Sickhouse Bureaucrats
- - -
House forum

Forum: Diverse

 Meny Diverse  |  Skriv ut  Besvara inlägget
 Inlägg från: Final Insult Måndag 06 mars 2000 kl 19:43 
WHISKY

En mycket intressant litet sidospår på sessionerna visade sig vara en brett intresse för Whisky. Jag föredrar Whisky som man inte dricker rakt upp och ner, utan att man blir klart och tydligt påmind om att man dricker Whisky! En av mina många favvisar är Oban.

 
Uppföljare:
 
 Svar från: Atomic Lördag 21 mars 2009 kl 21:16 

Jag föreslår att var en och av oss tar med sig en flaska whiskey (pure malt) till kommande session. Om så kommer4 spelet att nå nya höjder. Osså var det denna djävla veridieringskod!!"!!

 Svar från: Hanseman Fredag 14 oktober 2005 kl 12:09 

Titte, blanda kolpulver i groggen bara...

 Svar från: Joensson Fredag 14 oktober 2005 kl 11:55 

En liten wirre kanske desinficerar bort basseluskerna i magen? Du kan ju prova på dottern först?

 Svar från: Titte Fredag 14 oktober 2005 kl 10:45 

Ursprungligen så tänkte jag gå men nu har jag och dottern fått maginfluensa så det gack icke.

 Svar från: Hanseman Fredag 14 oktober 2005 kl 10:06 

Jag ska mässa lite över en whisky-flaska ikväll, ja.

 Svar från: Final Insult Fredag 14 oktober 2005 kl 08:20 

Någon annan som skall med på Whiskymässan i kväll ?

 Svar från: Hanseman Fredag 16 januari 2004 kl 17:15 

Du kan väl köpa dom och ta med till sessionen, så vi får pröva ett par, tre glas av varje?

 Svar från: Mr Ego Fredag 16 januari 2004 kl 15:41 

En alldeles utmärkt en är Tormore, single malt eller The Balvenie double wood

 Svar från: Hanseman Onsdag 14 januari 2004 kl 13:35 

Du kan väl köpa den och ta med till sessionen, så vi får pröva ett par, tre glas?

 Svar från: Joensson Onsdag 14 januari 2004 kl 12:39 

Jag brukar inte uppskatta de värsta rökbomberna. Aberlour är ett trevligt alternativ för den som gillar Macallan-stilen. Annars kan man ju gå på originalet direkt:

http://www.systembolaget.se/pris/owa ... pp%3D6%26p_ordinarie%3D1

 Svar från: Final Insult Onsdag 14 januari 2004 kl 12:11 

Någon som kan tipsa om en god/intressant wirre?

 Svar från: Mr Ego Torsdag 24 oktober 2002 kl 10:09 

Glenmorangie är en av mina absoluta favoriter. Finns faktiskt 4 olika sorter.

 Svar från: Joensson Lördag 19 oktober 2002 kl 17:21 

Låter som om den skulle påminna om Macallan då? Mums.

 Svar från: Don Hakon Lördag 19 oktober 2002 kl 12:57 

Testade en variant av Glenmorangie lagrad på sherry-fat. Ett första intryck: mjuk, rund, fyllig med viss kraft och tydligt inslag av sherry. Kan drickas mycket av, men bör nog varieras med en rivare då och då - typ Lagavulin eller Laphroaig.

 Svar från: Mega Måndag 27 maj 2002 kl 15:17 

 Svar från: Mr Ego Söndag 26 maj 2002 kl 13:45 

Kan inte och vill inte ens uttala namnet.

 Svar från: Agent Söndag 26 maj 2002 kl 13:25 

Ego tycker att Laphroaig var så god så han nöjde sig med ett glas

 Svar från: Don Hakon Lördag 25 maj 2002 kl 09:25 

Jag vet en massa go'ingar, men de flesta gör sig bäst att dricka 1, kanske 2 glas - Lagavulin t.ex. Macallan däremot "kan man i princip hinka hur my'e som helst" - varje hink e' li'a go'

 Svar från: Mr Ego Lördag 25 maj 2002 kl 09:15 

Det finns bättre. Mycket bättre...

 Svar från: Don Hakon Fredag 24 maj 2002 kl 21:56 

Macallan kan man i princip hinka hur my'e som helst - brp, ah

 Svar från: Netman Onsdag 17 april 2002 kl 22:46 

Suck....!

 Svar från: Mr Ego Onsdag 17 april 2002 kl 09:06 

Ja den samlingen kan man drömma om.

 Svar från: Don Hakon Tisdag 16 april 2002 kl 20:34 

Såg inslaget på SydNytt idag - fy foer sautan vi'cken collection

 Svar från: Joensson Måndag 15 april 2002 kl 09:10 

Åh, den här snubben skulle man varit polare med.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete ... ry/0,2789,155868,00.html

 Svar från: Hanseman Fredag 05 april 2002 kl 22:23 

Hehe! Whiskey ska smaka bra - prislappen är underordnad...!

 Svar från: Netman Fredag 05 april 2002 kl 22:10 

Smaka på FI så du känner dig kurant imorgon

 Svar från: Final Insult Fredag 05 april 2002 kl 21:45 

Böörjat känna mig som gamal kapten Haddock (kan ingee snickr ihop en smil som är full?)

 Svar från: Final Insult Fredag 05 april 2002 kl 21:43 

Jag har börjat provsmaka Coalaialaalla wiirrena Hick !!! deeen smökar brö

 Svar från: Final Insult Fredag 05 april 2002 kl 21:42 

Ops !

 Svar från: Final Insult Fredag 05 april 2002 kl 21:42 

Här har vi ett typ exempel på Hanseman´s snålhet.
Vi andra tar med singel, men den bonläppen tar med en wirre som hans gamla kollegor i evig tacksamhet salat i hop när han slutat ett av sina otaliga jobb
Men vi förstår honom, har ni sett hans rucket till torp

 Svar från: Hanseman Fredag 05 april 2002 kl 21:23 

Då tar jag en Famous G...

 Svar från: Final Insult Fredag 05 april 2002 kl 17:32 

Caol ila

 Svar från: Mega Fredag 05 april 2002 kl 16:08 

Med på resan följer som brukligt är vid jubileumsessioner, läs förra året, en Laphroaig

 Svar från: Joensson Fredag 05 april 2002 kl 15:31 

Jag packar med en Drumguish. En speyside single malt, ny trevlig bekantskap

 Svar från: Hanseman Fredag 05 april 2002 kl 14:42 

Satsar vi på den traditionella buffén?

Vad ska man ta med, tro? Något uppslag?

 Svar från: Joensson Måndag 11 mars 2002 kl 16:58 

Final, detta är ju på din hemmaplan:

http://www.whiskycenter.se/

En provning i deras regi kanske vore nåt?

 Svar från: Titte Måndag 26 november 2001 kl 08:00 

Highland Park är ju aldrig fel eller Talisker för den delen

 Svar från: Agent Söndag 25 november 2001 kl 22:07 

Har bara Famous G och komma med för tillfället. Det är väl ingen favorit direkt, men helt ok.

 Svar från: Final Insult Söndag 25 november 2001 kl 20:42 

Några tips inför Kid2 ?

 Svar från: Agent Fredag 31 augusti 2001 kl 20:53 

Kollade på systemet. Där kostar den 584 kr/lit :-P dock endast i 70cl för 409:-

 Svar från: Agent Fredag 31 augusti 2001 kl 00:02 

Macallan är verkligen dyrt numera, 111 NLG för 1 lit!!!!!

 Svar från: Netman Fredag 10 augusti 2001 kl 22:50 

Smaken sitter fortfarande kvar i minnet
Kanske skall testa med en Ctrl-Alt-Del

 Svar från: Mr Ego Fredag 10 augusti 2001 kl 14:07 

Men äcklig hade den nog varit även med cola.

 Svar från: Mr Ego Fredag 10 augusti 2001 kl 14:07 

Just det - det var väl därför som vi inte gillade den så mycket. Vi hade inte korrekt info om hur man skulle dricka den.

 Svar från: Hanseman Fredag 10 augusti 2001 kl 13:26 

På tal om Mr Ego:s berömda turkiska 'whiskey' från Frosty - jag läste på tasteline om en whiskeyexpert som drack den i Turkiet:
"I Turkiet bad jag att få den lokala whiskyn på en pub, och jag frågade samtidigt hur den skulle drickas, med vatten eller straight. Jag fick en konstig blick av kvinnan bakom baren som svarade "with coke". Jag beställde den straight. Men det tog max två sekunder innan jag satt där och viftade med handen: "one coke please!""

Häpp!

 Svar från: Final Insult Måndag 27 mars 2000 kl 19:43 

Phuuu man kan beställa !!! Men jag har investerat i en gammal goding Lagavulin. Mums, hur skall jag kunna låta den vara???

 Svar från: Don Hakon Lördag 25 mars 2000 kl 14:01 

En sjättedel av de 6 klassiska går i graven, alltså? Kan detta vara möjligt?!

 Svar från: Final Insult Fredag 24 mars 2000 kl 14:31 

PANIK!!! Glenkinchie säljs inte mer?!?!!?

 Svar från: Cleansweep Tisdag 14 mars 2000 kl 14:06 

Måste väl bero på åldern att jag inte har detta begär för denna omtalade dryck.

 Svar från: Mr Ego Tisdag 14 mars 2000 kl 07:09 

Visdomsord

I feel sorry for people who don't drink.
When they wake up in the morning,
that's as good as they're going to feel all day.
--Frank Sinatra

 Svar från: Don Hakon Måndag 13 mars 2000 kl 22:30 

Jag tar med min Laggis. Har jag tur får jag ha den för mig själv, eftersom det tycks finnas en hel del julmustpimplare, brännvinsblandare och busgroggssörplare:)

 Svar från: Mr Ego Söndag 12 mars 2000 kl 12:13 

Butcher min vän, man skall nog inte dricka för mycket av den där. Förresten - eftersom vi äro sickhousemedlemmar alla kanske det vore bra om någon som har med sjukhus att göra tog med en magpumpningsmaskin för framåt småtimmarna.

 Svar från: Joensson Lördag 11 mars 2000 kl 23:37 

Ja, hmm, måste bara svetsa ihop det här kärlet först, och skaffa en kokplatta. Undrar var man kan skaffa en termometer som går upp till 76 grader?

 Svar från: Butcher Lördag 11 mars 2000 kl 20:55 

Joensson -skicka 60 liter ljummen renat så skall kanske, möjligtvis, i bästa fall, om allt klaffar, om inga missöden inträffar, om jobbet tillåter , trofén bli färdig i tid (Renat behövs för poleringen av den nya trofén!)

 Svar från: Butcher Lördag 11 mars 2000 kl 20:50 

Hanseman -jag medtager julmust om du står för ginen!

 Svar från: Butcher Lördag 11 mars 2000 kl 20:48 

Ego -jag antar din utmaning att tömma göra slut på din "Wiski"

 Svar från: Final Insult Fredag 10 mars 2000 kl 22:29 

Bra initiativ av Mr Ego, kul med udda sorter. Själv siktar jag in mig på Glenkinchie,Skotskmalt, enligt utsago skall det vara den torraste av lågländernas Whisky. Den räknas in till Six classic malt. Joensson det är bara till och ta ett djuuupt andetag och svälja

 Svar från: Mr Ego Fredag 10 mars 2000 kl 07:45 

Till sessionen erbjuder jag mig att ta med en Wiski (turkisk whisky), men jag tror inte att det är någon som vill dricka den. Men det kunde ju vara kul för er att smaka. Dessutom är det ett mycket bra sätt för mig att få slut på denna flaska som nu har stått länge, länge i baren därhemma. Örrrrkkkkkkk....

 Svar från: Mr Ego Fredag 10 mars 2000 kl 07:43 

Final Insult har åter kommit med ett mycket gott förslag som jag absolut (ej vodkan) tycker att vi skall betänka till sessionen. Dock menar jag att det inte gör något om det blir några dubletter. Vi kan nog få slut på dem också.

 Svar från: Butcher Torsdag 09 mars 2000 kl 23:22 

...jag har nått här som hetter BLACK & WHITE WHISKY ....fy fan ...men ner skall den...tre dagar kvar på semestern...9 dollares på colombos flygplats, sri lanka för en liter..duty freee som fan...nån quakare som vill smaka rävgiftet?...måste nog gå å spy haj haj!

 Svar från: Joensson Torsdag 09 mars 2000 kl 22:59 

Aha, kombinera qvackandet med whiskyprovning? Den är jag absolut med på! F.I - du kan väl organisera sortimentet på ngt sätt?

 Svar från: Final Insult Torsdag 09 mars 2000 kl 22:32 

Vad säger ni kära Wirrevänner, om att vi gör upp om vem som tar med sig vad till sessionen (ska vi spela???) Min tanke är att om man har flera olika sorter så är det lite dumt att ta med dubbletter. Jag skall för min del köpa en ny och oprövad sort, några förslag?

 Svar från: Netman Torsdag 09 mars 2000 kl 21:41 

AAAH! Vilket trevligt inlägg detta var.
Jag som är en njutare av singel malt men dricker även blended har fått många fina uppslag till att pröva nya sorter. Så det får bära iväg till butiken. Något uppslag från mig kan ju vara en singel malt naturligtvis "Springbank". Dyr men ack så god.

 Svar från: Joensson Torsdag 09 mars 2000 kl 16:37 

Hanseman: Om vi nu ska snacka back to basics så tycker ju jag att en ljummen renat och schweppes lemon bredvid grillen en sommarkväll é en go' upplevelse

 Svar från: Mr Ego Torsdag 09 mars 2000 kl 07:16 

VAd sägs om en lite åldrad Jameson pågar. Den é fin den mé.

 Svar från: Hanseman Onsdag 08 mars 2000 kl 22:21 

Ja, jag föredrar en gin & julmust!

 Svar från: Don Hakon Onsdag 08 mars 2000 kl 21:17 

Mmm, ja. MacAllan kan det smuttas av länge och *mycket*. Sedan har vi ju en hederlig torvrökare *med* elegans; Lagavulin, mmm...skall förvisso avnjutas i mindre mängder för att undvika skrynklig gom. Den brutale macho-torvisen Laphroig gynnar skäggväxten för både kvinnor och män (gick den i vasken egentligen, Mr Ego?), men är ändå mycket tilltalande i måttliga mängder. Talisker - kraftig, kryddig, lite torvig och ändå rund. Och Oban ja, fyllig med sansad men ändå påtaglig rökighet och ändå mjuk, ahh. Glenmorangie - en läckerhet som undertecknad upptäckte genom Agents försorg; tack Broder!

 Svar från: Joensson Onsdag 08 mars 2000 kl 14:23 

Tack för tipset, den har jag nog inte testat. Som brukswhisky för mindre nogräknade tillfällen (fylleslag) och för Irish Coffee (jo, det ÄR gott Atomic ) kör jag med Famous Grouse. Helt ok.

 Svar från: Butcher Onsdag 08 mars 2000 kl 10:57 

Bryter mot mina gamla vanor för en gångs skull och håller med Final -Black ribbon ger mycket för slantarna!

 Svar från: Final Insult Tisdag 07 mars 2000 kl 21:34 

Joensson då måste jag rekommendera dig Black ribbon 10 år, 255 pix. En mild men smakrik wirre. Den fick högsta betyg i Sydsvenskans test.

 Svar från: Mr Ego Tisdag 07 mars 2000 kl 10:32 

Jag hade 12 flasor whisky i min källare. Emellertid tyckte ej min hustru om detta mitt spritinnehav, varför hon bad mig hälla ut alltsammans i vasken. Som jag inte vågade säga emot henne, började jag mitt vanskliga arbete sålunda. Jag drog upp korken ur den första flaskan och hällde ut innehållet i vasken med undantag av ett glas som jag drack ur. Så drog jag korken ur den andra flaskan, hällde ut innehållet i vasken med undantag av ett glas, som jag drack ur. Jag drog sedan korken ur den tredje flaskan, hällde ut ett glas, med undantag av det innehåll, som jag drack ur. Så drog jag korken ur den fjärde vasken, hällde flaskan i glaset, som jag sedan drack ur. Sedan drog jag upp korken ur det nästa glaset, hällde korken i flaskan och drog ur glaset. Därefter drog jag korken ur flaskan, hällde vasken i flaskan, och satte korken i flaskan med glaset och hällde whiskyn på flaskan. Då alla flaskorna var tomma, stödde jag huset med ena handen medan jag räknade flaskor, korkar och glas med den andra. Det blev 29 precis. För att vara säker på min sak räknade jag en gång till. Den gången blev det 74 igen. Då huset passerade förbi räknade jag det hela om igen och till sist alla husen, flaskorna samt vaskarna med undantag av en kork som jag hällde i huset och drack ur.

 Svar från: Hanseman Tisdag 07 mars 2000 kl 09:40 

Final, glöm inte min leverans av alkohol! När kan jag hämta den?

 Svar från: Joensson Tisdag 07 mars 2000 kl 09:00 

Verkligen engagerande! Jag håller på MacAllan av singlemalt. Kan inte med de rökigare sorterna. Har det inte gått lite snobberi i det där? De rökigaste är ensidiga och utan finess. Begriper inte vad det är för mening med att totalt bomba ut smaklökarna o fylla flabben med vidbränd torv. Nej, en smekning i gommen vill jag ha!

 Svar från: Mr Ego Måndag 06 mars 2000 kl 20:30 

ntligen ett ämne som man verkligen kan identifiera sig med. Tänk att det skulle ta så lång tid innan någon kom på ett riktigt vettigt ämne. För att komma med ett intelligent (i mitt tycke) inlägg, ber jag att få slå ett slag för min favorit, Glen Morangie. En single malt, minst 12 år är alltid en njutning och jag ber alla som ännu inte har upptäckt detta livets goda att ta ett par kliv till systemet och investera i en sådan. nam, nam


If this isn't sick enough for you, contact Webmaster.
© Sickhouse Bureaucrats 1997