget!

 Svar från: Mr Ego Måndag 07 mars 2011 kl 08:44 

Suveränt Don, helkul att få lite mer input. Speciellt Hyena caps gillar jag. Det hela höjer standarden ännu mer. Bra jobbat!!!

 Svar från: Don Hakon Söndag 06 mars 2011 kl 20:56 

Thanx Clean Misstänkte att i synnerhet Cleansweep å Titte skulle gilla 2:an. Själv börjar jag tveka om jag verkligen vill få hädanfärderna så svart på vitt

 Svar från: Cleansweep Lördag 05 mars 2011 kl 21:42 

Ny spbure. Tralala la la...
Don. Du är bara bäst. Fast du vet du redan ;)

 Svar från: Don Hakon Lördag 05 mars 2011 kl 15:06 

Introducing Jubelputs Ubbalt 2011 - SBPure v3.06!

Det handlar framför allt om scoreboard-stuff:

1) Bytt ut info om team names (Stroggs/Pagans) mot lite team stats:
a) Summa kills
b) Team kill-ratio (kills / [kills + deaths])
c) Team hit-ratio (hits / shots)
d) Summa Base Defences (Bdef)
e) Summa Pickups (P-up)

Tanken med de två sistnämnda är att få en ungefärlig bild över respektive lags defensiva och offensiva tendenser. Eller kanske vildavästernstiltendenser?


2) Personliga murder stats per spelare:
a) Antal gånger du klämt andra (grön nuffra under ikonen)
b) Antal gånger andra klämt dig (grå nuffra över ikonen)


3) Tre nya "medals":
a) Din kill-ratio (kills / [kills + deaths])
b) Antal Hyena Caps
c) Duck time (såklart)

Se scoreboard screenshot på:
http://www.sickhouse.org/files/usera ... /scoreboard_ctf_v306.jpg

 Svar från: Cleansweep Onsdag 24 november 2010 kl 13:17 

Najs. Alltid trevligt med ny sbpure. Coolt. Hur lång tid innan kallas hyenacapture. mindre än 3sek eller?

 Svar från: Hanseman Måndag 22 november 2010 kl 13:37 

My speciality!

 Svar från: Joensson Söndag 21 november 2010 kl 23:15 

Great Don!

Hyenasoundet lär man få höra några gånger

 Svar från: Don Hakon Söndag 21 november 2010 kl 20:50 

Modputs till november-sessionen:

1) Hyena-sound & message när någon gör en s.k Hyena-capture

2) Fler stats i scoreboard:en
"Bdef" - antal Base defences.
"Cdef" - antal flag Carrier defences.
"Cfrag" - antal flag Carrier frags.

3) och så några tiotals Mb grafikputs.

 Svar från: Hanseman Måndag 01 februari 2010 kl 13:50 

Jefligt snyggt! Tack Don!

 Svar från: Joensson Onsdag 25 november 2009 kl 14:14 

Strålande Don! Och ett utmärkt sätt att trigga igång sessionsplanering. Jag siktar gärna på en februarisession om ngn har tillgång till lokal (södra sandby kanske...?). Omröstning om datum för jubelsession o plejs kan jag nog lägga upp i helgen.

 Svar från: Mr Ego Onsdag 25 november 2009 kl 08:02 

Gud vad nice, men bilderna är kanske lite gamla. Får skicka in en ny vid tillfälle.

 Svar från: Cleansweep Onsdag 25 november 2009 kl 00:05 

Fantastiskt fint.
*Fäller en tår*

 Svar från: Don Hakon Tisdag 24 november 2009 kl 21:47 

Länge se'n sist, men här är lite modputs inför jubel 2010! Eller kanske rent av en jubeluppvärmningssession i februari?

Jubelputs består i huvudsak av:

1) Modeller (och bottar) Atomic, Final Insult, Joensson och Mega. Alla officiella members finns nu med!

2) Kompletterat in-game scoreboard med kills & deaths å modellnunan framför namnet.

Kolla på:
http://www.sickhouse.org/files/galle ... ;pix=Sickhouse+Q3+models

 Svar från: Don Hakon Söndag 01 februari 2009 kl 19:07 

Många av oss kör numera med widescreen-skärmar, vilket ser fult och skevt ut om man inte ändrar till widescreen-mode. Den version vi kört med i åratal (v1.31) ballar ur när man i sin cfg-fil försöker med en icke-standard-mode, t.ex:

seta r_customaspect "1"
seta r_customheight "1050"
seta r_customwidth "1680"
seta r_mode "-1"
seta r_fullscreen "1"

... alltså t.ex upplösning 1680x1050.

Däremot funkar det alldeles superbt om man uppdaterar med senaste pointreleasen.

Föreslår därför att vi gör det. Det visade sig då att vissa meddelanden på skärmen i SB-modden hamnade "utanför", och alltså inte syns. Har därför fixat det åsså.

Det innebär alltså uppdatering av både Qvack-motorn och SBPure, MEN misströsta icke. Har meckat ihop en enkel lösning för att uppdatera från version 1.31 till version 1.32c OCH SBPure v2.04:

1) Hämta hem filen http://www.sickhouse.org/files/misc/ ... _v1.32c_SBPure_v2.04.zip

2) Packa upp filerna direkt i din Qvack-katalog (t.ex "C:\Quake3" eller "C:\Program\Quake III Arena"). Vid uppackningen får du nog frågan att "katalogen finns redan, vill du skriva över?". Det är bara att välja OK.

Sedan är det asså klarrt; dvs på plats är då senaste Q3-versionen och den fixade SB-modden.

 Svar från: Don Hakon Söndag 02 mars 2008 kl 21:17 

Jag är medveten om att det duggat tätt med uppdateringar. Men det finns en skönhetsfläck i nuvarande version, som faktiskt grundar sig på en bugg i ID:s gamesource. Vissa ljud och grafik för lightning gun hämtas felaktigt från nailgun. Om då inte nailgun finns med på en bana blir grafiken i samband med LG-hits riktigt räli' (t.ex på mapel4).

Det e förargligt med en uppenbar bugg i en final release, så jag kunde inte låta bli att fixa till det.

När jag ändå var inne å meckade, sänkte jag åsså tröskelnivån för rampage-ljuden - från 4 doublekills till 3 (de där "oh, oh rampage", m.fl). Det kan ju vara kul att höra dem nå'n gång.

 Svar från: Titte Lördag 26 januari 2008 kl 12:18 

Don, snyggt jobbat.
Spelet ser ju nästan nytt ut, snygga fonter i menyer mm... skulle inte förvåna mig om något spelföretag grabbar dig för att snygga till deras produkter. Har hört att massive i malmö söker folk

 Svar från: Cleansweep Onsdag 23 januari 2008 kl 15:06 

Sweet Det bästa från UT. GJ Don!

 Svar från: Mr Ego Onsdag 23 januari 2008 kl 14:24 

Fan vad coolt Don - du är king!!!

 Svar från: Titte Onsdag 23 januari 2008 kl 13:45 

Snajdigt Don!

Så du menar att du hittade en gammal modell som jag skickat in? Hmm, har inte sett den på sisådär 5-6 år så det kan bli intressant

 Svar från: Final Insult Tisdag 22 januari 2008 kl 21:11 

Ja ha, då vet man vad man kommer å sitta lyssna på hela kvällen

 Svar från: Netman Måndag 14 januari 2008 kl 23:36 

De e ju bara för bra

 Svar från: Don Hakon Måndag 14 januari 2008 kl 20:38 

Så var det dax för Hardebergaupdate - SB-mod version 2.02! Stark kandidat för final release

Respawn-delay är alltså nedjusterad till 1 sekund per death, och vi kör max 7 enligt resultatet i Parlamentet.

Storleken på 55 mb beror främst på att Sickhouse-modellerna nu finns inbyggda i mod:en, varav en del skavanker e tillputsade. Har också kompletterat med botfunktionalitet där det saknats. Inbyggda SB-modeller är Agent, Butcher, Cleansweep, Don Hakon, Hanseman, Mr Ego, Netman och Titte.

Nya sounds:
4 double kills i rad (dvs utan att dö'): "Oh, oh, rampage!"
5 double kills i rad: "Killingspree!"
6 double kills i rad: "Grab'em by the nose, kick'em in the ass!"
7 double kills i rad: "ah-i-ah-i-aaaaah!" (Tarzan )

...å så den ja - om man tas av daga 6 gånger i rad: "You're not doing too well"

+ lite annat skröfs

 Svar från: Netman Tisdag 16 oktober 2007 kl 22:01 

Najs

 Svar från: Joensson Tisdag 16 oktober 2007 kl 10:13 

Magnifikt!

 Svar från: Cleansweep Tisdag 16 oktober 2007 kl 08:27 

Sweet. haha ducktrail. Är det tanken att jag skall vara duckie hela tiden så det är lätt och hänga efter

 Svar från: Mr Ego Tisdag 16 oktober 2007 kl 07:40 

Det är nästan Dons nymodigheter som man mest ser fram emot till varje session. Alltid nåt kul å nytt som sätter piff på det hela. Way to go Don

 Svar från: Don Hakon Måndag 15 oktober 2007 kl 21:44 

Ny version: 2.01!

Var lite trist med en "final release" som var buggig i senaste feature:n.

"Powerplay X vs Y" visade nock fel antal spelare, så jag har försökt fixa det - verkar funka.

Småtradi't med enbart bugfix, så jag fick hitt på nå't litet nytt åsså.

T.ex olika weapon selectljud; istället för bara swisch, bler det donk, klonk, klink, pjuiee beroende på vilket verktyg man skiftar till.

Å så "Ducktrail"; Ducken tappar fjädrar efter saj när han ränner runt - qvack!

Hämta den på Links eller kopiera på lödda!

 Svar från: Hanseman Torsdag 12 juli 2007 kl 08:16 

SBPure liknar alltmer.. ..COD2?

Vad blir nästa steg? Handgranater?

 Svar från: Hanseman Torsdag 12 juli 2007 kl 08:15 

Final, då borde Don Hakon lägga in att du inte kan stå och tjura i ett hörn 10 minuter..

 Svar från: Joensson Onsdag 11 juli 2007 kl 20:58 

Skall bli mkt intressant att testa nya versionen. Men jag röstar för att vi samtidigt höjer capturelimit. Tror det blir många fler caps med respawndelay inkopplat. Tänk bara: Joensson kommer in i fi-bas o rensar bort alla defenders mha railgun o kan därefter promenera hem i lugn o ro, ett fullt realistiskt scenarie

 Svar från: Final Insult Onsdag 11 juli 2007 kl 19:14 

Låter som en melodin helt i min smak, det skall inte löna sig att tjurrusa.

 Svar från: Don Hakon Tisdag 10 juli 2007 kl 22:36 

Hanse har en poäng. Om man istället sätter "g_SbRespawnDelay" på 200 eller nå't så hinner man både pinka å hämta nya bärs

 Svar från: Don Hakon Tisdag 10 juli 2007 kl 22:35 

Så här funkar det:

För varje gång "you eat dirt" (på resp. bana) adderas 3 sekunder till din respawn delay.

Om man ställer in server-switch "g_SbRespawnDelay 20" så blir max respawn delay 20 sek. Man kan asså ställa max-tiden, vilket i det här fallet innebär att man ente behöver vänta mer än 20 sek oavsett man kolarvippen 7 eller 100 gånger.

 Svar från: Hanseman Tisdag 10 juli 2007 kl 11:06 

Om de e som ja tror så räcker nog 10 sekunder långt. Annars ska Don bara ut o pinka hela tiden.

 Svar från: Hanseman Tisdag 10 juli 2007 kl 11:05 

Hehe! Läste inte heller.
Men hur funkar det? Ackumuleras antal deaths och respawn ökar upp till 20 sek? Går ju rätt snabbt? E de bra? Huh?

 Svar från: Hanseman Tisdag 10 juli 2007 kl 11:03 

Fräckt men t.o.m 10 sek i Q3 är mycket tror jag.

 Svar från: Cleansweep Tisdag 10 juli 2007 kl 10:05 

Missade läsa texten nedan bilden. 3 sek blir bra.

 Svar från: Cleansweep Tisdag 10 juli 2007 kl 10:04 

Grymt, snyggt jobbat DON! Jag tycker det räcker med 10 sek respawn. Shit vad det kommer flöda med caps , öka limiten kanske?

 Svar från: Don Hakon Måndag 09 juli 2007 kl 21:07 

Introducing version 2.0 mä' summer-feature Respawn Delay!

Exempelshot:
http://www.sickhouse.org/files/usera ... se/sbpure200_exempel.jpg

... osså bonusfeature för Titte: hook-ljudet nedskruvat med flera db!

Modden finns såklart på Links för de som vill testa innan lödda.

 Svar från: Don Hakon Onsdag 18 april 2007 kl 20:23 

"Fastnat i ett vägguttag"?
Hook-ljudet byttes ut i förra versionen. Hörde flera positiva kommentarer senaste sessionen, fast du va' ju ente med då.

Nåväl, tycker du det är störigt kan du lägga till denna pk3-fil i missionpack-katalogen som innehåller det gamla hook-ljudet http://www.sickhouse.org/files/usera ... c/sbpure_zOldHookSnd.pk3

 Svar från: Titte Onsdag 18 april 2007 kl 14:43 

Modden verkar funka bra och ljuden är nice med ett litet undantag. Varje gång jag använder hooken blir jag skiträdd för det låter som man fastnat i ett vägguttag. Kan vi inte använda det gamla ljudet här, var lite mer realistiskt?

 Svar från: Don Hakon Måndag 09 april 2007 kl 20:13 

Javisst ja, i 1.17 tog jag bort en "experiment-hud". Har man inte valt den som standard är det inga problem. I annat fall fixar man det enkelt:

I Qvack-menyn (innan man startar en bana) välj options -> Setup -> Game Options. Näst sista alternativet heter "statusbar". Bläddra fram ett alternativ där (normal, extended, mini).

ELLER

Radera helt enkelt "q3config.cfg" i missionpack-katalogen, så skapas en ny.

ELLER

Ändra i q3config.cfg
från: seta cg_hudFiles "ui/hud4.txt"
till: seta cg_hudFiles "ui/hud.txt"

Massor med lösningar asså

 Svar från: Cleansweep Måndag 09 april 2007 kl 14:36 

Fick det och funka igen genom att kopiera och göra om hud3.menu och hud3.txt till hud4.menu och hud4.txt istället. Sedan också ändra sökvägen i hud4.txt till den nya hud4.meny filen.Inget gnäll och den laddade banan fint igen. Var gör filerna exact?. Verkade vara en massa inställningar för hur menyer och gfxspritar skall se ut.

 Svar från: Cleansweep Måndag 09 april 2007 kl 14:23 

Don, får upp ett fel att ui/hud4.txt inte kan laddas. och att den skall använda default. Dock vill den aldrig ladda en bana man vill köra.Körde pakexplorern i ui mappen, och där finns hud 1,2 och 3 men inte fyra.Detta skedde efter uppgr till sbpure 1.17, med den förra var det inga probs.u fix ;)

 Svar från: Joensson Måndag 02 april 2007 kl 16:18 

Är det Arne Onka?

 Svar från: Titte Måndag 02 april 2007 kl 14:43 

Du är sanslös Don. Ankhuvudet ser väldigt fridfullt ut där det ligger.

 Svar från: Don Hakon Söndag 01 april 2007 kl 21:49 

Screenshot på Duck Gib: http://www.sickhouse.org/files/usera ... akon/diverse/DuckGib.jpg

Ny spelform - Capture the Duckhead?

 Svar från: Mr Ego Fredag 30 mars 2007 kl 06:54 

Alltid lika kul med nyheter. Finns det ingen mod där Pamela Anderson springer å kramar quaddamagebäraren så att han inte kan skjuta så bra eller en mod där den som just stulit flaggan kan släppa ut ett gäng nakna brudar på banan för att förvilla förföljarna. Det hade arit nåt det!!!

 Svar från: Cleansweep Torsdag 29 mars 2007 kl 22:20 

Ahh. Jag blir så glad över detta enorma sbpure skapande. Det kan ju inte bara ta slut efter detta 10års jubbe. Vad är next Don?!?. Visa oss ljuset

 Svar från: Don Hakon Torsdag 29 mars 2007 kl 20:19 

Planen var att nu efter "100 år" äntligen uppgradera till mod versionsnummer 2.0. I slutklämmen blev jag disträ å duttade som vanligt bara till en hundradel - 1.17 asså

Nåväl, det får duga ändå. Jubelmodpilleri har resulterat i några nya features.

1) Vi har ju inte haft med Guard-runan eftersom den gett alltför stora fördelar genom att omedelbart ge 200 health och 200 armor, där hälsan konstant pumpar upp till 200 igen. I version 1.17 har Guard:en kastrerats genom att den numera enbart ger "damage"-reducering med 50%, vilket i och för sig ente e så bara. Guard:en är nu jämförbar med gamla "Resist"-runan i Q1 och Q2.

2) Duckhead-gib! När man "gibbar" Sitting Duck poppar det också upp ett gult onkhuvud bland allt annat slaktbråte å fjädrar

3) "Prepare for Sudden Death"-sound när det står oavgjort i Caps å nedräkning av timelimit börjar.

4) Vapenputs: Machine Gun och Rocket Launcher ser nock något bättre ut med litta glans & rost. Lightning Gun har fått en liten blixt som zappar fram å tillbaka framme på spissen.

Modden finns såklart på Links!

 Svar från: Joensson Fredag 01 december 2006 kl 20:15 

Heh, tycker den nya hallå-tanten låter som en skolfröken i trean: "Iimpressivee!" Som när man lyckades få alla rätt på tvåans gånger-tabell

 Svar från: Joensson Fredag 01 december 2006 kl 19:43 

Hörru Don, nu har vi hankat oss fram me SBpure version 1.0, 1.11, 1.12, osv fram till dagens 1.16. När fanken har du tänkt komma loss med version 2.0 egentligen? Eller version 10.0, den borde ju varit klar för länge sen? För att inte tala om SBpure2007, den vill jag ha samtidigt med Office2007, med genomskinliga menyer o allt lullul!

 Svar från: Mr Ego Tisdag 28 november 2006 kl 09:03 

Man blir ju ledsen att man missar detta kuliga. Way to go Don

 Svar från: Cleansweep Måndag 27 november 2006 kl 17:34 

As always. jolly fun. Älskar sbpure updates!

 Svar från: Hanseman Måndag 27 november 2006 kl 13:24 

Häftigt! Ser jag fram emot!

 Svar från: Don Hakon Söndag 26 november 2006 kl 21:09 

Dax för Havetheymountain-mod-meck. Introducing SBPure version 1.16!

Flera sounds är ändrade, bl.a announcer-ljuden (You have the flag, Defence, Teams are tied etc). Den bufflige neanderthalaren med den barske stämman vi lyssnat till i 7 år har fått kicken och ersatts av ny förmåga. Ger en fräsch touch.

Nytt käckt ljud - "whoa", när målet blir fraggat OCH gibbat (="splattat") i luften. "Whoa"-soundet hämtat från filmen "Scent of a Woman". Thanks Mr Pacino!

Nya ikoner (weapons and stuff som visas på "statusraden"). En bössa ser ut som en bössa, och inte en teckning gjord av en glytt.

+ Diverse smått - t.ex litta grafikputs här & där.

Har åsså försökt fixa den där buggen i excelloggen som strulade till Ducktime senast. Verkar funka, men man vet aldrig då modkluddaren ente e riktigt säker på va' han sysslar med.

Check out SBPure på Links!

 Svar från: Mr Ego Måndag 25 april 2005 kl 08:06 

Nu vet vi att Titte hellre jobbar med tungan än att vara med på en session - inte ens pengar hjälper.

 Svar från: Hanseman Fredag 22 april 2005 kl 22:51 

Barmhärtighet!? Nono..

 Svar från: Cleansweep Fredag 22 april 2005 kl 21:03 

Oh yes. We like

 Svar från: Final Insult Fredag 22 april 2005 kl 20:57 

Detta är anledningen till att jag trivs i detta sällskapet, någon svajar till på tanjentbordet till och vips sitter kniven där och resten hjäpler till att trycka in den in till parerskyddet

 Svar från: Cleansweep Fredag 22 april 2005 kl 20:42 

 Svar från: Joensson Fredag 22 april 2005 kl 20:31 

Händerna på täcket istället Titte, fy skäms

 Svar från: Joensson Fredag 22 april 2005 kl 20:30 

Titte, det inlägget kvalar nästan in i "Bevingad byråkrati"

 Svar från: Don Hakon Fredag 22 april 2005 kl 20:04 

...vad gör Titte med händerna i fickorna; finns bättre ställen

 Svar från: Final Insult Fredag 22 april 2005 kl 19:44 

kom Titte på det först nu
ALLA vet att musen skall styras med tungan

 Svar från: Netman Fredag 22 april 2005 kl 16:12 

Hmmm.. Titte sådant gör går man inte offentligt på en session

 Svar från: Titte Torsdag 21 april 2005 kl 21:56 

Låter spännande.
Skulle man förlora med stor marginal så är det alltså numera ännu pinsammare än tidigare....

Jag föreslår ett alternativ där Don slipper koda så mycket. Ledande lag skall spela med händerna i fickorna och styra musen med tungan.

 Svar från: Mr Ego Torsdag 21 april 2005 kl 08:02 

Känns bara kul när det kommer lite nya saker som piffar upp det hela. Och så är det ju jubileumssession och då passar det ännu bättre.

 Svar från: Mr Ego Torsdag 21 april 2005 kl 08:02 

Jag gillar också Dons "Make-It-Tougher-For-Leading-Team"-förslag. Detta tycker jag vi skall ta fasta på. Allt för att få det så jämt som möjligt.

 Svar från: Hanseman Torsdag 21 april 2005 kl 07:40 

Lovvärt inititiv, Don, med Underdog! Verkar som en utmärkt idé!? Speciellt i dessa promille-tider!

 Svar från: Cleansweep Söndag 20 februari 2005 kl 21:07 

Kan ju vara något som att vinner det underliggande laget sista banan med 5-0 och så får man en ytterligare capture poäng för varje minut som återstår utav banan, dock max 20. Dvs. Man kan alltså hova in totalt 20 caps ifall man vinner med 5-0 inom 5min, (inte 24 om man gör 5 caps på 1min, vilket borde vara omöjligt ). Vinner man med 5-0 efter 10 min så blir det alltså 10caps.

 Svar från: Don Hakon Söndag 20 februari 2005 kl 19:54 

Tror att alla av oss har konstaterat att de roligaste sessionerna är de som avgjorts på sista banan. Då ligger det nära till hands att fundera på - hur kan man göra för att pusha på så att förutsättningarna för detta ökar? Det finns ju trots allt en gräns för vad "Teams Composed by SickStats" kan förutse

En variant kan vara att lägga till en optional feature i SBPure a'la "Make-It-Tougher-For-Leading-Team"; t.ex att laget som ligger under i antal captures kutar lite fortare än det andra.

Sinnesrubbat eller genialt?

Batterierna slut i tänkarmössan - signing off.

 Svar från: Titte Måndag 14 februari 2005 kl 15:00 

You wish!

 Svar från: Cleansweep Söndag 13 februari 2005 kl 23:16 

Ah, nu är jag lugn igen.

Tycker du kan byta denna strängen i g_cmds.c

if ( client->sess.sessionTeam == TEAM_RED ) {
trap_SendServerCommand( -1, va("cp \"%s" S_COLOR_WHITE " joined the winning team.\n\"",

 Svar från: Don Hakon Söndag 13 februari 2005 kl 18:48 

Koden e egentligen:

If ( tolower(Q_CleanStr(cl->pers.netname))=="cleansweep" ) {...

...dvs klarar även colored names.

Du e alltså körd, Cleansweep; om du inte falskskyltar asså

Se om du hittar kod-snutten Game-source finns längst ned på http://www.sickhouse.org/misc/q3sb-mod.asp

 Svar från: Don Hakon Söndag 13 februari 2005 kl 18:44 

Håller med Hanse! Har för mig att det gick åt en hel del "sinnesvidgande" förra Jubelsessionen

 Svar från: Don Hakon Söndag 13 februari 2005 kl 18:21 

Just det - bytte ut den där infon om Team Leader i statusfältet mot caps istället. En bonus feature asså

 Svar från: Joensson Söndag 13 februari 2005 kl 17:14 

Testade nya onkmodden på silly railings nu Superbt Don! Du måste ha ändrat i resultattablån också? Där har väl inte tidigare stått antal captures bredvid aktuella spelares namn?

 Svar från: Hanseman Torsdag 10 februari 2005 kl 21:42 

Ärligt talat; hade det inte varit för Dons Onka så hade jag behövt både alkohol och sinnesvidgande droger för att tycka att Q3 är kul.

 Svar från: Cleansweep Onsdag 09 februari 2005 kl 22:31 

är det case sens?

Don, jag vill ha källkoden på denna

 Svar från: Don Hakon Onsdag 09 februari 2005 kl 20:27 

Lugn Final. Du har väl hört talas om IF-satser?

If ( cl->pers.netname == "Cleansweep" ) {
client->ps.speed *= 0.1;
} else {
client->ps.speed *= 1.2;
}

 Svar från: Cleansweep Onsdag 09 februari 2005 kl 15:10 

Käften Fi!. Det är skitbra!

 Svar från: Final Insult Onsdag 09 februari 2005 kl 09:20 

"Ankan pinnar på" vad är det för idiotisk grej, jag menar, är inte Cleansweep snabb nog som han är idag

 Svar från: Titte Tisdag 08 februari 2005 kl 21:08 

Snyggt jobbat Don!
Ett extra + för caps-visningen

 Svar från: Cleansweep Onsdag 08 december 2004 kl 10:51 

 Svar från: Joensson Onsdag 08 december 2004 kl 08:21 

Here we go again...

 Svar från: Final Insult Onsdag 08 december 2004 kl 08:07 

"kärringarna på mellandagsrean" nej nej, det är Tittes knattefotbolls taktik, alla på bollen

 Svar från: Hanseman Onsdag 08 december 2004 kl 07:57 

Skulle vara kul och se positionsinfo för Final i en grafisk variant? Don you fix? Skulle se ut som kärringarna på mellandagsrean!

 Svar från: Don Hakon Tisdag 07 december 2004 kl 19:09 

Här tjyvöppnas inga klappar, Joensson

 Svar från: Don Hakon Tisdag 07 december 2004 kl 19:07 

"Lazy bastard"

Jodå, "varje händelse i loggen har en tidsstämpel"; så visst går det. Tar som allt annat lite fibbeltid i anspråk. Kanske kan va' nå't att pilla med nå'n regning dag när navelludden sinat.

 Svar från: Cleansweep Tisdag 07 december 2004 kl 11:33 

Utmärkt ifall det hade gott!. Rocking chair entusiast . haha

 Svar från: Joensson Tisdag 07 december 2004 kl 08:25 

Förresten Don, ja e nyfiken, vad var den batterislukande julklappen från Butch? En näshårstrimmer?

 Svar från: Joensson Tisdag 07 december 2004 kl 08:23 



I mitt förslag skulle ett alternativ kunna vara: "Rocking chair enthusiast"

 Svar från: Hanseman Måndag 06 december 2004 kl 17:14 

Tja, det måste vara lättare att hitta ett sådant pris till Final utanför spelplanen: Most Stinkin Sucker, Most Ugly Trelleborgare eller kanske Least Adaptive Ashole?

 Svar från: Joensson Måndag 06 december 2004 kl 16:56 

Don, kan man med loggen avgöra längsta tid en player varit "overksam" under en session? Har varje händelse i loggen en tidsstämpel? I så fall kan man kanske varje gång en spelare blir omnämnd kolla hur länge sedan det var han senast nämndes i loggen? Jag tänker mig alltså en ny BBA-award till "Most lazy bastard", eller vad det bör heta

Försöker bara hitta på något som äntligen skulle kunna rendera F.I en award

(nu springer Joensson hukandes o gömmer sig)

 Svar från: Don Hakon Torsdag 18 november 2004 kl 19:12 

Julklapp - ja! Redo för visit i helgen?

 Svar från: Cleansweep Torsdag 18 november 2004 kl 19:06 

Snyggt jobbat Don!. Kan ju inte bli bättre Som Andrew Dice Clay säger. Fucken Unbelivable

 Svar från: Butcher Onsdag 17 november 2004 kl 21:37 

kom å hämta julklappen vet ja? förmodligen kör du slut på batterierna redan första kvällen, klart njutbart! OBS, det är ingen dildo, vilket hanse + Fi omedelbart fick för sig

 Svar från: Don Hakon Onsdag 17 november 2004 kl 21:31 

Aaaah - dagens goda gärning! Kompenserar för karringen jag inte hjälpte över gatan idag

 Svar från: Butcher Onsdag 17 november 2004 kl 21:28 

snacka om snabb support från dr qvack, 6 min från irritation till färdig lösning faktum är att det redan står en julklapp här till dig don

 Svar från: Butcher Onsdag 17 november 2004 kl 21:27 

huu, fungerade äckligt bra Don - ring id, de behöver dig nu kommer butcher att skita ur sig demos

 Svar från: Butcher Onsdag 17 november 2004 kl 21:21 

fileländet jag laddade ner heter "sbpure_ta_uidemo.zip", ok dr qvack ,provar att ändra till "sbpure_ta_uidemo.pk3",wait...

 Svar från: Don Hakon Onsdag 17 november 2004 kl 21:18 

Kolla så att filen verkligen heter
"sbpure_ta_uidemo.pk3" och inte
"sbpure_ta_uidemo.pk3.zip"

Av någon anledning blir det ibland tillägget ".zip" när man laddar ned .pk3-filer

 Svar från: Butcher Onsdag 17 november 2004 kl 21:12 

jag har lagt ner filen i missionpack katalogen, provar att starta en server, enta fan ändras info-menyn vad är det jag skall göra som är så självklart för alla andra?

 Svar från: Don Hakon Onsdag 17 november 2004 kl 20:48 

Har lagt till 2 små ljudsnuttar för audiobekräftelse att man verkligen tryckt igång/av det. Bra om man ser dålli't, mindre bra om man hör dito

 Svar från: Don Hakon Onsdag 17 november 2004 kl 20:43 

Skönt att det finns fler lathunnar än ja'

 Svar från: Netman Tisdag 16 november 2004 kl 21:16 

glimmrande Don

 Svar från: Joensson Tisdag 16 november 2004 kl 09:35 

Strålande Don!

 Svar från: Titte Tisdag 16 november 2004 kl 08:21 

Snyggt Don.
Nu kan även de icke skrivkunniga göra demos.

 Svar från: Don Hakon Måndag 15 november 2004 kl 22:02 

Angående demoinspelning under session:

Har gjort en liten packfil som byter ut Info-menyn i Team Arena mot en Demo-meny med 2 enkla val; starta/stoppa demoinspelning. Filen ska ligga i missionpack-katalogen och är på futtiga 3 kb.

http://www.sickhouse.org/files/usera ... ack/sbpure_ta_uidemo.pk3

Screenshot: http://www.sickhouse.org/files/usera ... ack/sbpure_ta_uidemo.jpg

Demofilernas namn hanteras standardmässigt av Qvack it self; demo0000, demo0001 osv. Om demo0005 redan finns så benämns nästa demo0006 etc.

Tycks funka riktigt smidigt. Kanske t.o.m jag kan prestera nå'ra rullar nu

 Svar från: Cleansweep Fredag 11 juli 2003 kl 10:40 

Tack Pute för tipsen. Jag fick löst det med att avinstallera 1.32 och tjoffa in den gamla 1.31 igen. Men det kan vara bra och känna till när jag blir tvungen att uppgradera igen. Dessa "&(%¤)""#&!#( protocol version errors. bah!.

 Svar från: Pute Torsdag 10 juli 2003 kl 21:03 

Cleansweep, döp bara om demona till *.dm_68 el. *.dm_67 beroende på vilken q3 version du vill köra på.. Fungerar utmärkt.. Sen så kan du bara spara quake.exe filen för 1.31 och lägga den i 1.32 katalogen och skapa en extra genväg till denna.. fungerar utmärkt

 Svar från: Cleansweep Torsdag 10 juli 2003 kl 01:19 

När skall vi gå över till 1.32. Har fått den installerad och då blir det en massa strul med versioner när man skall kika på demos. . Är det strul med sbpure och punkbuster klienten som följer med lr . Man behöver ju inte ha den påslagen. Nåja, säkert någon bra förklaring till varför.

 Svar från: Hanseman Torsdag 03 juli 2003 kl 17:45 

Så myed snack fra en snackesali en...

 Svar från: Titte Torsdag 03 juli 2003 kl 16:42 

Vinnande lagets model skulle kunna få horn i pannan och springa runt med ett hånflin i nyllet samt ett taunt som skrattade.
Ja man kan göra mycket för att trycka ner det förlorande laget.
Kan nästan se Hanseman slänga ut sin skärm genom Agents nya fina hus när ankan gör sig påmind hela tiden

 Svar från: Mr Ego Torsdag 03 juli 2003 kl 09:09 

Det hade ju varit årets grej. Tänk att se ett helt lag komma "onkande" genom gångarna. Då blir det inte mycket spelande inte. Kanske skall man se det som en fördel eftersom man lättare kommer åt flaggan hos det skrattande laget.

Finns det ingen möjlighet att ha den gamla onka så som vi har haft den och sedan ha en slags kollektiv onka för laget efter säg 20 railträffar på laget. Var och en i det laget får då en slags superonka.

 Svar från: Joensson Onsdag 02 juli 2003 kl 22:49 

Oh Yes! Kan vi inte göra det vid stort övertag för ett lag. Tex Team red leder med 10 caps, då blir alla blåingar onkor. Lysande!

 Svar från: Don Hakon Onsdag 02 juli 2003 kl 12:47 

Ja, det är samma kriterier som tidigare, men i.o.f.s en idé - att hela laget blir duckifierat asså

 Svar från: Titte Onsdag 02 juli 2003 kl 11:03 

Är det samma kriterier för onka som tidigare, d.v.s. det är alltså bara en som har onkan åt gången? ;-?
Kan tänka mig att man skulle kunna hamna i ett allvarligt skrattanfall om hela blå laget kommer inkvackande i basen

 Svar från: Hanseman Onsdag 02 juli 2003 kl 10:45 

Oroväckande.
Ge tusan i att vara så lättroad på lördag, bara...

 Svar från: Don Hakon Onsdag 02 juli 2003 kl 09:50 

Det är förvisso inga stora saker, men det är ofta de små tingen som gör'et.

Speciellt kul tyckte jag det var när jag testade mot Janet på q3wxs1 (silly railings). Jag hade Onkat Janet och gick in i en närstrid. Janet är tydligen glad för att hoppa (jfr Joensson) och vid nyhetens behag skrattade jag så att mitt sikte hoppade i takt med Janets quackande. En ytterligare egenskap hos Janet är att hon tauntar efter en kill. När hon fraggade mig och gjorde quack-taunten kom jag helt ur balans och vek mig över tangentbordet. Jag är lättroad - jag vet

 Svar från: Titte Onsdag 02 juli 2003 kl 08:20 

Hmm, en mod enhälligt utprovad av blått lag. Kan vi tyvärr inte godkänna

 Svar från: Netman Tisdag 01 juli 2003 kl 23:38 

Testad.
Att kunna dropa runan var bra.
Ljudet av hopande röda ankor var också festligt
Tjusigt Don

 Svar från: Hanseman Tisdag 01 juli 2003 kl 21:39 

Testat av den nya onka-funktionen.
Tycker den är kass.
Nä, jag bara skojade.
Åter en liten kvalitetshöjning av Sickhouse mod:en.
Bra jobbat, Don!

 Svar från: Hanseman Tisdag 01 juli 2003 kl 20:36 

Nu förstår jag Don:s tystnad i forumet - han satt med uppfinnarmössan.

 Svar från: Netman Tisdag 01 juli 2003 kl 18:43 

Detta måste testas. Låter mycket festligt.
Kommer bli roligt att se och höra

 Svar från: Joensson Tisdag 01 juli 2003 kl 17:56 

Skall genast ladda hem o testa, verkar intressant med de nya ljudeffekterna Men Don, jag tycker du är för blygsam med versionsnumreringen av SB Pure. Från o med Onkans inträde borde versionen lyfts till åtminstone 3.0 eller nåt Se på Microsoft - officepaketet får nåt nytt fantastiskt namn varje gång de har hittat på ytterligare nåt sätt för assistenten att irritera dig

 Svar från: Don Hakon Lördag 15 mars 2003 kl 13:39 

Tycker jag osså!

 Svar från: Agent Fredag 14 mars 2003 kl 21:36 

Måste än en gång lovorda den autogenererade briefing som sickstats utrustats med. Fräckt!

 Svar från: Don Hakon Måndag 03 mars 2003 kl 20:36 

Hanse wrote: "Är all text auto-genererad"

Ja det är samma princip som "Player Characteristics", fast my'ed klyddigare. Jag la nu till en slags halvmanuell feature: om man laddar upp en jpg-fil som heter winteam + sessionsnummer så visas den bilden istället för de små bilderna på vinnande lag.

 Svar från: Don Hakon Måndag 03 mars 2003 kl 20:30 

Tänkte att det fanns något litet utrymme för skaparglädje, men det var kanske till att ta ut svängarna för mycket

 Svar från: Agent Måndag 03 mars 2003 kl 19:33 

En viss överrepresentation av duck-ikoner förtar helhetsintrycket av det annars så skarpa, sakliga och objektiva refereratet. AD:n måtte ha drabbats av viss idétorka på slutet!

 Svar från: Netman Måndag 03 mars 2003 kl 19:19 

Wow

 Svar från: Final Insult Måndag 03 mars 2003 kl 15:54 

Ja, vad kan man säga
Jag är mållös

 Svar från: Titte Måndag 03 mars 2003 kl 12:19 

Instämmer i hyllningskören bra jobbat Don!

 Svar från: Hanseman Måndag 03 mars 2003 kl 11:46 

Är all text auto-genererad!

Respect!

 Svar från: Mega Måndag 03 mars 2003 kl 11:24 

Kan bara instämma med tidigare uttalanden, snyggt

 Svar från: Butcher Måndag 03 mars 2003 kl 08:51 

Lysande Don

 Svar från: Don Hakon Söndag 02 mars 2003 kl 21:37 

Tackar, tycker själv att det blev riktigt käckt

 Svar från: Cleansweep Söndag 02 mars 2003 kl 21:15 

Shit vad clt! . Don, youre da man!

 Svar från: Agent Söndag 02 mars 2003 kl 18:35 

Fantastiskt Don! En helt dynamisk briefing av sessionerna sammanfattar spelet mycket bra.

 Svar från: Butcher Lördag 14 december 2002 kl 18:12 

inte troligt

 Svar från: Cleansweep Lördag 14 december 2002 kl 00:44 

Jepp. Most certain.

 Svar från: Agent Fredag 13 december 2002 kl 18:31 

Kul feature, men... Det får inte gå till överdrift i forumet. Nästa gång är det någon annan som får onkan och elevatorn , eller hur red team!

 Svar från: Cleansweep Fredag 13 december 2002 kl 14:02 

Kan nog lugnt påstå att det var du säkert inte ensam om i ditt lag. Speciellt Netman hade putsat på rallen lite extra, men det förstod man ju varför

 Svar från: Butcher Fredag 13 december 2002 kl 13:30 

...måste erkänna att jag på några banor helt glömde meningen med spelet, allt jag ville var att ralla Cleansweep

 Svar från: Final Insult Fredag 13 december 2002 kl 13:05 

Aha !
En öm tå

 Svar från: Cleansweep Fredag 13 december 2002 kl 09:36 

EGO!, vill du vara MISTER PERMANENT ONKA! Lr. lägg ner nu va...

 Svar från: Mr Ego Fredag 13 december 2002 kl 09:04 

Borde det inte stå en ONKA framför Cleansweeps alla inlägg?

 Svar från: Titte Torsdag 12 december 2002 kl 13:30 

Ja, de e väl min tur nästa gång
duckie here I come!

 Svar från: Cleansweep Torsdag 12 december 2002 kl 12:33 

Hehe, med tanke på att du själv var majorcorps och duckie förra sessionen så hade jag legat lågt med såna uttalande

 Svar från: Titte Torsdag 12 december 2002 kl 12:21 

Sorry Clean... det var lågt!
Kunde inte låta bli eftersom du själv hade fixat trofén o sen fick ta den me hem o bli hånad därhemma.
Livet är hårt!!!

 Svar från: Cleansweep Onsdag 11 december 2002 kl 23:06 

Grr

 Svar från: Hanseman Onsdag 11 december 2002 kl 21:23 

Nää.. vi mobbar väl inte varandra...?

 Svar från: Joensson Onsdag 11 december 2002 kl 15:55 

Hehe, det vore höjden av förnedring?

 Svar från: Titte Onsdag 11 december 2002 kl 15:02 

Vaf... fick jag minus för att jag blev inputtad i teleportern o råkade fragga dej de va ju inte meningen

Gillade ducktime, speciellt eftersom jag själv hade så lite Man kanske skulle höja profilen på just denna sk. "Master Duck" genom att låta vederbörandes inlägg ha ank-bilden o inte sin egen. Eller vad säger Master Duck själv?

 Svar från: Don Hakon Onsdag 11 december 2002 kl 14:04 

Just det där är en specialare. Fraggar man en team-mate, oavsett om det är med kamikazen eller teleportern, så loggas det som en "Team Kill" i dina kamikaze-stats; dvs du får en minus-poäng för ditt illdåd. Se själv under länken "kamikaze" - den där 1:an

 Svar från: Titte Onsdag 11 december 2002 kl 12:50 

Jag är säker på att jag tog kål på dej en gång Don i en teleportolycka (blev faktiskt inknuffad ).
Detta syns inte i statistiken över killer/victim...

 Svar från: Titte Onsdag 11 december 2002 kl 12:41 

Stackars rött lag...
Hur ni vrider o vänder på siffrorna så går det inte o trolla fram ett gäng caps!

 Svar från: Cleansweep Tisdag 10 december 2002 kl 11:45 

Oups My pardon.. Don.

 Svar från: Joensson Tisdag 10 december 2002 kl 11:04 

Aha...

 Svar från: Don Hakon Tisdag 10 december 2002 kl 10:38 

Om Joensson hade gitt klicka på "score calculation" till vänster under mapscore-tabellen, hade han sett att definitionen av deaths är "How many times you were killed by others (no suicides)"

Sedan kan man ju alltid ha synpunkter på terminologin

 Svar från: Cleansweep Måndag 09 december 2002 kl 17:14 

Bara bekräftar det man har misstänkt ett tag Don tampering

 Svar från: Joensson Måndag 09 december 2002 kl 17:03 

Bugg i Sickstats!?

Kan det otroliga ha hänt? Sickstats som vi litar på i alla väder, inte kan det väl vara buggigt?

Kolla Mr Ego:s resultat på banan lzctf1. Inte att han har en blank ctf-rank (även om det är lite kul i sig ) Men: Antal Deaths=8, Antal suicides=9. Han har begått självmord en gång utan att dö? Sicket konststycke, det skulle jag behöva lära mig

 Svar från: Titte Onsdag 04 december 2002 kl 22:02 

Skill... högre = bättre
Kör 4:a i min config, tror det motsvarar Hardcore!

 Svar från: Agent Onsdag 04 december 2002 kl 20:50 

... men vänta, vad betyder 3 o 4?

 Svar från: Agent Onsdag 04 december 2002 kl 20:49 

Ok!

 Svar från: Don Hakon Onsdag 04 december 2002 kl 20:26 

Testa med:

addbot Biker 3 blue
addbot Klesk 4 red

...antingen i konsolen eller via cfg-fil.

Själv kör jag alltid via "start server" - inte "single player". Det funkar alltid nice & smooth.

 Svar från: Agent Onsdag 04 december 2002 kl 20:18 

Genom att välja antingen closed, human eller botnamn i rött eller blått q3team!!!

 Svar från: Don Hakon Onsdag 04 december 2002 kl 19:56 

Agent, hur gör du när du skickar in bottarna?

 Svar från: Titte Onsdag 04 december 2002 kl 19:18 

Men du har väl skinnet i seperat pak-fil. Kan du inte bara lyfta ut den...

 Svar från: Agent Onsdag 04 december 2002 kl 19:13 

Tror det funkade innan jag började med skinnen!?

 Svar från: Titte Onsdag 04 december 2002 kl 08:27 

Japp Don har lagt in den begränsningen i SBPure 1.07
Agent, för o ställa en standardfråga; när var sista gången allt fungerade och vad har du gjort däremellan
Problemet med Don-bottarna är att de lägger sig i BIOS... tror du måste flasha om BIOS

 Svar från: Hanseman Onsdag 04 december 2002 kl 07:50 

 Svar från: Agent Tisdag 03 december 2002 kl 20:23 

Å andra sidan har jag laddat flera! För å skilja do(n) åt kallar jag honom Onke(l) Don och Donald Onka

 Svar från: Agent Tisdag 03 december 2002 kl 20:19 

Någon mer än jag som har problem att ladda bottar. Den enda jag får upp är Don!

 Svar från: Hanseman Fredag 29 november 2002 kl 22:47 

Inte min tolkning!
Men nog så sann!

 Svar från: Don Hakon Fredag 29 november 2002 kl 16:45 

1:a hit:en vid Google-sökning på "humping":
http://www.geocities.com/l0ckergn0me/
En bild säger mer än....

 Svar från: Titte Fredag 29 november 2002 kl 16:39 

Ehh, Don vad menade du med "humping Hanse" förresten?

 Svar från: Cleansweep Fredag 29 november 2002 kl 15:17 

behöver du hjälp att översätta q3 manualen eller?, sorry, har inte tid

 Svar från: Hanseman Fredag 29 november 2002 kl 11:16 

Ah du, hur e de med engelskan, Cleansweep?

 Svar från: Cleansweep Fredag 29 november 2002 kl 00:52 

sluta hoppa, går det

 Svar från: Don Hakon Torsdag 28 november 2002 kl 22:58 

"Humping Hanse"?

 Svar från: Hanseman Torsdag 28 november 2002 kl 13:50 

'Ducking duck'?

 Svar från: Titte Torsdag 28 november 2002 kl 12:48 

Nu när vi har "mostly duck" o "sitting duck" varför inte "flying duck" osså
Den som blir rallad flest gånger i luften. Kan kanske få en del o sluta hoppa så frbannat mycket.

 Svar från: Hanseman Måndag 25 november 2002 kl 14:37 

..att han blir utsleten, menar jag.

 Svar från: Hanseman Måndag 25 november 2002 kl 14:37 

Nä, det lär inte drabba Don något mera....

 Svar från: Titte Måndag 25 november 2002 kl 11:02 

Ser väl så ut!
Ska bli skoj sen när alla modifieringar som finns i SBpure idag ska in i Doom3. Stackars Don, kommer o bli helt utsliten o evntuellt något tunnhårigare på köpet.

 Svar från: Hanseman Måndag 25 november 2002 kl 10:01 

Är det Doom 3 som gäller som 'generationsskifte'?

 Svar från: Joensson Söndag 24 november 2002 kl 16:33 

Tror jag lugnt du kan räkna med. DoomIII verkar ju dröja en bra bit in på våren åtminstone, och i sin första version planeras den ju inte ha ordentlig multiplayer. Så då måste vi vänta på en patch. Ska vi gissa på att det dröjer ett år till innan vi går över?

 Svar från: Don Hakon Söndag 24 november 2002 kl 15:44 

F-n, det låter ju så väldans kul med Duck Time . Jag fixar till det, och räknar med att vi kör några Q3-sessioner till

 Svar från: Don Hakon Lördag 23 november 2002 kl 10:59 

Citat Joensson: "Går det att mäta Onkinnehav i antal sekunder? Vore ju ett utmärkt nytt odds"

Onekligen en höjdare!

Innebär dock en hel del pilleri - tveksamt så här i slutet av Q3-eran

 Svar från: Final Insult Torsdag 14 november 2002 kl 19:58 

och rymndbanor som är som gjorda för att bli av med onkor
Fråga Joensson

 Svar från: Hanseman Torsdag 14 november 2002 kl 08:19 

Jäkla Onka!
Den satt och snattra på mittt huvud på en av rymdbanorna, kunde ente bleo me den.

 Svar från: Mega Onsdag 13 november 2002 kl 14:12 

Ånkan på huvet är ett lysande tillskott till spelet Ni som inte varit inne och testat gör detta! Det är bara lite svårt att ta spelaren på allvar som struttar in i basen med ankan på huvudet Ska bli kul o köra detta skarpt den 7:e, så länge ankan sitter på någon annans huvud

 Svar från: Don Hakon Onsdag 06 november 2002 kl 20:04 

F-n, du hitta't

 Svar från: Cleansweep Onsdag 06 november 2002 kl 19:29 

Lol! , har alltid misstänk lite "pdf" features...

 Svar från: Titte Onsdag 06 november 2002 kl 16:53 

Hittade följande små klenoder

#define DEFAULT_SHOTGUN_DAMAGE 10
#define DON_SHOTGUN_DAMAGE 17

....

if (attacker == 'Don Hakon' && targetname == 'Hanseman') {
m->damage *= s_quadFactor;
}
else {
m->damage *= s_normalFactor
}


 Svar från: Hanseman Onsdag 06 november 2002 kl 15:40 

Samt att han säkert skulle kunna lura oss alla med någon liten PDF (Pro Don Feature) i koden...

 Svar från: Hanseman Onsdag 06 november 2002 kl 15:39 

Läser man lite i excelarket och kikar på C-filerna, så inser man att Don Hakon är en engagerad mod-geek av rang.

 Svar från: Joensson Onsdag 06 november 2002 kl 15:38 

Cleansweep, tycker du kan börja med att "fix" tavlan som du har slarvat bort Vilken var det? Flagfumbler väl?

 Svar från: Titte Onsdag 06 november 2002 kl 15:03 

Käckt med en länk till källkoden för SB-pure på mod-sidan...

 Svar från: Cleansweep Onsdag 06 november 2002 kl 09:24 

I can fix that

 Svar från: Mr Ego Onsdag 06 november 2002 kl 08:25 

Känns inte priset med "Sitting Duck"-tavlan lite föråldrad. Varför inte ha en snygg gul gummionka att ha i bilen istället för de gamla plyschtärningarna.

 Svar från: Don Hakon Tisdag 05 november 2002 kl 21:12 

Förresten, en alldeles ypperlig bana att testa på är q3wxs1 - Silly Railings. Låt även bottarna klämma dig nå'n gång å känn hur det känns att bli duckifierad

 Svar från: Don Hakon Tisdag 05 november 2002 kl 21:00 

Jag minskade duck:en en aning - inte mycket, men en aning; för som Titte sa' - "annars så ser man ju inte den på avstånd"

 Svar från: Joensson Måndag 04 november 2002 kl 16:48 

sprängd onka

 Svar från: Mr Ego Måndag 04 november 2002 kl 16:18 

Det blir många nya moddar att skriva det Don.

 Svar från: Mr Ego Måndag 04 november 2002 kl 16:18 

Man ser det framför sig: Joensson med en elefant över huvudet, Final Insult med en liten böckling, Agent med en kanin, Don med en sprängd onka (efter att ha gått på Butchers minor) och så vidare.

 Svar från: Titte Måndag 04 november 2002 kl 10:22 

Haj!

Åkte på en förarglig bihåleinflammation o har varit lite offline ett tag

Vad gäller PR1.32 så har jag bara testat att det går att starta med puremodden (ej punkbuster aktiverat) och rekommenderar ingen att installera utan backup.
Jag har installerat på jobbemaskinen o kommer att testa någon kväll i veckan.

Som jag skrev innan om Headshot-modden så satte Orbb-problematiken stopp för den idén.
Vad gäller övrigt moddande så pillade jag lite med en modifierad railgun, men jag är inte så nöjd med resultatet.

Trevlig anka Don; får hoppas att man slipper springa runt med den på huvudet på nästa session. Vad gäller storleken så får den nog vara rätt stor va? Annars så ser man ju inte den på avstånd; o va ska man då sikta efter?

 Svar från: Don Hakon Måndag 04 november 2002 kl 09:40 

Onkan verkar uppskattad - kul! Har för mig att det var Atomic som föreslog conceptet förra session. Jag lägger upp reviderad mod i veckan...

 Svar från: Hanseman Måndag 04 november 2002 kl 08:44 

Joensson, kan du inte spela in lite snatter, så ser vi om det låter bättre?

 Svar från: Mr Ego Måndag 04 november 2002 kl 08:22 

Onkan lät precis som en onka skall göra (eller var det Joensson när han trillar av plattformen på en rymdbana).

 Svar från: Mr Ego Måndag 04 november 2002 kl 08:21 

Det var bland det roligaste jag sett på länge. Var får du allt ifrån???

 Svar från: Butcher Måndag 04 november 2002 kl 07:19 

Lysande Don!

 Svar från: Cleansweep Söndag 03 november 2002 kl 23:09 

Glömde också medge att Don, du är ju bara för jävlig alltså. Way to go. Vår master quake coder!

 Svar från: Cleansweep Söndag 03 november 2002 kl 23:07 

Självklart skall vi ha med den "featuren" när Don knåpat så vackert. Kan nog skapa oändligt många gapskratt. ,

 Svar från: Final Insult Lördag 02 november 2002 kl 19:18 

Fast jag tror att en GÅS hade passat bättre på Hanseman

 Svar från: Hanseman Lördag 02 november 2002 kl 15:46 

Har du gjort detta, Don!? DU är ju grym!

Nu har jag ju inte sett detta i 'real time', men om du ursäktar, är inte onkan litta stor?

Jag gillar det, det kan dessutom bli en sport att jaga onkan allt vad det går!

 Svar från: Don Hakon Lördag 02 november 2002 kl 12:54 

Kolla här:
http://www.sickhouse.org/files/usera ... Hakon/diverse/sduck.html

Vi kör det nästa session, va'?

 Svar från: Don Hakon Lördag 02 november 2002 kl 12:42 

Titte, har du testat PR 1.32 (inte game source:n, alltså) med SBPure?

 Svar från: Don Hakon Lördag 02 november 2002 kl 12:39 

Game source v1.32 släpptes för ca 1 vecka sedan. Det verkar vara strul med den s.k "Punk Buster"-funktionen, och med tanke på att ID inte rättat förra versionens buggar är man inte särskilt sugen på att lägga ned jobb på att porta koden .

I SBPure är de flesta buggar fixade via tips från andra. Kasst att det inte är gjort i senaste game sourcen.

Först porta och sedan göra om bug-fixarna? Nä, fy f-n - dubbel!

 Svar från: Cleansweep Torsdag 31 oktober 2002 kl 20:42 

Mm.. En hel del goda fixar i den nya. Speciellt shysstare demo kompabilitet med tidigare demo, samt lite annat trevligt lull lull som wheel mouse support när du väljer i menyerna.

Hur går det Titte med Sb-pure modifieringen. Var det strul med headshot eller?

 Svar från: Titte Torsdag 31 oktober 2002 kl 13:25 

Har laddat upp point release 1.32 i FileExplorern. 1.32 innehåller b.l.a. punkbuster som ska göra det svårare för folk att använda aimbots mm...
Detta är främst för de som lirar på nätet o är trötta på fusket.
Rekommenderar en backup före installation.

PR 1.32 http://www.sickhouse.org/files/usera ... e/q3pointrelease_132.exe

Changelog 1.32
http://www.sickhouse.org/files/usera ... ea/Titte/132_changes.mht

En pingvin
http://www.sickhouse.org/files/userarea/Titte/penny.png

 Svar från: Hanseman Lördag 26 oktober 2002 kl 11:05 

Inget att göra på jobbet, Titte?

 Svar från: Titte Lördag 26 oktober 2002 kl 01:11 

Gutt me folk som ställer upp!

 Svar från: Cleansweep Fredag 25 oktober 2002 kl 16:30 

Jag kan testpilota...no probs..

 Svar från: Titte Fredag 25 oktober 2002 kl 10:46 

Skippar headshot modden; funkar inget vidare... måste nämligen förbjuda folk o använda vissa models typ Orbb o de kan man ju inte gärna göra!

I övrigt så funkar utvecklingsmiljön suvve; fick kommandoradskompilering att funka osså; berodde tydligen på att om man har utvecklingsmiljön installerad så sätts vissa variabler bla bla bla...

Har hittat en gamesource där vissa grejer är rättade (som ger varningar när man kompilerar den source vi använder till SBPure). Verkar ju inte ha någon betydelse för spelet men det ska ju vara snyggt när man kompilerar.

Ska testa någon railmod; återkommer med önskemål om testpiloter...

 Svar från: Titte Torsdag 24 oktober 2002 kl 23:25 

Ingen fara på taket Don
Du hade kunnat extraknäckat som C-kodare vilken da som... (nästan i klass med Carmack o grabbarna) :p

Gillar ditt excelark med historiken!
Är grymt imponerad att du lyckats få till det bara genom att använda notepad. Själv sitter man med alla hjälpmedel o bara förundras över hur omfattande programkoden är. Mycke matte e de!

Tackar för koden... kommer kanske med någon fråga senare!

 Svar från: Don Hakon Torsdag 24 oktober 2002 kl 22:42 

Senaste versionen av ID:s game source är 1.29h. Jag använder NotePad, och ibland nymodigheter såsom UltraEdit.

Jag laddar upp koden på File Explorer. En del av modifieringarna är hämtade från diverse tuts, och en del har egenhändigt fibblats till av undertecknad. Undanber mig trakasserier för klumpig kodning. Jag begriper mig inte på C, men SBPure-modden har trots det visat sig fungera riktigt bra på sessionerna, eller hur? Så kom ente & kom!

 Svar från: Titte Torsdag 24 oktober 2002 kl 10:58 

Don, hur gör du när du kompilerar modden?
Misstänker att du editerar i Visual Studio o sen går ut o kompilerar från kommandoraden...
Hittade ett trevligt hjälpprogram som gör att man kan kompilera direkt till qvm.fil-er innifrån Visual Studio.
Kanske inte aktuellt, men eftersom jag inte fick det att fungera genom att kompilera från kommandoraden (något med mellanslag i sökvägen )

Vad använder du för gamesource? Senaste jag kan hitta är 1.29h o den verkar fungera med Point release1.32.

Det finns inte en möjlighet att du kan zippa ihop din utvecklingskatalog o zappa upp i file-explorern?
Lite nyfiken på pure-modden...

 Svar från: Agent Tisdag 22 oktober 2002 kl 21:23 

Man kan aldrig vara säker med dessa gossar Clean. Ge dom lillfingret och dom hugger upp till armbågen!

 Svar från: Cleansweep Måndag 21 oktober 2002 kl 23:35 

Jaja, men vi menar ju definitivt inte allvar med detta. eller .

 Svar från: Agent Måndag 21 oktober 2002 kl 21:53 

Ankorna är förvisso gulliga. Men skulle ni verkligen, BRÖDER, kunna se er äkta hälft i ögonen och bedyra att vi fortfarande håller på med en machosport för riktiga män?! Där vi vid varje sessionstillfälle äntrar arenan med fara för våra liv...

Knappast!

 Svar från: Butcher Måndag 21 oktober 2002 kl 18:15 

varför inte bara en stor anka som ränner omkring , bara jag kan få flyga när jag vill

 Svar från: Joensson Måndag 21 oktober 2002 kl 15:50 

Åh...

http://www.sickhouse.org/files/usera ... diverse/sitting_duck.jpg



Don, you fix?

 Svar från: Final Insult Fredag 18 oktober 2002 kl 14:01 

Nej, njet, no, nix, det är tillräckligt knepigt att få Cleansweep i kornet

 Svar från: Don Hakon Fredag 18 oktober 2002 kl 11:00 

"Permanent Haste" är onödigt att hårdkoda/skapa mod. Det är ju bara till att på servern ange /g_speed xx

 Svar från: Cleansweep Fredag 18 oktober 2002 kl 09:00 

Denna också - Permanent Haste.
Hade varit skoj och kört på en stor bana
http://www.planetquake.com/code3aren ... utorials/tutorial4.shtml
Alla springer runt snabbt som f-n

 Svar från: Cleansweep Fredag 18 oktober 2002 kl 08:57 

Denna också - Leg shot
http://www.planetquake.com/code3aren ... torials/tutorial15.shtml

 Svar från: Don Hakon Fredag 18 oktober 2002 kl 00:15 

Onödigt att klura ut rubbet själv. Det finns en tut på http://www.planetquake.com/code3aren ... torials/tutorial30.shtml

 Svar från: Cleansweep Torsdag 17 oktober 2002 kl 22:41 

Go titte, det ser vi fram emot. Headshot!

 Svar från: Titte Torsdag 17 oktober 2002 kl 22:34 

Ska se om jag får lite tid i helgen; isåfall gör jag nog ett litet försök...
Ska ändå lägga lite tid på att fixa till en model.

 Svar från: Don Hakon Torsdag 17 oktober 2002 kl 22:01 

Headshot-feature:n funderade jag däremot på i somras, men eftersom Doom 3:an eller dylikt framstod som nära i tiden tyckte jag det var onödigt jox. Fast med facit i handen verkar det ju inte hända så mö'ed

 Svar från: Don Hakon Torsdag 17 oktober 2002 kl 21:55 

Såg en kodsnutt för "Armour piercing rail" i våras, men railhe-vetet sve'r nock som den e' så f-ck it!

 Svar från: Cleansweep Onsdag 16 oktober 2002 kl 16:11 

Låt minorna agera "Healthpack" istället. Det hade nästan varit roligare.

 Svar från: Butcher Onsdag 16 oktober 2002 kl 10:13 

låt rallen spruta vatten, eller ta bort den helt

 Svar från: Titte Onsdag 16 oktober 2002 kl 09:32 

Yuepp

 Svar från: Cleansweep Onsdag 16 oktober 2002 kl 08:57 

Now we talking , Headshot, multikill, rampage, killing spree..

 Svar från: Titte Onsdag 16 oktober 2002 kl 08:53 

 Svar från: Titte Onsdag 16 oktober 2002 kl 08:52 

Eller varför inte en "Headshot" med tillhörande ljud och bortskjutet huvuda alá Unreal Tournament... :p

 Svar från: Cleansweep Onsdag 16 oktober 2002 kl 08:51 

Låter MYCKET intressant, tror detta inlägget räckte för att döda den tråden.

 Svar från: Titte Onsdag 16 oktober 2002 kl 08:48 

Såg en rätt käck grej man kunde lägga in i modden:
Armour piercing rail
Lägger in speciell ammo till railen som komplement till den vanliga. Med denna ammo skulle man kunna skjuta genom vissa typer av väggar och eventuell armour :p
Visserligen taskigt o favorisera ett vapen, men vissa hade nog uppskattat det...
Vet inte om det är tabu att ändra på vapen i SBPure men tyckte det lät som en skoj grej...

 Svar från: Cleansweep Lördag 31 augusti 2002 kl 00:04 

Han vet och han älskar det. Vi gillar dig butch, men f-n inte dina minor.

 Svar från: Hanseman Fredag 30 augusti 2002 kl 23:42 

Man saknar inte kon förrän båset är tomt, eller? Ingen Butch nästa session = inga minjävlar överallt?

 Svar från: Don Hakon Fredag 30 augusti 2002 kl 21:30 

Spela inte stupido Butch - du fattar nog "what a huge pain in the A" du egentligen är!

 Svar från: Don Hakon Fredag 30 augusti 2002 kl 21:29 

Det beror helt och hållet på perspektivet; för visst är det gött att ha minröjaren i laget - tvärtom? -

 Svar från: Butcher Fredag 30 augusti 2002 kl 16:57 

och

 Svar från: Cleansweep Fredag 30 augusti 2002 kl 15:26 

ok, jag får slå ett getöga på det igen. Hade varit skoj och se vid nästa session om agent,don eller titte kan spela in lite demos. .
Butchers demo skulle jag nog aldrig ha mage att kika på. Står ju i en hörna hela tiden och cashar in kills på sina äckliga proxy-mines..

 Svar från: Don Hakon Fredag 30 augusti 2002 kl 10:03 

Det där med demos är lite klurigt.

Ska man köra en demo som är skapad i "vanliga" Q3 eller i "vanliga" Team Arena måste man först inaktivera sbpure_ta.pk3 genom att t.ex döpa om den till sbpure_ta.000

*MEN*

Om demon är skapad när man kört med SBPure TA-mod:en (t.ex Joenssons demos från Three-smile) så måste man också köra demon med SBPure TA-mod.

 Svar från: Joensson Söndag 18 november 2001 kl 18:26 

Visst, det är köpt

 Svar från: Don Hakon Söndag 18 november 2001 kl 17:09 

Kul idé Joensson, men Awards loggas tyvärr inte - varken i modden eller i SickStats. Det är i så fall nödvändigt att lägga till den funktionen och kompilera om SBPure-modden samt att koda om SickStats.

Det som är lite tradi't med att lägga till mycket specifika varianter av points i SickStats är att nästa version vi kör, t.ex Q4 eller nå't annat, förmodligen inte har dessa typer av points. En av styrkorna i nuvarande upplägg är att det är ganska konformt för de 22 lir vi hittills har loggade, och därför rätt så jämförbart. Lägger vi till Air-kill-award etc, så blir det troligtvis efter ett tag en massa utspridda statistikslattar...

/Praktisk utan att vara alltför konservativ, väl?

 Svar från: Joensson Söndag 18 november 2001 kl 10:19 

OK, då är det alltså inte så sällsynt förekommande. Don - krävs det mycket jobb för att vi skulle kunna göra ett odds-ämne av detta?

 Svar från: Cleansweep Söndag 18 november 2001 kl 01:41 

Räcker med att någon hoppar rundor och träffas utav rocket. Då får du utropet. Holy Shit och en AirKill Award syns på skärmen. Rätt skoj faktiskt

 Svar från: Joensson Lördag 17 november 2001 kl 22:53 

Airkill? Den har jag nog aldrig fått. Om det inte räknas när man kolliderar i luften i j@£@$ Vortex Portal?

 Svar från: Cleansweep Lördag 17 november 2001 kl 20:59 

Den får man ju hela tiden , Joensson. Du skojar väl? :-=

 Svar från: Joensson Lördag 17 november 2001 kl 19:53 

Först idag fick jag för mig att läsa readme-filen till SBpure. Noterade att Don lagt till mer än jag tänkt på, bla en "Air kill award". Kul! Nån som fått den nångång?

Jag antar att det är så sällsynt att det inte är ett tänkbart ämne för oddset va? (dagens lerduva)

 Svar från: Don Hakon Måndag 01 oktober 2001 kl 21:48 

Jag har inte hunnit testa PointRelease 1.30, men det sägs att samtliga moddar anpassade för version 1.27 (liksom SBPure) också funkar med version 1.30. De nya vapeneffekterna funkar naturligt nog inte eftersom de inte finns med i 1.27-koden, men annars lär det va' ok. Någon som har testat? Det där med förbättrad nätverkshantering låter ju lockande.

 Svar från: Don Hakon Söndag 26 augusti 2001 kl 18:23 

Snyggt Cleansweep!

 Svar från: Cleansweep Onsdag 22 augusti 2001 kl 23:37 

Nope, du lägger den på skrivbordet och dubbelklickar

 Svar från: Agent Onsdag 22 augusti 2001 kl 21:53 

Ok, men var körs den. Är det inne i q3 under konsollen? (som exec q3rename.bat)

 Svar från: Cleansweep Onsdag 22 augusti 2001 kl 19:04 

Här är ett simpelt script för att ändra så att du kan köra utan respektive med din Sbpure mod.

Skapa en q3rename.bat och klistra in det mellan ------- cut

------------ cut

@echo off

Set q3rename=e:\quake3

:loop
if exist %q3rename%\missionpack\sbpure_ta.pk3 goto ren
if exist %q3rename%\missionpack\sbpure_ta.000 goto ren2
echo Hittar ingen Sbpurepack! Tryck Ctrl+C för Avbryt
pause
goto loop

:ren
rename %q3rename%\missionpack\sbpure_ta.pk3 sbpure_ta.000
echo Klar för Standard Quake3 TA
pause
goto end

:ren2
rename %q3rename%\missionpack\sbpure_ta.000 sbpure_ta.pk3
echo Klar för Sickhouse Quake3 TA
pause
goto end

:end

------------ cut

det enda du behöver ändra är set variablen som är sökvägen till din quake3 katalog

 Svar från: Agent Tisdag 21 augusti 2001 kl 21:43 

hrmm, hrmm...

 Svar från: Joensson Tisdag 21 augusti 2001 kl 19:51 

OK Don. Jag hörde sucken du drog, innan du besvarade min demofråga, ända hit

 Svar från: Don Hakon Tisdag 21 augusti 2001 kl 18:37 

Stänga av runor:

Den som vill testa hur det är att köra utan runor kan utnyttja följande switchar i konsolen (jfr "readme_ta.txt").

Stänga av samtliga runor:
/g_SbRuneFlags 255

Stänga av enbart Q3TA-runor
/g_SbRuneFlags 240

Stänga av enbart "vanliga" Q3-runor
/g_SbRuneFlags 15

Stänga av enbart Q3TA-runan "Scout"
/g_SbRuneFlags 16

Om man vill *ha med samtliga* runor anger man:
/g_SbRuneFlags 0

(kanske inte vidare logiskt med "0" när alla är me', men switchen avser alltså "ta bort runor" och då betyder det "ta bort 0 runor" - logiskt då va')

 Svar från: Don Hakon Tisdag 21 augusti 2001 kl 17:39 

Vi tar godingen om "demos" som besvarats minst 5 gånger tidigare och som Final Insult så föredömligt svarade på senast idag, men vi samlar upp den här också:

FRÅGA:
Jag kan inte köra timedemo med TA. Jag får följande meddelande: unknown event:56. Har du lösning på mitt problem?

SVAR:
Man måste döpa om "sbpure_ta.pk3" till ett annat "efternamn" (t.ex sbpure_ta.sb) *eller* flytta bort filen när man ska köra demos.

Så här står det på SBPure TA:s nedladdningssida http://www.sickhouse.org/misc/q3sb-mod.asp?opt=ta som nås via Links:

"Om man ska spela på nätet mot en standard Team Arena-server eller köra en demo, måste man flytta sbpure_ta.pk3 (eller döpa om den till sbpure_ta.sb exempelvis)."

 Svar från: Don Hakon Tisdag 21 augusti 2001 kl 17:31 

Angående Joenssons fråga "kör vi med inställningen att den som avfyrar en BFG själv blir skadad?":

Svar: BFG:n är inte med.

Fram t.o.m sessionen före Asshill i april-01 körde vi med "BFG-self-hurt", men när vi skiftade till SBPure kunde vi istället utnyttja den nytillkomna funktionen som möjliggör att "banna" weapons; dvs ta bort vapen. Istället för att tönta till det med att ha med BFG:n som skadade användaren, tog jag helt enkelt bort den med hjälp av switch:

seta g_SbWeaponFlags 128 (ta endast bort vapnet BFG)
seta g_SbAmmoFlags 64 (ta endast bort ammo för BFG)

Info om hur att ställa in diverse grejs i SBPure TA finns i "readme_ta.txt" som bör finnas i missionpack-katalogen. Infon finns även på nedladdningssidan.

 Svar från: Butcher Måndag 04 juni 2001 kl 20:56 

...Joensson jag tror att jouren alltid är öppen för dig bortsett från sessionstider,
jag hör av mig

 Svar från: Joensson Måndag 04 juni 2001 kl 18:59 

Detta joxande med SB-mod låter intressant. Man kanske skulle hålla sig á jour med händelseutvecklingen trots allt. Men då behöver jag nog först inhandla ett ex av TA från "Butcher supermarket". Vad sägs granne, jag kan komma förbi en dag o hämta. Vad har du för öppettider?

 Svar från: Don Hakon Söndag 03 juni 2001 kl 23:53 

... och först ut är förstås modkludden själv. Han ville inte skylta stort på news-sidan om en skönhetsfläck i senaste releasen av v1.03.

Varför fladdrar SB-loggan förbi lite varstans i både meny och på banor, frågar sig den samvetsgranne (tack Agent). Jo, modkludden slarvade och kollade inte upp att "konsolbilden" även används på andra ställen än enbart i konsolen.

Det spelar i och för sig ingen roll, man kan köra med den varianten på lördag, men om man tycker det är störigt med den gäckande SB-loggan kan man ladda ned filen igen (ny fil ditlagd kl 22.00 idag söndag). Den heter fortfarande v1.03. Annars kan vi ta det på lödda i Foamy Purchase...


If this isn't sick enough for you, contact Webmaster.
© Sickhouse Bureaucrats 1997